Pusten om natta

MammaJuly2022

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Juliknøttene 2022
Andre som sliter med pusten om natta? :depressed:
I natt følte jeg at det var så vanskelig å puste, når jeg da prøvde å trekke inn pusten så fikk jeg liksom ikke trekt den helt inn. Så jeg følte jeg bare pustet å peste der jeg lå. Mannen kommentere også dette flere ganger :facepalm: Han vurderte å legge seg på gjesterommet siden det var så slitsomt å høre på meg :arghh:

Kan kjenne meg igjen i det. Har på både luftrenser og luftfukter (noen ganger vifte) og første natta nå i dag på lenge hvor det var god kald luft ute så sov mer eller mindre sammenhengende 6 timer og det var godt :)

Last edited:
Ja! Føler jeg ligger og peser og nesten må ha munnen åpen. Må strekke på overkroppen og legge hodet litt bakover, og ha vinduet åpent helst … Men føler egentlig at jeg puster tyngre i det daglige også. Gått i trappa i leiligheten, peser når jeg setter meg i sofaen oppe i 2.etasje, osv … Men natta er på en måte verst.

Haha ja, samboer kommenterer at jeg puster en god del. Innimellom får jeg også bisarr følelse av at jeg ikke puster fort nok:smiley-ashamed004 men det kommer å går, trenger ikke bare væe nåe jeg sover. Men sånn sett, når jeg sover ender jeg ofte opp med åpen munn og sikling :bag:

Ja, puster og peser hele natta. Føler meg som en strandet hval. Er litt bedre nå som jeg har tatt i bruk hotellputen som hodepute i tillegg. Ble bedre når jeg kom litt høyere opp.

I mitt tilfelle har vi problemer med at mannen puster høyt og snorker:joyful: Det er ikke greit!! Hehe. Kan også kjenne pusten blir litt påvirka om jeg feks sitter på stol og bøyer meg for mye framover, eller ligger på rygg.

Jeg føler generelt at jeg er andpusten store deler av dagen, men våkner ofte av det om natta - da har jeg gjerne snudd meg i søvne slik at jeg ligger på ryggen, eller sparket fra meg gravidputa som jeg er totalt avhengig av:p

Ellers så er det ikke store anstrengelsene som skal til før det trengs en pause, å gå opp trappene til andre etasje føles til tider som ekstremsport:rolleyes:

(31+1)

Andre som sliter med pusten om natta? :depressed:
I natt følte jeg at det var så vanskelig å puste, når jeg da prøvde å trekke inn pusten så fikk jeg liksom ikke trekt den helt inn. Så jeg følte jeg bare pustet å peste der jeg lå. Mannen kommentere også dette flere ganger :facepalm: Han vurderte å legge seg på gjesterommet siden det var så slitsomt å høre på meg :arghh:

Jepp, men har problemet på dagtid også. lager mye sukkelyder når jeg trekker pusten dypt. Mannen pleier spørre om noe er galt, men er egentlig bare jeg som trenger å trekke pusten dypt for å få luft :wacky:

Jeg slet veldig med pusten, men etter at jeg erfarte at å dytte nedre del av puta godt inn i mellomrommet mellom hode og nakke, som retter opp hodet liksom, så går det mye bedre.

Godt å høre at flere har det som meg :p
Syns det bare var litt skummelt at jeg slet så mye med pusten på natta, at jeg selv ble litt redd:(
På dagtid puster jeg å peser for alt :wacky:

Er dere tette i nesen, eller er det mer bare tungt å puste? Jeg er tett i nesen jevnlig, må være pga. hovne slimhinner pga graviditet. Har ikke sjans å puste med nesen når jeg ligger nede, og må puste med munnen åpen når jeg skal sove. Veldig slitsomt. Tok otrivin én gang, men blødde akutt neseblod rett etterpå, neste kveld var jeg bare enda mer tett. Kan jo ikke gjøre meg avhengig av otrivin heller. :rolleyes:

Til vanlig ligger jeg helt stille og omtrent ikke lager en lyd, mannen blir ofte bekymra da jeg ligger i samme stilling i flere timer helt stille.

MEN, i begge mine svangerskap snur, vrir jeg og vender på meg mange ganger og når jeg endelig sovner sier han jeg puster og peser og snorker som en ku...

Er dere tette i nesen, eller er det mer bare tungt å puste? Jeg er tett i nesen jevnlig, må være pga. hovne slimhinner pga graviditet. Har ikke sjans å puste med nesen når jeg ligger nede, og må puste med munnen åpen når jeg skal sove. Veldig slitsomt. Tok otrivin én gang, men blødde akutt neseblod rett etterpå, neste kveld var jeg bare enda mer tett. Kan jo ikke gjøre meg avhengig av otrivin heller. :rolleyes:

Jeg smører meg i nesen med diverse for å mykgjøre slimhinnene (SOS balm blant annet). Minst hver kveld. Føler det hjelper!

Tett i nesen, tørr i nesen, puster som en hval gjennom nesen, blodig i nesen, tørket blid i nesen - altså at slimhinnene der oppe også skal være en gravidutfordring er nesten provoserende eller i det minste hysterisk morsomt!! Litt lei ja:hilarious:

Jepp! Kjenner meg igjen... Er skikkelig hoven og tett til tider. :dead:

Har ikke pleid å snorke før jeg ble gravid, men nå hender det at sambo må gå og legge seg i et annet rom for å sove fordi jeg angivelig snorker så heftig at sengen rister... :bored:

Back
Topp