Støttestrømper

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Må støttestrømpene gå over knærne? Noen som vet? Jeg har hittil bare brukt sånne som går til under knærne, men neste gang når jeg skal ut og fly vil jeg ha begynt 3.trimester, og lurer på hva som er anbefalt.

Noen som har prøvd kompresjonstrømpebukser for gravide? Hva synes dere om dem?

Jeg bruker sånne som går under knærne, kjøpte på apoteket. Jobber i butikk så står og går mye. Syns de funker veldig bra :happy:

Må støttestrømpene gå over knærne? Noen som vet? Jeg har hittil bare brukt sånne som går til under knærne, men neste gang når jeg skal ut og fly vil jeg ha begynt 3.trimester, og lurer på hva som er anbefalt.

Noen som har prøvd kompresjonstrømpebukser for gravide? Hva synes dere om dem?

Fikk beskjed om at de skal være ca. 2 cm. under knærne, men vet egentlig ikke spesielt om det.

Spurte jordmor i dag, og hun sa at det var det samme, alt etter hva jeg foretrakk. Men veldig komisk at hun skrev ut en resept på det :hilarious: Så skulle jeg gå på apoteket å få målt og kjøpt. Er for tiden i utlandet, altså.

Jeg bruker støttestrømper til knærne hver dag, kjøper på nett så er det litt billigere. Måtte ha noen pr når det brukes daglig liksom. Jeg bruker det mot hevelser, men tror at om man ønsker å bruke forebyggende mot åreknuter bør man bruke til lårene.

Jeg brukte kompresjonstrømpebukser for gravide i forrige svangerskap da jeg reiste med fly eller bil over lengre distanser. Det hjalp godt for blodsirkulasjonen, men var helt forferdelig upraktisk alle gangene jeg måtte tisse på trange doer på flyplass, kjøpesentre eller bensinstasjoner :hilarious: hadde nok vært bedre med strømper :p

Sniker

Det kommer an på hva du bruker dem for. Jeg måtte bruke pga åreknute ved kneet og hovne føtter. På konsultasjon nå 2 år etter fødsel bekreftet legen at det var over kneet jeg måtte bruke til åreknuten.

Spurte jordmor i dag, og hun sa at det var det samme, alt etter hva jeg foretrakk. Men veldig komisk at hun skrev ut en resept på det :hilarious: Så skulle jeg gå på apoteket å få målt og kjøpt. Er for tiden i utlandet, altså.
Var det i Norge eller utlandet du fikk resept på støttestrømper? De er jo så himla dyre om man skal kjøpe noen medisinske noen som går over kneet…

Var det i Norge eller utlandet du fikk resept på støttestrømper? De er jo så himla dyre om man skal kjøpe noen medisinske noen som går over kneet…

Frankrike :-) Har ikke hentet de ut ennå, men tenkte å gjøre det før jeg returnerer til Norge.

Back
Topp