Skravletråd

Sååå kanskje ikke jeg skal sladre til hele verden enda. :hilarious::hilarious:
Nå må vi snart få skjult!

Last edited:
Jeg har liksom ikke helt hatt sansen for den y2k-stilen som har kommet tilbake, men må si de vide jeansene mine som tilfeldigvis også er litt løs i livet, er helt fantastisk å gå med nå! :hilarious:

Lurer på om kollegaene mine legger merke hvis jeg tar på gravidbuksen nå.. :hilarious: Jeg er sååå oppblåst, buksene er ubehagelige på! I dag blir det joggebukse! :p

La meg 19.00 i går. Nå har jeg sovet på sofaen. Ikke veldig fan av dette…

Sovet på sofaen jeg og nå. Kanskje 2 timer? Og da ha jeg ikke gjort såå mye i dag.

Jordmor sa i går siden jeg ikke hadde svangerskapsdiabetes forrige svangerskap var guttungen mest sannsynlig stor ved fødsel (4,6kg) pga genetikk. Så jeg kan forvente meg en enda større baby dette svangerskapet. Og så snakket hun om at hvis babyen estimeres til å veie 4,8kg ved termin vil det vurderes om jeg settes i gang i uke 38-39. Men da blir det jo desember-barn, og det er jeg veldig lite gira på :p Heldigvis har baby 1 banet vei for baby 2 :cool:

Jordmor sa i går siden jeg ikke hadde svangerskapsdiabetes forrige svangerskap var guttungen mest sannsynlig stor ved fødsel (4,6kg) pga genetikk. Så jeg kan forvente meg en enda større baby dette svangerskapet. Og så snakket hun om at hvis babyen estimeres til å veie 4,8kg ved termin vil det vurderes om jeg settes i gang i uke 38-39. Men da blir det jo desember-barn, og det er jeg veldig lite gira på :p Heldigvis har baby 1 banet vei for baby 2 :cool:
Åh, så stor da:love2. Håper du får gå til januar, slik du ønsker :Heartred

Tenkte jeg skulle ringe jordmor i dag, og forhøre meg angående ultralyd i uke 12, og oppfølging siden jeg hadde svangerskapsforgiftning forrige gang! Syns det føles så mye mer ekte av å ringe jordmor?:nailbiting:

Akkurat vært hos jordmor. Her var vi enige om både første dag i siste mens og termin, men allikevel uenig om hvor langt jeg er på vei. Bare en dag forskjell da. Litt fasinerende. Eller, Jordmor og Babyverden er uenig er kanskje mer rett å si.

Akkurat vært hos jordmor. Her var vi enige om både første dag i siste mens og termin, men allikevel uenig om hvor langt jeg er på vei. Bare en dag forskjell da. Litt fasinerende. Eller, Jordmor og Babyverden er uenig er kanskje mer rett å si.

En dag bakover? Alle terminkalkulatorene jeg finner gir meg samme termin og uke.

Nei, fremover. Hun mente jeg er i uke 7(+0) i morgen, men jeg (babyverden) mener det er på fredag.
Det kommer faktisk an på hvor du bor i landet, om de regner 40+2 eller 40+3. Mulig kalkulatoren regner ut fra 40+2 og jordmor 40+3. Hvis du bor i Trondheim så regner de 40+3, bor du i Bergen regner de 40+2. Jeg vet ikke hvorfor de praktiserer forskjellig, men varigheten på et svangerskap i Norge er tydeligvis enten 282 dager eller 283 :confused013

Back
Topp