Første kontroll

Minitrønder

Flørter med forumet
Hvor langt på vei var du/er du ved første kontroll hos jm eller lege?

Siden dette er nr 4 og vi har vært på tul har jeg vært avslappa i forhold til dette så første time er på tirsdag og da er jeg 13+4

7+3 var jeg hos legen. Skal til jordmor 12+3.
Graviditet nr 3☺️

Jeg hadde første svangerskapskontroll hos jordmor 8+6. Tok blodprøver der, ikke vært på egen kontroll hos lege. Andre graviditet.

Uke 6 var jeg til jordmor. Neste kontroll utenom TUL og OUL (som jeg har lært heter TUL på sykehusspråket - tror kanskje det betyr terminultralyd?), blir i uke 24 hos jordmor. Tredje her også, så avslappet i svangerskapet sånn sett, men har tydeligvis fødselsangst, så krever litt ekstra oppfølging senere i svangerskapet.

Lege, uke 12
Jordmor i går da var jeg 13+1
Skal tilbake til jordmor i uke 18 for neste kontroll:) mitt 3 barn

Last edited:
Første time hos lege i uke 9, så jordmor i uke 11, og ny time hos lege nå i uke 12 :) Første graviditet ❤️

Første kontroll hadde jeg hos lege 13+2. Trodde jeg var mindre på vei 12+4. TUL 13+3. Jeg skal til Jordmor når jeg er 14+4:) dette er min 3 graviditet.

9+6 jordmor og skal til legen 13+1 bare for og ta blodprøver siden de ikke kan jøres hos jordmor her og di heller ikke ville ta den prøven før passert uke 12.
Barn nr 3.

Var som sagt til kontroll i uke 7, etter å ha vært på supertidlig TUL i uke 5 (trodde jeg var i uke 6). Neste avtale hos jordmor er i juli, dvs uke 16. Har sagt at jeg kun ønsker å gå til henne, ikke lege.

Men så var det dette med blodprøve for å sjekke vitaminer, jernlager, etc. Står på ventelisten hos anbefalt lege og hadde en fastlege jeg aldri så, kun vikarer som ikke ville ta celleprøve, etc - så endelig er jeg fra 1. juni av hos en annen lege mens jeg venter på den jeg vil ha. Blodprøven blir da tatt i uke 10+6. Nokså sent, eller?

Var som sagt til kontroll i uke 7, etter å ha vært på supertidlig TUL i uke 5 (trodde jeg var i uke 6). Neste avtale hos jordmor er i juli, dvs uke 16. Har sagt at jeg kun ønsker å gå til henne, ikke lege.

Men så var det dette med blodprøve for å sjekke vitaminer, jernlager, etc. Står på ventelisten hos anbefalt lege og hadde en fastlege jeg aldri så, kun vikarer som ikke ville ta celleprøve, etc - så endelig er jeg fra 1. juni av hos en annen lege mens jeg venter på den jeg vil ha. Blodprøven blir da tatt i uke 10+6. Nokså sent, eller?
Nei 10+6 er ikke for sent ^^ her blir den uansett ikke tatt på gravide før di har passert uke 12 :)

Nei var ikke den jeg mente heller ^^ mente blodprøver og dyrking ^^

Helt innafor :) Jeg kom 12+1 og fikk høre det var for seint, men de tok heldigvis likevel da

Nei 10+6 er ikke for sent ^^ her blir den uansett ikke tatt på gravide før di har passert uke 12 :)

Jeg fikk beskjed om ikke komme før uke 12 å ta blodprøver, fordi de ikke skulle taes før dette. Nå vet ikke jeg akkurat hvilke prøver det er snakk om. :wideyed:

Back
Topp