Vanlige problemer?

Siljerenees

Flørter med forumet
Juliknøttene 2022
Jeg er i uke 33 og har stort sett hatt et problemfritt svangerskap.
Men de siste 2 ukene føles det som jeg har bristet et ribbein på venstre side, jeg er oppe 4 ganger om natten for å gå på do, det er vanskelig å finne en god sitte eller sovestilling, får ikke gått noe særlig på tur uten at det er vondt/slitsomt og jeg har hatt litt brun utflod siste dagene.
Er dette vanlige plager?
Hva opplever dere?

Jeg er i uke 33 og har stort sett hatt et problemfritt svangerskap.
Men de siste 2 ukene føles det som jeg har bristet et ribbein på venstre side, jeg er oppe 4 ganger om natten for å gå på do, det er vanskelig å finne en god sitte eller sovestilling, får ikke gått noe særlig på tur uten at det er vondt/slitsomt og jeg har hatt litt brun utflod siste dagene.
Er dette vanlige plager?
Hva opplever dere?

Jeg er i uke 34 og har og har hatt mye av de samme plagene. Er på det verste oppe 7 ganger i løpet av en natt for å tisse, gode sovestillinger kan jeg ikke huske hvordan føles, og å gå turer er kjempetungt og ubehagelig pga kynnere og bekken. Ei venninne av meg fløy like mye på do og sa det bare ble verre, så jeg er spent på de siste ukene kjenner jeg..:rolleyes:

Jeg er i uke 34 og har og har hatt mye av de samme plagene. Er på det verste oppe 7 ganger i løpet av en natt for å tisse, gode sovestillinger kan jeg ikke huske hvordan føles, og å gå turer er kjempetungt og ubehagelig pga kynnere og bekken. Ei venninne av meg fløy like mye på do og sa det bare ble verre, så jeg er spent på de siste ukene kjenner jeg..:rolleyes:
:woot:

Mye det samme her. Vondt i bekken, kynnere om jeg går fort eller langt eller gjør mye husarbeid. Ubehagelig i alle stillinger både stitte og ligge. Og tisser 4-5 ganger pr natt. Ufattelig slitsomt. :sorry:

Brun utflod må man kanskje følgelig mer med på, om det varer flere dager eller øker hadde jeg ringt føden for å dobbeltsjekke. Men tror det er ganske vanlig det og.

Jeg sliter mest med symfyse smerter, har hatt det hele veien men er verre nå. Er 34 uker, med tvillinger da så sikkert litt av det som er greia. Men det verste er nå at det er trykk bak til rompa i tillegg :bag: nå går jo jeg oftere på do, men ikke for å tisse :smiley-ashamed004 det skjer forsåvidt ikke hver dag da.

Også har jeg en merkelig smerte på høyre siden, liksom inni lysken eller sånn. I det området, gjør og vondt å snu seg pga magen er stor. Akkurat som det river inni der , mulig det er pga størstemann ligger på høgresiden nå, men ja... ting blir vell ikke bedre med ukene, men jeg kan jo trøste meg med atjeg har maks 3 uker igjen :bag:

Jeg sliter mest med symfyse smerter, har hatt det hele veien men er verre nå. Er 34 uker, med tvillinger da så sikkert litt av det som er greia. Men det verste er nå at det er trykk bak til rompa i tillegg :bag: nå går jo jeg oftere på do, men ikke for å tisse :smiley-ashamed004 det skjer forsåvidt ikke hver dag da.

Også har jeg en merkelig smerte på høyre siden, liksom inni lysken eller sånn. I det området, gjør og vondt å snu seg pga magen er stor. Akkurat som det river inni der , mulig det er pga størstemann ligger på høgresiden nå, men ja... ting blir vell ikke bedre med ukene, men jeg kan jo trøste meg med atjeg har maks 3 uker igjen :bag:
Tenk det! Bare 3 uker igjen for deg alt!!

Det høres vanlig ut, ja. Kan ikke si noe om utfloden, det er det kanskje lurt å spørre helsepersonell om. Kan smerten i ribbeina være pga at babyen har sparket flere ganger mot samme punkt?
Jeg er 35+3. Jeg tisser 3+ ganger om natta og har bekkenløsning som gjør det vondt å gå og bevege seg mye. Alt fra husarbeid til en lengre gåtur er vondt i korsrygg og symfyse. De siste dagene får jeg kynnere mye lettere når jeg sitter/ligger på sofaen, og livmor presser seg helt opp til ribbeina nå, noe som gjør det vanskelig å finne gode sittestillinger. Heldigvis går det fint å finne liggestillinger på natta. Og jeg har fått en super medisin mot halsbrannen som bare ble verre og verre. For en ukes tid siden fikk jeg en liten slimklump på papiret etter jeg hadde tisset, og sykehuset sa dette var helt ufarlig og at det fortsatt kunne være ukesvis til fødsel. Men merker noe økt utflod :)

Back
Topp