Skravletråd

Noen som har store planer for helga da? Jeg er hjemme alene med ungene i helga, så her blir det en rolig helg med vasking og innkjøp og forberedelser til 17. mai :)

Mulig det er spurt om, men jeg orker ikke lese tilbake hele tråden:p I hvilken uke bestiller dere første kontroll?:)

Jeg går kun til legen, da jordmor har sprengt kapasitet. Og legen vil ikke ha gravide inn før i uke 12, så jeg har god tid :p

Hva tenker dere om å fly langt/reise på ferie i siste trimester? Vi har veldig lyst til Gran Canaria i månedsskiftet oktober/november, for da er mine svigerforeldre der også og kan hjelpe med toåringen. Men det er min 28. svangerskapsuke,(første uke i 3. trimester) og fra uke 28 anbefales visst ikke lengre flyturer.. sist svangerskap hadde jeg også litt høyt blodtrykk, så jeg er usikker på om jeg skal tørre... tanker?

Hva tenker dere om å fly langt/reise på ferie i siste trimester? Vi har veldig lyst til Gran Canaria i månedsskiftet oktober/november, for da er mine svigerforeldre der også og kan hjelpe med toåringen. Men det er min 28. svangerskapsuke,(første uke i 3. trimester) og fra uke 28 anbefales visst ikke lengre flyturer.. sist svangerskap hadde jeg også litt høyt blodtrykk, så jeg er usikker på om jeg skal tørre... tanker?

Det er vel best om du tar denne samtalen med lege eller jordmor antar jeg. Hva er grunnen til at de ikke anbefaler lange flyturer etter uke 28? Blodtrykket? Generelt er vel flyforbudet fra uke 36?

Jeg skal etter planen være barnevakt i morgen, noe jeg er litt spent på.
Dessuten skal jeg få bakt en ostekake og slenge i fryseren til 17. mai.
Og må bake nye rundstykker til meg selv (er stort sett det jeg lever på om dagen). Så ja. Travel helg for en som har null energi:hilarious:
Har vel en bunadsskjorte som må strykes og..

Det er vel best om du tar denne samtalen med lege eller jordmor antar jeg. Hva er grunnen til at de ikke anbefaler lange flyturer etter uke 28? Blodtrykket? Generelt er vel flyforbudet fra uke 36?

Ja, det må bli en prat med fagfolk etterhvert. Og uansett slik at jeg kan avbestille. Har bare googlet så jeg har absolutt ikke noe fakta, men leste at sjansen for blodpropp var høy for gravide, og spesielt fra 3. trimester

Jeg skal etter planen være barnevakt i morgen, noe jeg er litt spent på.
Dessuten skal jeg få bakt en ostekake og slenge i fryseren til 17. mai.
Og må bake nye rundstykker til meg selv (er stort sett det jeg lever på om dagen). Så ja. Travel helg for en som har null energi:hilarious:
Har vel en bunadsskjorte som må strykes og..

Jeg fikk meld om jeg kunne ta med ei kake til 17.mai.
Det blir nok Toro brownies, for dét fikser mannen :hilarious:

Noen som har store planer for helga da? Jeg er hjemme alene med ungene i helga, så her blir det en rolig helg med vasking og innkjøp og forberedelser til 17. mai :)
Mellomste skal ha overnattingsbesøk i dag. Nå er de på barne-disco :rolleyes:
Skal straks legge minstebror :happy:

gleder meg til å bare sitte i sofaen å strikke i kvele :woot::rolleyes:

Blir vasking og rydding her også. Skal bake vaniljesnurrer og gulrot muffins. Ellers så skal jeg ordne i hagen og plante blomster. Gleder meg masse til det. Bare dritt at det er meldt regn her i hele helgen.. :shifty:

Okei så jeg lagret en video jeg fikk opp på tiktok rundt eggløsning, av en "pregnancy psychic". Hvor det sto at vi ville bli gravid med en jente denne helgen (hadde eggløsning på en mandag), sto at testene vil være negativ først (den jeg tok 11 dpo var negativ, tror nok også digitale som ikke funka 12 dpo ville vært negativ ut i fra hvor svak strimlene inni var), og tegn på at vi hadde blitt gravid var gitar (dagen før jeg fant ut at jeg var gravid fikk samboer låne en gitar av en kollega) :bored: jeg tror ikke på mye, men den der stemte veldig bra :hilarious: hvis det viser seg å være jente (noe kinesisk fødselskart sier??) blir jeg offisielt troende :p

Det er så fantastisk godt å vite at vi er flere:D:Heartpink

Ja, er man høygravid eller har en nyfødt så er jo det meste unskyldt.
Jeg drikker ikke, så jeg er vant til å være den eneste ederu på fest, men det kan nok være litt tyngre for kjæresten. Spesielt på en dag som nyttårsaften. Håper han ikke synes det innen vi kommer til nyttårsaften da.

Bursdag tett opp mot jul har ikke jeg tenkt så mye på, men mer det å ha bursdag sent på året. Vil ha januarbaby!!

Å holde varmen i bilstol løser man med å ha på babyen tynne klær, svøp et tynt teppe rundt babyen (etter du har tatt på selene), og legg ett tykkere teppe over der igjen. Når du er kommet inn i bilen/bilen er blitt varm, drar du bare bort det tykke teppet.
Alternativt kan man ha på en ulldress ol i stede for et tynt teppe, men da er det viktig å passe på at dressen ikke klumper seg under selene.
Selv er jeg ikke noe fan av tykke bilstolerposer, da det er en reell fare for overopphetning.
Bilstoler er mitt fagfelt, så bare kom med alle spørsmål du måtte ha på den fronten:D

Du har peiling på bilstoler?:)

Det var godt å høre! Jeg har vært så sur i dag :hilarious::wacky: Pleier liksom å klare å ta meg sammen når jeg er med guttungen, men i dag har jeg hatt så liten lunte. At han hadde 2,5 time fest i natt hjalp ikke heller. Får krysse fingrene for en bedre dag i morgen.

Noen andre som har humørsvingninger nå om dagen?

Mhm! Gubben leste på appen at det kunne være normalt. Så ser han på meg;

«Humørsvigninger? Har du det?? Det har ikke jeg merka nooooe til.»
… så lo han seg ihjæl …

Jeg og tok bare kontakt nesten med en gang jeg fikk positiv test, og fikk time i uke 6. Ser det er veldig forskjellig fra sted til sted, men jordmor her sa at de gjerne vil ha første time så tidlig som mulig.

Kan jeg spørre om hvilken helsestasjon du er hos? Jeg har vært i kontakt med Falkenborg, men er skuffet over oppfølgingen der.

Okei så igår fikk jeg akutt redsel for fødsel.. jeg trodde helt ærlig at det jeg opplevde under første fødsel var "glemt", men igår kjente jeg hjertebank, svette og tårer presse på når jeg tenker på å føde igjen. Har hele tiden sagt at jeg gleder meg til å gjøre det igjen og håper jeg får oppleve en normal fødsel. Men nå angrer jeg på at jeg er gravid :hungover: æææææ panikk!!!

Okei så igår fikk jeg akutt redsel for fødsel.. jeg trodde helt ærlig at det jeg opplevde under første fødsel var "glemt", men igår kjente jeg hjertebank, svette og tårer presse på når jeg tenker på å føde igjen. Har hele tiden sagt at jeg gleder meg til å gjøre det igjen og håper jeg får oppleve en normal fødsel. Men nå angrer jeg på at jeg er gravid :hungover: æææææ panikk!!!

:Heartred Har du snakket med jordmor? Hvis ikke anbefaler jeg å få en time snart så du kan begynne å bearbeide forrige fødsel før neste nærmer seg.

Back
Topp