Hjelp til å beregne termin

Forelsketoghåpefull

Gift med forumet
Novemberlykke 2022
Julibarna2024☀️
Jeg trenger litt av deres hjelp:happy:
Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal telle, da forrige syklus var etter en SA.
Første blødningsdag var 2.februar, men el kom ikke før 19 februar, noe som er sent for min del.

Appene som regner fra mens sier jeg er 4+3 på vei, mens appen som regner fra El sier jeg er 3+5.

Hvilken skal jeg følge? :bag:

Håper på gode råd da jeg er litt forvirret :angelic:

Du er 3+5 :)

På EL dagen er man 2+0, så kan man regne seg frem fra den dagen. Mange leger velger å forholde seg til mens-termin selv om man vet eggløsningsdag, fordi terminen uansett blir korrigert på OUL.

Du er 3+5 :)

På EL dagen er man 2+0, så kan man regne seg frem fra den dagen. Mange leger velger å forholde seg til mens-termin selv om man vet eggløsningsdag, fordi terminen uansett blir korrigert på OUL.

Tusen takk for svar! Det er det jeg og har tenkt, og forklarte mannen min det i går.
Hadde ikke så lyst å forklare noe annet i dag :hilarious:

Ta utgangspunkt i el siden du vet når det var, så blir du heller positivt overasket om ultralyd viser noe annet.

Sniker. Det blir fra el :) jeg hadde helt lik situasjon som deg (ble gravid etter sa). Fastlegen insisterte jo på å regne fra «mens» likevel, og så ble jeg som forventet korrigert på OUL.

Sniker. Det blir fra el :) jeg hadde helt lik situasjon som deg (ble gravid etter sa). Fastlegen insisterte jo på å regne fra «mens» likevel, og så ble jeg som forventet korrigert på OUL.
Ja, jeg ville løyet litt om mensdato til legen
...

Back
Topp