Hvilke måte er best å regne ut termin på?

Bkno4954492

Andre møte med forumet
Er det best å regne ut termin ut ifra første dag i siste menstruasjon, eller unnfangelsen? Med tanke på at man vet når unnfangelsen skjedde.

Ender jo opp med 2 termindatoer når jeg regner ut fra i de to forskjellige, lurer på hvilke som er mest sikker :)

Hva mener du med unnfangelsen. Vet du når egget ble befruktet eller tenker du på når det var samleie? Vi hadde bare samleie 1 gang denne pp, men befruktning var nok 3-4 dager etter det. (Basert på el)

Og hvor stor forskjell er det?

Jordmor mener jeg er 7+6 etter sist mens
Gynekologen min mener jeg er 5+6 ….

Så jeg vet ikke hva jeg skal tro :hilarious:
Jordmor mente på man skulle plusse på 2 uker :eek::wideyed: så ja…

Jordmor mener jeg er 7+6 etter sist mens
Gynekologen min mener jeg er 5+6 ….

Så jeg vet ikke hva jeg skal tro :hilarious:
Jordmor mente på man skulle plusse på 2 uker :eek::wideyed: så ja…
Har gynekologen sagt at du er 5+6 eller at barnet er 5+6? Om det er det siste er de enige, men høres rart ut.

Hva mener du med unnfangelsen. Vet du når egget ble befruktet eller tenker du på når det var samleie? Vi hadde bare samleie 1 gang denne pp, men befruktning var nok 3-4 dager etter det. (Basert på el)

Og hvor stor forskjell er det?

Mener med samleie, er det ikke det unnfangelse betyr på terminkalkulatoren?
Med første dag av siste mens er jeg 5+0 uker i dag.
Med termin fra unnfangelse er jeg 5+6 uker i dag.
Så er litt forskjell. Vet det sikkert er umulig å vite :bored:

Vet du når du hadde EL? Når du hadde samleie blir for usikkert da sædcellene kan leve i flere dager. Da bør du gå etter siste mens.

I følge appen som jeg har brukt i over et år, for å følge menstruasjon, hadde jeg EL 15 Februar.

Hvilken app? Har du fulgt med på temperaturen din eller tatt eggløsningstest?

Dersom du vet du hadde EL 15.februar (og ikke bare basert på statistikk), er du i dag bare 4+4 ifølge terminkalkulatoren.

Det beste er nok å følge menstermin.

Hos meg er samleie ikke unnfangelse denne gang. Samleie var nok flere dager før unnfangelse. Hvilken kalkulator bruker du?

Hvilken app? Har du fulgt med på temperaturen din eller tatt eggløsningstest?

Dersom du vet du hadde EL 15.februar (og ikke bare basert på statistikk), er du i dag bare 4+4 ifølge terminkalkulatoren.

Det beste er nok å følge menstermin.

Hehe, da stemmer det nok ikke at jeg hadde EL 15 Februar. Eneste samleie var 6 februar...

Du bør bruke mensterminen din. Det blir det riktige her. Du kan ikke regne deg frem bare utifra samleietidspunkt.

Back
Topp