Babyshower

Måneskinn<3

Betatt av forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Septemberlykke 2024
Tenker litt på babyshower når jeg ser det på sosiale medier. Jeg har ikke noe stort ønske om babyshower egentlig. Flere grunner til det. Mye gaver/styr, noen som ønsker seg barn, men ikke får det fordi de er single eller ikke får det til. Sårt å bli invitert i andre sin babyshower da tenker jeg? Kanskje det bare holder med dåp/navnefest. Så får de også møte :binkybaby når den er ute. Spent på å høre andre sine meninger her inne :angelic:

Babyshower er nå både koselig og kjekt spør du meg:happy: I tillegg er det jo gjerne venner som arrangerer dette for deg. En koselig sammenkomst med venner før den store omveltningen, og man får en del ting til baby. Når det kommer til andre som ikke får barn av en eller annen grunn, så tenker jeg at det blir litt feil å tenke sånn i slike situasjoner. Selvsagt er det sårt, men jeg tenker at de nok klarer å glede seg på andres vegne, og er det ekstra vondt for de, så holder de seg vel heller unna?​

Folk som syns det blir for vanskelig holder seg gjerne unna. Har selv slitt med å få barn, men klart å glede meg på andres vegne. Det er veldig individuelt hvordan man takler det.

Har aldri hatt det selv, og har ingen venner som kommer til å arrangere noe sånt til meg... Har vel strengt tatt ikke noen å invitere engang. Så vi holder oss til dåp. Det gleder jeg meg til. Samle familien.

Men jeg syns de som vil, kan og har lyst bare skal kjøre på! Hvorfor skal vi ikke feire livets gleder? Man bør jo feire mer, tenker jeg. For noen år siden hadde jeg ikke lyst å feire bursdagen min, men så innså jeg at det faktisk er hyggelig. Og jeg er takknemlig for de årene jeg får. Så da feirer vi litt. :wav

Ei venninne sa til meg at vi måtte ha babyshower.. jeg bare lo av ho :wacky:
I mitt hodet er dette mer for de som får førstemann. Jeg har absolutt ikke behov for noe selskap og feiring av et menneske som ikke har kommet til verden. Jeg vil heller feire etter babyen har trygt ankommet og da kan folk komme på besøk og bringe gaver om de ønsker det.
Men jeg er nok litt for gammel kanskje? Og jeg venter nr 3.. ikke er jeg så veldig glad i å være et midtpunkt og bli feiret heller.

Men om det er noe du ønsker så er det bare å kjøre på. Folk er jo forskjellige.:happy:

Jeg fikk babyshower med nr 2! Det var veldig koselig og overraskende!
Venninner hadde tenkt å lage til med min første, men siden det ble prematur rakk de ikke lage til…

tror ikke jeg får noe nå med nr 3, og deg er helt greit:)

Jeg hadde babyshower med nummer en, men ønsker meg ikke nå med nummer to. Syns det var hyggelig første gang, men nå vil jeg heller dra ut å spise med noen venninner enn at de lager babyshower :) Hvis man har lyst på så syns jeg man kjøre på!

Jeg syns det kan være koselig å dra i babyshower, men vil ikke ha selv. Jeg var tydelig på det med førstemann, at jeg ikke ønsket, men det ble ikke respektert. Det endte i en kveld som jeg selv syns var helt forferdelig…. slet med svangerskapsdepresjon, og det hjalp ikke å komme til et hus fult av folk(ikke alle like nære, kollegaer osv) som skulle gjette omkrets på mage osv og full oppmerksomhet.… Denne gangen har jeg sagt at jeg drar hjem/jager folk på dør om de prøver seg igjen… Vi skal noen få kjære og nære ut å spise som en jentekveld før baby kommer, og det er perfekt for meg!

Gøy med forskjellige meninger. Syns jeg kjenner meg utilpass når jeg tenker babyshower til meg selv, da er det vel ikke noe ønske tenker jeg. Tenker ihvertfall at jeg ikke ønsker at så mange skal ta på magen, eller gjette omkrets osv. :stop: Kanskje en middag med noen få venninner holder, slik noen foreslo her. Syns det høres koseligere og roligere ut for min del:Heartred

Herregud gjette omkrets på magen?? :nailbiting::hilarious: Da skulle folk få gjette i km lengde bare på drit. Vet ikke omkretsen selv en gang, og frister ikke vite det heller:wtf:
Høres mer koselig ut å ut og spise med venninner:smug:

Haha. Spørs om jeg har sansen for sånne baby shower leker. :hilarious:

Haha. Spørs om jeg har sansen for sånne baby shower leker. :hilarious:

Jeg har heller ikke helt sans for leker - og hadde noen våget å foreslå å måle magen hadde jeg bedt de dra hjem :hilarious:

I de babyshowerne jeg har vært med å arrangere så har vi ikke hatt så mye leker. Vi har hatt gjettelek med når babyen kommer, vekt osv. (baby spådommer/predictions liksom).

Synes babyshower er en hyggelig ting - selv om jeg hater å være midtpunkt.

Før babyshower sist så passet jeg vel på å være tydelig ovenfor bestejenta om hva jeg likte/ikke likte ift. leker, gjester, tidspunkt osv.. så ho tok alle hint jeg la frem :angelic:

Eg er usikker på dette me babyshower, syns det er veldig koselig om noen faktisk vil arrangere for meg og fin måte å samle alle vennene mine på. Trenger ikke gaver eller leker osv men bare samles og spise god mat og snakke sammen :) eg vente nr 4 og har fått babyshower med alle sammen tidligere, selvom det ene ble etter barnet var før

I'm not sure about this with baby shows, I think it's very nice if someone will actually arrange for me and a great way to gather all my friends. Do not need gifts or toys etc but just gather and eat good food and talk together :) I wait No. 4 and have had baby shows with everyone before, even though one was after the child was before
I hope your husband arranges this for you and fulfill your wish. And hope your all friends come and brings you a lot of gifts and share happiness with you. Here I would have given you some of the best babyshower koozies as a gift If I was your friend.

Back
Topp