Smerte under ribbein

BlåSwix

Andre møte med forumet
Jeg skal snart på kontroll, så skal ta opp dette da - men kanskje noen har erfaringer? Vet at smerte er individuelt og kan skyldes nær sagt hva som helst, men min problemstilling er at jeg tidvis har hatt stikkende, brennende smerter under høyre ribbein.

Det har vært litt sårt, og jeg har derfor tenkt at det er muskulært. Urin, blodtrykk etc har vært helt fint hele veien, selv med disse smertene. Siste 4 dager har smertene vært konstante. Det kan kjennes ut som det ikke sitter i musklene, siden det er så konstant. Kjennes heller ikke helt ut som brudd/brist i ribbein (hatt det før). Noen som har hatt lignende smerter på samme sted? Noen råd for å avlaste og mildne smertene? Er i uke 36.

Jeg skal snart på kontroll, så skal ta opp dette da - men kanskje noen har erfaringer? Vet at smerte er individuelt og kan skyldes nær sagt hva som helst, men min problemstilling er at jeg tidvis har hatt stikkende, brennende smerter under høyre ribbein.

Det har vært litt sårt, og jeg har derfor tenkt at det er muskulært. Urin, blodtrykk etc har vært helt fint hele veien, selv med disse smertene. Siste 4 dager har smertene vært konstante. Det kan kjennes ut som det ikke sitter i musklene, siden det er så konstant. Kjennes heller ikke helt ut som brudd/brist i ribbein (hatt det før). Noen som har hatt lignende smerter på samme sted? Noen råd for å avlaste og mildne smertene? Er i uke 36.
Kan det være baby som ligger på en måte som presser på ribbebeina? Jeg hadde det med nr 2, men det var smerter som kom og gikk tror jeg, utrolig vondt når de har beina mot ribbein.

Kan du ringe legevakt å sjekke sånn i tilfelle?

Hmm, da jeg sa til legen min at jeg hadde smerter på høyre side, så gikk hun igjennom ALT på lista over hva det kunne være. Da hadde jeg mest nede til høyre, men hadde tilfeldigvis hatt det under ribbeinet også. Hun tok det veldig alvorlig, men var ingenting galt. Så tydelig at det kan være noe når man har smerter under ribbein, husker ikke om det var noe som kom av graviditet, men tror ikke det da.

har lest at en type sv.forgiftning gir smerte i ribbein og øvre del av mage, men så lenge testene er fine så er det ikke det.

Takker for svar begge to!

Baby ligger i seteleie og stanger hodet skikkelig opp mot ribbeina, så er nok den forklaringen som er mest sannsynlig. Det rare er bare at smertene er konstante. Har legetime senere i uka, tenker jeg tar det opp da. Har ikke feber, er ikke uvel eller noe, så regner med det går greit.

Vet ikke om det er helt det samme, men jeg har mer eller mindre konstante smerter i øvre del av livmor/mellomgulvet (type ekstremt øm). Det forsterkes veldig når jeg sitter. Jeg hadde det ganske likt sist, og har tenkt at det er normalt siden livmor presser alt oppover + at barnet sparker og gjør det ømt. Skal på kontroll i dag, så skal nevne det da :happy:

Fikk svar på hva som sannsynligvis gjør det ekstra ille hos meg - hun ligger i seteleie og stanger det harde hodet sitt mot toppen av livmoren :dead:

Back
Topp