Hvordan kjennes nedpress?

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Jeg synes frøkna har vært veldig "tung" i dag, og når jeg har gått har det vært litt ubehagelig, som om hun har fylt hele buken og ligger langt nedi der. Samtidig kom jeg til å tenke på nedpress og på hvordan det kjennes? Jeg tror ikke hun ligger med hodet ned, men mer tverrleie, men er sannelig ikke godt å vite sikkert. Derfor nysgjerrig på hvordan nedpress når det nærmer seg fødsel kjennes.

Jeg synes frøkna har vært veldig "tung" i dag, og når jeg har gått har det vært litt ubehagelig, som om hun har fylt hele buken og ligger langt nedi der. Samtidig kom jeg til å tenke på nedpress og på hvordan det kjennes? Jeg tror ikke hun ligger med hodet ned, men mer tverrleie, men er sannelig ikke godt å vite sikkert. Derfor nysgjerrig på hvordan nedpress når det nærmer seg fødsel kjennes.

Sniker
Nedpress kjenner jeg i selve underlivet liksom. Som at det stikker og presser ned i vagina. Du merker når det er dèt du kjenner

Sniker
Nedpress kjenner jeg i selve underlivet liksom. Som at det stikker og presser ned i vagina. Du merker når det er dèt du kjenner

Aha, takk for svar! :-) Make sense :-)

Jeg er i uke 31 og min lille ligger med hodet godt plantet i bekkenet, nesten festet seg. Jeg opplever det dere begge beskriver:
1. At magen til tider er ekstra tung (som regel når jeg går). Føles som det ligger en murstein i magen liksom, og gjør det forferdelig tungt (og vondt) å gå.
2. At det prikker/stikker og presser ned i vagina (som regel når jeg ligger eller sitter).

Jeg spurte jordmor om punkt 1 i går, og hun svarte at det var nedpress. Det falt meg ikke inn å spørre om punkt 2 også hadde med nedpress å gjøre, men det kan godt hende at det gjelder begge punktene. Det gir i alle fall mening :p

Hadde ultralyd i går for 3D-bilder. Da lå hun i seteleie og er sånn hun tydeligvis pleier å ligge, og med det dere sier så er det ikke nedpress jeg kjenner da. Bare at hun har blitt tyngre :-)

Back
Topp