Spise/ikke spise

Sisi

Flørter med forumet
Spiser dere softis i graviditeten?Googlet og fikk opp litt forskjellige anbefalinger.

Spiser dere softis i graviditeten?Googlet og fikk opp litt forskjellige anbefalinger.

Har faktisk vært veldig usikker selv. Har endt opp med å tenke at det går greit i høysesong og på steder der jeg vet det er masse kunder hele tiden og ser renselig ut :) Det værste med softis er vell det at det danner seg fort bakterier om isen er i en urenset maskin for lenge?

Har faktisk vært veldig usikker selv. Har endt opp med å tenke at det går greit i høysesong og på steder der jeg vet det er masse kunder hele tiden og ser renselig ut :) Det værste med softis er vell det at det danner seg fort bakterier om isen er i en urenset maskin for lenge?

Ja, tror det er slik en også generelt kun bør spise soft is - i høysesong hvor det er hyppig utskiftning og renslige steder. En lege jeg kjenner sa at han aldri spiste is fra soft is-maskiner utenom absolutt høysesong fordi det kan gjemme seg noen skikkelig lumske og nokså farlige bakterier der hvis isen/«melkesausen» blir liggende..

Har ikke jeg tenkt på!
Men kommer garantert til å tenke mer på det nå… jeg er lett påvirkelig!

har som oftest spist soft is på McDonald’s da. Der tenker jeg det er relativt hyppig bruk av maskinene…
Men kan altså ikke huske sist vi kjøpte is!

Back
Topp