Feste av Bedside Crib

-TP-

Elsker forumet
Assistert-jentene
Juliknøttene 2022
Søvnløs i september 2025
Heii!

Spørsmål til dere med bedside crib og seng med sokkel..

Vi har tenkt på å kjøpe en bedside crib som også kan fungere som reiseseng, typ Moweo eller Chicco Next2me. MEN.. Vi har rammemadrass med sokkel nederst. Hvordan er det å feste disse sengene da? Da kan man jo ikke stikke beina på crib-en under sengen vår!:wideyed:

Hjeeelp:hilarious:

Me har bed side crib som ikkje kan brukes som reiseseng, så dette svarar jo ikkje heilt på korleis ein får plass til beina på ei slik seng. Men me har seng med sokkel.

Det gis også bort reisesenger på finn heile tida (i alle fall i Oslo), så me har skaffa oss det i tillegg.

Hugser ikkje kva merke me har, men vår bed side crib skulle festes med ein stropp til foreldresenga. Stroppen som fulgte med var alt for kort til å kome rundt kontinentalsenga vår, så me fekk tak i ein lang stropp frå biltema eller liknande som me brukte. Tok den mellom under- og overmadrassen vår, vidare under senga vår, og så i bed side senga :)

Heii!

Spørsmål til dere med bedside crib og seng med sokkel..

Vi har tenkt på å kjøpe en bedside crib som også kan fungere som reiseseng, typ Moweo eller Chicco Next2me. MEN.. Vi har rammemadrass med sokkel nederst. Hvordan er det å feste disse sengene da? Da kan man jo ikke stikke beina på crib-en under sengen vår!:wideyed:

Hjeeelp:hilarious:

På Chicco next2me (ikke kjent med den andre), skal man kunne bøye en liten del av bena 90grader inn mot senga, slik at den kommer inntil dersom man har ramme ned til gulvet. Også må det bare være en mulighet for å feste stroppene rundt rammen eller hele madrassen:)

På Chicco next2me (ikke kjent med den andre), skal man kunne bøye en liten del av bena 90grader inn mot senga, slik at den kommer inntil dersom man har ramme ned til gulvet. Også må det bare være en mulighet for å feste stroppene rundt rammen eller hele madrassen:)

Åå greit å vite!
Fant også denne: https://www.barnashus.no/yngri/tova-bedside-crib-grey

Ser ut som den er såpass skrå at den kommer helt inntil senga vår! Tror jeg må dra og se på den i butikken!:joyful:

Åå greit å vite!
Fant også denne: https://www.barnashus.no/yngri/tova-bedside-crib-grey

Ser ut som den er såpass skrå at den kommer helt inntil senga vår! Tror jeg må dra og se på den i butikken!:joyful:
Jeg var og så på denne i dag og den var helt super, beina kan justeres og kommer helt inntil senga. Eneste var at jeg syns den skrådde litt nedover der man kan ta av sidestykke. Og man vil jo ikke at ungen skal ligge skjeivt…:(

Venninnen min skrudde inn to sånne ringer i sokkelen og fester sengen med strips eller tråd i de ringene.

Vedlegg

• BA0242B8-38EE-44E6-A9E3-1A7B6AEA550E.jpeg
    BA0242B8-38EE-44E6-A9E3-1A7B6AEA550E.jpeg
    277,3 KB · Visninger: 4
Jeg var og så på denne i dag og den var helt super, beina kan justeres og kommer helt inntil senga. Eneste var at jeg syns den skrådde litt nedover der man kan ta av sidestykke. Og man vil jo ikke at ungen skal ligge skjeivt…:(

Oisann! Vil jo ikke at hun skal ligge skjevt:wideyed: Var og så på den i butikken og da virket den helt flat, men kanskje det heller når man fester den..? Jeg vet ikke, jeg må sjekke igjen:hilarious:

Oisann! Vil jo ikke at hun skal ligge skjevt:wideyed: Var og så på den i butikken og da virket den helt flat, men kanskje det heller når man fester den..? Jeg vet ikke, jeg må sjekke igjen:hilarious:
Kan hende det kun var denne utstillingsmodellen som skrådde (dette var når jeg hadde tatt siden ned, og det kan godt ha vært vekten av stangen som trakk ned siden, om du skjønner)
Jeg kommer nok til å kjøpe den likevel, så skal jeg nok greie å få den i «vater», det var så bra at den kunne settes helt inntil vår seng :love017

Back
Topp