Blødning uke 10..

Naomii

Forelsket i forumet
Oktobergull 2022
Er i uke 10 nå. Var hos fastlegen fredag, da var alt fint og vi så hjerteslag på ul. Hadde lette blødninger i uke 5 også, da med mørkerødt blod ved noen toalettbesøk over 3-4 dager. Istad fikk jeg først litt brunt, neste toalettbesøk mørke rødt blod. Fylte et halvt tørk kanskje. Har jo masse symptomer og ingen smerter annet enn lette murringer.
Har lest noe om at noen får blødning rundt uke 10-12 fordi morkake tar over produksjon av hormoner osv for baby. Men jeg blir uansett fryktelig stresset. Redd det skal ta seg opp. Livredd.. :( Ligger her og får sikkert ikke sove, stresset og fra meg. Redd det skal komme mer blod og påfølgende smerter..
har noen noe lignende som har skjedd, rundt samme tid? Noen oppmuntrende ord eller historier/erfaringer?

Er i uke 10 nå. Var hos fastlegen fredag, da var alt fint og vi så hjerteslag på ul. Hadde lette blødninger i uke 5 også, da med mørkerødt blod ved noen toalettbesøk over 3-4 dager. Istad fikk jeg først litt brunt, neste toalettbesøk mørke rødt blod. Fylte et halvt tørk kanskje. Har jo masse symptomer og ingen smerter annet enn lette murringer.
Har lest noe om at noen får blødning rundt uke 10-12 fordi morkake tar over produksjon av hormoner osv for baby. Men jeg blir uansett fryktelig stresset. Redd det skal ta seg opp. Livredd.. :( Ligger her og får sikkert ikke sove, stresset og fra meg. Redd det skal komme mer blod og påfølgende smerter..
har noen noe lignende som har skjedd, rundt samme tid? Noen oppmuntrende ord eller historier/erfaringer?

Ring lege/legevakt. Kanskje du får sjekka om alt er i orden da. <3

Prøv å slapp av og ikke tenk for mye på det, ta en dag om gangen. Hadde blødninger frem til uke 12 med første og har hatt det denne gangen også.. Men ta gjerne kontakt med lege for å være sikker ;)

Jeg blødde nå MASSE i starten, så ga det seg rundt uke 6 og så startet det med litt blødning igjen fra uke 10, jeg er nå uke 11+2 og skal ikke på ultralyd før mandag, da er jeg kommet til uke 12.
Min gynekolog sa at det er helt vanlig å blø, og siden jeg blødde tidlig i svangeskapet (det gikk helt fint, hørt hjertebank 2 ganger siden) at jeg ikke skulle få panikk om jeg begynte å blø litt igjen frem til neste UL. Han sa jeg skulle ta kontakt om jeg fikk sterke smerter sammen med blødning, eller begynte å blø masse, typ som en kraftig mens eller mer.
Jeg synes det er litt vanskelig å gå å vente til mandag, er jo nervøs jeg også!! Men trøster meg med at 1/4 blør i svangerskapet. Jeg har også hørt at noen kvinner kan få en liten blødning når de skulle hatt mensen også, og det du sier med morkake kan forårsake blødning.

Som du sier at du ikke får sove så hadde jeg tatt kontakt med noen. Jeg har privat gyn, koster litt, men får time på dagen der, han sjekker alt og han er veldig betryggende. Jeg er veldig glad jeg har hatt en privat gyn da jeg har blødd så mye:happy:

Sniker fra April gruppen her :) Jeg hadde lett blødning i uke 6 og det var helt normalt sa min lege :) ang. blødning i uke 10 hadde en venninne det samme og det var pga. morkaken ligger så nært utgangen :smug: Jeg har nå kommet til uke 36+6 og min venninne til rundt uke 28 en plass. Jeg skjønner bekymringen din og ville kontaktet lege/gynekolog hvis det ikke ble noe bedre :)

Takk for svar dere! Heldigvis ikke blitt noe mer ut av det foreløpig, vært brunt i etterkant som ikke har gitt seg. Men brunt er jeg ikke så stresset for sålenge det ikke er mengder. Og kvalmen står på for fullt (som vanlig), så har ikke mistet symptomer. Og ikke har jeg noen smerter heldigvis. Kom bare så brått i går kveld så ble helt fra meg og så for meg alt var over :oops: Men sålenge det ikke er enda mer blod så satser jeg på at alt er som der skal der inne tror jeg. Har neste kontroll 11. april på sykehuset for videre oppfølging der, så er jo ikke såå lenge til :happy:

Back
Topp