Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Åh, så stor daJordmor sa i går siden jeg ikke hadde svangerskapsdiabetes forrige svangerskap var guttungen mest sannsynlig stor ved fødsel (4,6kg) pga genetikk. Så jeg kan forvente meg en enda større baby dette svangerskapet. Og så snakket hun om at hvis babyen estimeres til å veie 4,8kg ved termin vil det vurderes om jeg settes i gang i uke 38-39. Men da blir det jo desember-barn, og det er jeg veldig lite gira påHeldigvis har baby 1 banet vei for baby 2
![]()
. Håper du får gå til januar, slik du ønsker 
Enig. Men veldig godt å «være igang»Tenkte jeg skulle ringe jordmor i dag, og forhøre meg angående ultralyd i uke 12, og oppfølging siden jeg hadde svangerskapsforgiftning forrige gang! Syns det føles så mye mer ekte av å ringe jordmor?![]()

Enig. Men veldig godt å «være igang»![]()
Jeg kom dessverre ikke igjennom, så må prøve igjen om litt
Og jordmor her i kommunen har KUN kontordag på onsdager…Akkurat vært hos jordmor. Her var vi enige om både første dag i siste mens og termin, men allikevel uenig om hvor langt jeg er på vei. Bare en dag forskjell da. Litt fasinerende. Eller, Jordmor og Babyverden er uenig er kanskje mer rett å si.
Nei, fremover. Hun mente jeg er i uke 7(+0) i morgen, men jeg (babyverden) mener det er på fredag.En dag bakover? Alle terminkalkulatorene jeg finner gir meg samme termin og uke.
Nei, fremover. Hun mente jeg er i uke 7(+0) i morgen, men jeg (babyverden) mener det er på fredag.
Ja, og når terminen ikke flytter seg, så spiller det jo egentlig ingen rolle.Hm, spennende. Bra det gikk den veien daSpent på om min gjør det samme
![]()
Ja, og når terminen ikke flytter seg, så spiller det jo egentlig ingen rolle.
Det kommer faktisk an på hvor du bor i landet, om de regner 40+2 eller 40+3. Mulig kalkulatoren regner ut fra 40+2 og jordmor 40+3. Hvis du bor i Trondheim så regner de 40+3, bor du i Bergen regner de 40+2. Jeg vet ikke hvorfor de praktiserer forskjellig, men varigheten på et svangerskap i Norge er tydeligvis enten 282 dager eller 283Nei, fremover. Hun mente jeg er i uke 7(+0) i morgen, men jeg (babyverden) mener det er på fredag.