Legging

Bkno6139010

Blir kjent med forumet
Hei jeg har en gutt på 18 måneder. Han sover godt på natten, såver hele natten så vi anser oss som veldig heldige der.

Men vi sliter med legging. Han står opp 7 hver dag å kviler kl 12, kvilen varierer med 1.5-2 timer.
På det meste 3 t men er sjeldent.

På kvelden er han vanskelig å legge. Han bruker 1 time å sovne men på det meste 2 timer.
Vi har prøvt å legge han tidligere å senere i perioder.

Når vi la han 7 tuller han/lekte og ble frustrert å sinna til han sovnet 2 timer etterpå kl 9..

Legger vi han 8 sovner han 9 og.

Ser ut som han liker å sovne 9, en jeg føler det er altfor sent å han er altforlenge våken fra ca 2 til ca 9?

Skal jeg bare slitte å stresse å la han sovne 9?

Som sakt har jeg prøvt å legge han tidligere altså med en gang han viser trøtthets tegn.

Vi har fast rutine ved å pusse tenner å lese bok å kose rundt 45-30 min før legging.

Hvis han virker fornøyd på dagtid så ser jeg ikke problemet at han sovner kl ni :)

Hei jeg har en gutt på 18 måneder. Han sover godt på natten, såver hele natten så vi anser oss som veldig heldige der.

Men vi sliter med legging. Han står opp 7 hver dag å kviler kl 12, kvilen varierer med 1.5-2 timer.
På det meste 3 t men er sjeldent.

På kvelden er han vanskelig å legge. Han bruker 1 time å sovne men på det meste 2 timer.
Vi har prøvt å legge han tidligere å senere i perioder.

Når vi la han 7 tuller han/lekte og ble frustrert å sinna til han sovnet 2 timer etterpå kl 9..

Legger vi han 8 sovner han 9 og.

Ser ut som han liker å sovne 9, en jeg føler det er altfor sent å han er altforlenge våken fra ca 2 til ca 9?

Skal jeg bare slitte å stresse å la han sovne 9?

Som sakt har jeg prøvt å legge han tidligere altså med en gang han viser trøtthets tegn.

Vi har fast rutine ved å pusse tenner å lese bok å kose rundt 45-30 min før legging.

Leggetiden til jentungen på 19 mnd har drøyd ut her også. I vinter da det var bekmørkt etter middag kunne jeg fint legge henne klokka 19, men nå når hun har blitt el del større og vi er mer ute om ettermiddagen, så går klokka veldig fort.

Hun legger seg med glede, men kan ligge å tyte i senga, kose og tulle med bamsene sine en stund. Sovnet 21.10 i dag!

Hun også sover 1.5-2 timer i barnehagen og er oppe fra 7/7.30. Vi satt maxgrense på 2 timer for en stund tilbake, men kommer nok til å forkorte den mer til høsten igjen.

Hun også sover hele natten og er stort sett veldig fornøyd på dagen, så da stresser jeg ikke med det :-)

Back
Topp