Fødebagen

Noen som har erfaring med isbind? Noe man bør legge penger i eller like greit å lage selv? Lurer også på om det er verdt pengene å kjøpe sånn egen spyleflaske til der nede eller om man bare kan bruke en imsdalflaske?

Har ikke erfaring. Men ser for meg at det er vanskelig å treffe rett plass med imsdalflaske. Jeg hadde ikke noe sånt sist, det gikk greit å tisse, men måtte spyle i dusjen etterpå for det gjorde vondt. Så tror de spyleflaskene er ganske geniale egentlig. :happy:

Noen som har erfaring med isbind? Noe man bør legge penger i eller like greit å lage selv? Lurer også på om det er verdt pengene å kjøpe sånn egen spyleflaske til der nede eller om man bare kan bruke en imsdalflaske?

Har kjøpt noe som heter kjølebind fra fødebagen. Snakket med forhandler på messe som sa det fungerte på samme måte som en ispose, der du slår bindet eller brekker det hardt slik at kjølingen starter. Vet ikke om dette er noe som kan lages selv :scratch Lurte på slik skylleflaske også, regner med at det ikke er så aktuelt å tørke med papir den første uka, jordmor sa man kunne bruke dusjen som alternativ, men er jo ikke like lett om man er på besøk eller sånt:wideyed:

Har kjøpt noe som heter kjølebind fra fødebagen. Snakket med forhandler på messe som sa det fungerte på samme måte som en ispose, der du slår bindet eller brekker det hardt slik at kjølingen starter. Vet ikke om dette er noe som kan lages selv :scratch Lurte på slik skylleflaske også, regner med at det ikke er så aktuelt å tørke med papir den første uka, jordmor sa man kunne bruke dusjen som alternativ, men er jo ikke like lett om man er på besøk eller sånt:wideyed:
Vet de lager isbind på sykehuset ( Kalnes) , ved å bare dynke vanlig nattbind i vann og legge de i fryseren. Har bare hørt at de da ikke absorberer like bra lenger, og at det selvfølgelig blir bløtt etterhvert. Det gjør nok ikke de fra fødebagen. Vet bare ikke om det er verdt pengene og kjøpe av den grunn

Sniker fra mai her :) ikke lenge siden fødselen her så kan si min erfaring :p Jeg kjøpte en kjølepose (Nexcare ColdHot comfort kulde & varme pose) fra apotek som man legger i fryser/kjøleskap. Ikke noe man kan ta med på føden, men hadde ikke behov for det der faktisk. Var mer hjemme i dagene etter fødsel når jeg hadde gått en del at jeg trengte den lindringen :) fungerte godt for meg. Skylleflaske følte jeg ikke behov for, jeg klappet det tørt med papir og det gikk greit med grad 2 rift og en del sting.

Kjøpte isbind os skylleflaske fra fodebaggen før forrige fødsel i 2020. Syns det var helt fantastisk å bruke på barsel i dagene etter fødsel! Det lindret utrolig godt, selv om jeg «bare» hadde grad 1 rift. Skylleflasken brukte jeg ihvertfall hele den første uken for å skylle rent ved dobesøk. Kommer til å kjøpe kjølebind igjen før denne fødselen også. Vurderer i tillegg å kjøpe det i barselgave til venninna mi som snart skal ha førstemann :D

Back
Topp