Nattesvette

Den perfekte mor er påan igjen

Forelsket i forumet
Marsboere 2020
Påskekyllingene 2020
Februarlykke 2022❄️
Er det noen flere enn meg som sliter med nattesvette etter fødselen? Noen netter er senga og dyna mi rett og slett våt av svette når jeg skal amme. Fryktelig ubehagelig!

Off, jaa! Begynt å roe seg nå, men det har vært ekstremt!

Off, jaa! Begynt å roe seg nå, men det har vært ekstremt!
Godt å se at det ikke bare er meg! Har aldri svettet noe særlig tidligere, heller ikke ved fysisk aktivitet. Men jeg hadde høy feber for et par år siden da jeg hadde brystbetennelse, og da hadde jeg også en liten periode med slik ekstrem nattesvette etterpå.

Godt å se at det ikke bare er meg! Har aldri svettet noe særlig tidligere, heller ikke ved fysisk aktivitet. Men jeg hadde høy feber for et par år siden da jeg hadde brystbetennelse, og da hadde jeg også en liten periode med slik ekstrem nattesvette etterpå.
Ja, jeg har hatt to runder beystbetennelse, pluss covid etter fødsel. Da har det økt ennå mer på. Må ha svetta ut et par kilo kroppsvekt. Kan ikke huske det var så heftig med de to første. Men mulig det bare er fortrengt

Jeg sleit med dette i sikkert 5-6 uker etter fødselen. Og ikke bare på natta, men også på dagtid. Følte meg så ekkel denne perioden, alltid dekt av en eller annen kroppsvæske (svette, gulp, melk, tiss, bæsj…). Fødte for snart 8 uker side og det har gitt seg nå :)

Redigert: og så renselse i tillegg! Nei, man føler seg ikke akkurat fresh…

Last edited:
Jeg har motsatt. Fryser som bare der. Sover med ulltøy på, pluss ammer under dynen :wacky:

Jeg sleit med dette i sikkert 5-6 uker etter fødselen. Og ikke bare på natta, men også på dagtid. Følte meg så ekkel denne perioden, alltid dekt av en eller annen kroppsvæske (svette, gulp, melk, tiss, bæsj…). Fødte for snart 8 uker side og det har gitt seg nå :)
Ja altså vurderte et legebesøk grunnet denne issue :hilarious::bored: Skifter å skifter på tøyet fordi jeg føler meg ekkel og klarer ikke følelsen av å ha noe vått på meg. Ubehagelig :arghh: Godt å se det har roet seg for deg, jeg fødte før 5 uker siden så gjerne det er håp:hilarious:

Ja altså vurderte et legebesøk grunnet denne issue :hilarious::bored: Skifter å skifter på tøyet fordi jeg føler meg ekkel og klarer ikke følelsen av å ha noe vått på meg. Ubehagelig :arghh: Godt å se det har roet seg for deg, jeg fødte før 5 uker siden så gjerne det er håp:hilarious:

Håper det gir seg snart for deg! :signs003

Samme her, hvert bidige gang har jeg hatt det sånn de første 5-6 ukene :confused:
Og det rare er at jeg har glemt det hver gang:joyful:
-Så jeg blir like overrasket hver gang:shifty:

Ja, jeg har hatt to runder beystbetennelse, pluss covid etter fødsel. Da har det økt ennå mer på. Må ha svetta ut et par kilo kroppsvekt. Kan ikke huske det var så heftig med de to første. Men mulig det bare er fortrengt
Jeg kan heller ikke huske at dette skjedde med de tre andre, nesten tvert imot. Ihvertfall med nest siste så husker jeg at jeg var så tørst hele tiden, drakk minst en halvliter hver natt, og selvfølgelig mengder på dagen.

Sliter ikke med svette, men med svettelukt. Lukter stramt med det samme dusjen er skrudd av. Deo har effekt ca. 5 min. Nå har håret begynt å bli fettete etter noen timer. Husker det var slik med førstemann også, men ikke hvor lenge det varte. Føler seg skikkelig flid ‍♀️

Håret mitt har blitt fett OG statisk samtidig:shifty:
Innmari kjedelig… (det er verste tiden på året også, for håret..) Tørr luft, og ustabil temp..

Ikke nattsvette, men svetter mye av den minste aktivitet :inpain: bader i svette etter den daglige gå(!)-turen :inpain::inpain:

Back
Topp