Førstegangsgravid, usikker på symptomer

Margrethe

Gift med forumet
Smånissene 2022
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hei,

Jeg tok ut implantat i desember og opplevde ikke de blødningene jeg hadde som menstruasjon. Sist registrert "halvdagsblødning" var 12. mars, oppdaget graviditeten for 13 dager siden - uventet og uplanlagt. Da skjønte jeg hvorfor jeg hadde vært oppblåst og hvorfor magen var treg, noe jeg ikke er vant med fra tidligere.

Forrige uke var jeg hos privatpraktiserende jordmor, og størrelsen og hjerterytme "dyttet meg" fra uke 7 til uke 6, dvs at jeg i dag, etter hennes UL, er på uke 7+3.

I de to uke siden positiv test, har jeg hatt en del murring i magen. Disse er stort sett borte, ikke kjent siden søndag. Jeg var veldig trøtt ettermiddager forrige uke, men det er borte (tror jeg). Uggen og kvalm, men ikke siden søndag. Ømme bryster har også gitt seg noe. Det jeg sitter igjen med er svært følsom nese, ganske mye lukter vondt.

Testet igjen i dag - urinprøve pga første besøk hos offentlig jordmor, og den var positivt (selvsagt).

Har dere andre opplevd lignende, at symptomer kommer og går?

Høres akkurat ut som jeg har det :) helt vanlig at symptomene kommer og går og mange mister det helt etter uke 12(ifølge min jordmor)

Takk til dere begge. Har få å støtte meg på, en bekjent som er gravid nå og som vet om min graviditet. Men andre som har fått barn, har jeg ikke sagt det til.

Meg igjen…

ingen kvalme siden forrige helg, ikke særlig ømme bryster, ingen murring. Hørte podcast fra Babyverden, gravid uke for uke, om ikke 8 (er 7+6 i dag) og der sa de at det kan være MA om man mister symptomer. Og det kan være at alt er i orden.

Håper noen kan dele sin historie, kanskje noen har hatt det på samme måte?

Meg igjen…

ingen kvalme siden forrige helg, ikke særlig ømme bryster, ingen murring. Hørte podcast fra Babyverden, gravid uke for uke, om ikke 8 (er 7+6 i dag) og der sa de at det kan være MA om man mister symptomer. Og det kan være at alt er i orden.

Håper noen kan dele sin historie, kanskje noen har hatt det på samme måte?

Hei. Jeg har også mistet kvalmen. Ikke vært kvalm siden lørdag. Er 7+2 i dag jeg. Jeg har også hatt to dager med bittelitt lyserosa utflod nå, så forbereder meg på at d går galt. Har bestilt meg privat ul til torsdag, men regner med jeg begynner å blø før det… men lever i håpet.
Men med mitt første barn mistet jeg symptomer tidlig og tok ul og var sikker på det ikke var liv, men det var det jo. Så tror d er ganske normalt d du opplever!

Hei. Jeg har også mistet kvalmen. Ikke vært kvalm siden lørdag. Er 7+2 i dag jeg. Jeg har også hatt to dager med bittelitt lyserosa utflod nå, så forbereder meg på at d går galt. Har bestilt meg privat ul til torsdag, men regner med jeg begynner å blø før det… men lever i håpet.
Men med mitt første barn mistet jeg symptomer tidlig og tok ul og var sikker på det ikke var liv, men det var det jo. Så tror d er ganske normalt d du opplever!
Så leit å lese om hvordan du har det nå. Håper du ikke mister. Takk for at du tok deg tid til å svare, og også dele når det er vanskelig.

Så leit å lese om hvordan du har det nå. Håper du ikke mister. Takk for at du tok deg tid til å svare, og også dele når det er vanskelig.
Takk for varme ord ❤️ Du kan kanskje også bestille deg en ul etterhvert igjen hvis du fortsatt bekymrer deg? Men jeg tror du kan senke skuldrene. Har lest om flere som bare er kvalme noen dager, eller at symptomer kommer og går. Det er bare en uke siden du så hjertet slå og da er det veldig liten sjanse for at det går galt sier de jo. :)

❤️
Jeg har bestilt rask UL på mandag. For at alt i orden. Ja, jordmor på første ul sa at det pleier gå bra når hjertet slår. Igjen, takk Varme tanker til deg.

❤️
Jeg har bestilt rask UL på mandag. For at alt i orden. Ja, jordmor på første ul sa at det pleier gå bra når hjertet slår. Igjen, takk Varme tanker til deg.
Å så heldig som får ul så raskt! Her var det ventetid på alle klinikker jeg ringte..

9+3 i dag og ikke like trøtt som jeg pleier å være kl. 14 og ut. Andre som erfarer det samme?

Back
Topp