Bekken og forstoppelse

Iheartowl

Flørter med forumet
Er det andre som sliter veldig med bekkenet allerede? Jeg er allerede 50% sykemeldt, men jobber 100, da jeg har en vikar inne for meg litt hver dag slik at jeg kan trekket meg unna og eventuelt sitte litt på kontoret og styre dagen litt selv (jobber i bhg på småbarn), men kjenner jeg sliter veldig. Med førstemann var jeg helt ødelagt fordi jeg presser meg for lenge på jobb og ønsker ikke det denne gangen. Gjør ikke saken bedre at jeg har en aktiv to åring hjemme som også skal følges opp. Noen andre som allerede er sykemeldt av den grunn?

Og jeg trenger også gode tips mot forstoppelse. Slet med dette sist også og har litt hemoroider fra da og ønsker å unngå flere..

Kan desverre ikke gi deg tips ang bekkenet men ser flere skriver at tidlig hjelp er viktig så kanskje lurt å kontakte fysioterapaut?

ang. Forstoppelse så er masse vann og bevegelse viktig. Hør på apokeket om de har noe som kan hjelpe. Tror movicol kan tas når enn er gravid :happy:

Jeg sliter med begge deler også.

Har prolaps i tillegg som ble litt i ulage nå nylig så var 2 uker sykemeldt. Men skjønte at det mest sannsynlig var hormonene som også spillte en rolle for smertene varte veldig kort og jeg hadde mest vondt i hofta. Hadde egebtlig lenger sykemelding men orker ikke være hjemme.. Tiden går bare så sakte da og jeg må sosialisere meg litt. Nå jobber jeg 100% men varierer litt med hjemmekontor.

Fikk veldig tidlig bekkenløsning med forrige også så tror nokk jeg vil bli plaget med det dette svangerskapet da jeg allerede er vond i hofter og hoftepartiet generelt.

Har vært veldig hard i magen og forstoppet siden så å si uke 4. Slik var det forrige svangerskap også. Fikk hemmorider og sleit med det enda jeg passa på. Jeg drikker masse vann, spiser mye mer fiber men det hjelper ikke. Forrige gang fikk jeg anbefalt lactulose? Det er en søt drikk og det hjelper faktisk veldig! Skal starte å ta dette selv nå for det er fælt å gå sånn i mange uker.

Jeg sliter med begge deler også.

Har prolaps i tillegg som ble litt i ulage nå nylig så var 2 uker sykemeldt. Men skjønte at det mest sannsynlig var hormonene som også spillte en rolle for smertene varte veldig kort og jeg hadde mest vondt i hofta. Hadde egebtlig lenger sykemelding men orker ikke være hjemme.. Tiden går bare så sakte da og jeg må sosialisere meg litt. Nå jobber jeg 100% men varierer litt med hjemmekontor.

Fikk veldig tidlig bekkenløsning med forrige også så tror nokk jeg vil bli plaget med det dette svangerskapet da jeg allerede er vond i hofter og hoftepartiet generelt.

Har vært veldig hard i magen og forstoppet siden så å si uke 4. Slik var det forrige svangerskap også. Fikk hemmorider og sleit med det enda jeg passa på. Jeg drikker masse vann, spiser mye mer fiber men det hjelper ikke. Forrige gang fikk jeg anbefalt lactulose? Det er en søt drikk og det hjelper faktisk veldig! Skal starte å ta dette selv nå for det er fælt å gå sånn i mange uker.

har allerede begynt på lactulose, men føler ikke det hjelper…

Jeg forsøker nå ViSiblin som er noe fibertilskudd so skal blandes i vann og drikkes. Smaker høgg, men hakket bedre enn movicol som jeg har forsøkt tidligere. Har du sett anbefalingene på tryggmammamedisin.no? der står det hvilke legemidler man bør forsøke først ved forstoppelse

Jeg har 6 svangerskap bak meg.. ang bekken så har det variert fra svangerskap til svangerskap kombinert med hvor mye jeg har lagt på meg.
Ta korte steg og hold bena dine samlet.
Etter svangerskap nr 3 gikk det over 4 mnd før jeg var noenlunde ok igjen. Ta det rolig, gå gjerne i ulendt terreng. Viktig å ikke la kroppen stivne også.

Kun en ting funker fjell (får meg), slik at du slipper å sitte å presse på do. Linfrø!
Legg ei god spiseskje i et eggeglass hver kveld og drikk det ned med vann om morgenen. Oljen sørger for god gli gjennom tarmen, noe som trengs for å slippeest mulig hemoroider. De er grusomme:eek:

Med hemoroider anbefaler jeg å spise 3 frukt velg mellom eple, pære, kiwi, plommer, mest fiberrike. Svisker hjelper også. Grønnsaker som blomkål, brokkoli, og drikke kefir. Ingen medisiner hjalp meg, men endre kosthold på den måten hjalp mye.Det var ikke sammenheng med svangerskapet jeg har hatt hemoroider før, men siden jeg er veldig redd å få den igjen og leste at man får når man er gravid, passer jeg ekstra godt nå. Det går fint

Huff. Har slitt med det samme en stund. Skikkelig forstoppelse. Prøvde mye vann, fiberrik mat og bevegelse. Gikk ikke. Måtte til med luftigere mat, Biola og litt frukt. Så gikk det bedre. Helt forferdelig. Prøvde til og med klyster :(

Back
Topp