Hva trenger babyen av utstyr?

Sånn nesesug, for barn med tett nese/snørr, er det noe man trenger?

Vi brukte aldri vår, men noen syns den er uvurderlig. Heller ikke neglesaksa. Babyer har så myke negler at de river man bare av. Så det var skikkelig unyttig hos oss :hilarious:

Alle sånne ting du er litt usikker på ville jeg heller venta litt med, og kjøpt om behovet melder seg :D
 
Sånn nesesug, for barn med tett nese/snørr, er det noe man trenger?
Jeg likte den veldig godt. Minste vår slet med slim etter fødselen, og det var supert å få sugd ut i dagene etterpå. Når han ble snørrete også hjalp det veldig. Men ikke velg en sånn med blåse bakpå, velg den hvor du suger selv. Den er best:)
 
Jeg likte den veldig godt. Minste vår slet med slim etter fødselen, og det var supert å få sugd ut i dagene etterpå. Når han ble snørrete også hjalp det veldig. Men ikke velg en sånn med blåse bakpå, velg den hvor du suger selv. Den er best:)
Takk for tips:) Blir nok å kjøpe inn en sånn.
 
Hvor mange flegangs-ammeinnlegg trenger man sånn ca?

Og hva med d-vitamindråper? Er det noe alle babyer skal ha?
 
Hvor mange flegangs-ammeinnlegg trenger man sånn ca?

Og hva med d-vitamindråper? Er det noe alle babyer skal ha?

Jeg husker jeg hadde ammeinnlegg i ull liggende rundt omkring hele huset :hilarious: Men jeg hadde veldig mye melk og lak ofte gjennom ammeinnleggene (hadde engangs innerst og ull utapå). Jeg kommer nok til å kjøpe så jeg har hvertfall 3 eller 4 par å bytte mellom!

Babyer skal vel ha enten d-vitaminer eller tran, men mange syns d-vit er mindre grisete enn trana :) Husker ikke helt fra hvilken alder da..kanskje noen med litt yngre barn enn meg husker :p
 
Hvor mange flegangs-ammeinnlegg trenger man sånn ca?

Og hva med d-vitamindråper? Er det noe alle babyer skal ha?
Baby som ammer skal ha d-vitamin fra de er en uke gammel :happy:
Jeg husker jeg hadde ammeinnlegg i ull liggende rundt omkring hele huset :hilarious: Men jeg hadde veldig mye melk og lak ofte gjennom ammeinnleggene (hadde engangs innerst og ull utapå). Jeg kommer nok til å kjøpe så jeg har hvertfall 3 eller 4 par å bytte mellom!

Babyer skal vel ha enten d-vitaminer eller tran, men mange syns d-vit er mindre grisete enn trana :) Husker ikke helt fra hvilken alder da..kanskje noen med litt yngre barn enn meg husker :p
Tran er ikke anbefalt for barn under 1 år lengre :rolleyes:
 
Hvor mange flegangs-ammeinnlegg trenger man sånn ca?

Og hva med d-vitamindråper? Er det noe alle babyer skal ha?
Jeg husker jeg hadde ammeinnlegg i ull liggende rundt omkring hele huset :hilarious: Men jeg hadde veldig mye melk og lak ofte gjennom ammeinnleggene (hadde engangs innerst og ull utapå). Jeg kommer nok til å kjøpe så jeg har hvertfall 3 eller 4 par å bytte mellom!

Babyer skal vel ha enten d-vitaminer eller tran, men mange syns d-vit er mindre grisete enn trana :) Husker ikke helt fra hvilken alder da..kanskje noen med litt yngre barn enn meg husker :p

Enig, 3-4 par i ull er nok lurt! Jeg brukte de bare når jeg var ute, inne brukte jeg engangs. Det er jo sannsynlig veldig kaldt når de små blir født, så blir godt å ha noen ullinnlegg.

Jeg vasket de alltid etter 1 gangs bruk, lakk en del, og var redd det skulle være uhygienisk å bruke de opp igjen, så ja, en 3-4 par er lurt :joyful:
 
Jeg gav opp flergangsammeinnlegg sist, da jeg ble våt gjennom.
 
Jeg gav opp flergangsammeinnlegg sist, da jeg ble våt gjennom.

En skikkelig nybegynnerfeil av meg var at jeg antok ammeinnlegg i ull holdt. Ett døgn etter fødsel på sykehuset var ammeinnleggene, sykehusskjorta og de fleste klærne mine gjennomvåte :hilarious: Det første jeg gjorde da jeg kom hjem var å kjøpe engangs for å ha innom ull-innleggene :)
 
Vognpose i bagdelen av vogna? Blir disse store og klumpete? Ser for meg en bilstolpose som alternativ, men så er jeg usikker på om det blir varmt nok igjen.. Jaa.
 
Den posen jeg hadde med de første hadde en ekstra forlengerdel du kunne ha på når de vokste ut av bagen. Det gjorde at posen ble ganske liten og kompakt og passet fint i bagen :)
 
Vognpose i bagdelen av vogna? Blir disse store og klumpete? Ser for meg en bilstolpose som alternativ, men så er jeg usikker på om det blir varmt nok igjen.. Jaa.

Det går veldig bra med vognpose i bagdelen :happy: De er jo så små når de bruker bagdel, og koser seg godt med en stor og varm vinterpose i bagdelen :love7
 
Den posen jeg hadde med de første hadde en ekstra forlengerdel du kunne ha på når de vokste ut av bagen. Det gjorde at posen ble ganske liten og kompakt og passet fint i bagen :)
Vet du hva den posen heter? Og hvilken vogn hadde du?
 
Posen heter voksi urban. Hadde en type Emmaljunga vogn :) Dette er noen år siden da, så jeg antar både vogn og pose har blitt videreutviklet :)

Jeg har også vognposen Voksi Urban og vognen Emmaljunga nxt90 (2020). Hadde heller ingen problemer med at posen ble stor og klumpete.
 
Back
Topp