Nattmåltid

Den perfekte mor er påan igjen

Forelsket i forumet
Marsboere 2020
Påskekyllingene 2020
Februarlykke 2022❄️
Hvor ofte spiser deres små på nattestid? Jeg har en diktator på 22 mnd som pleier å få en sup 1-3 ganger hver natt. På sykehuset åt punktum ganske så synkronisert, men i natt har han sovet fra ca 22.30, til jeg vekket han nå, da hadde han tydeligvis bæsjet for en stund siden også. Diktatoren fikk en liten sup rundt midnatt, men turte ikke gi han allverdens siden jeg regnet med punktum også skulle ha. Med det resultat at puppene mine nå er ganske fulle!
Jeg har jo alltid vært tilhenger av å la dem sove om de ikke våkner selv, men jeg er jo ikke vandt med å få sove hele natten! Hva er deres rutine? Punktum er bare 2,5 døgn gammel enda, så det er jo i tidligste laget å konkludere med at dette er rutinen, men det er jo lov å håpe:angel13

Ps.. Han ligger til og med i sin egen seng, det har heller ikke storebror gjort i sitt liv;)

2,5 døgn… Hmm, da tror jeg han er i nyfødt-koma fortsatt :joyful: Melius er 3 uker, og spiser «kveldsmat» ca 20-21 (spørs når kolikktimen(e) hans er ferdige.. Da sover han til 01 ca, og spiser.. Og så ca hver 3.time fra da…:shy:

Frøkna mi på 12 dager spiser 3-4 ganger i løpet av natten. Altså hver 2,5-3,5 time. Ei og annen natt har ho sovet 4-5 timer i strekk. Men ca 3 timer mellom er det vanlige :) Skal sies at dette er den første vår som spiser så ofte på nettene. Begge de to eldste sov 4-5 timer i strekk fra ganske tidlig.

Her tar lille på 3 uker natta fra 19-07 og spiser 3-4 ganger i den perioden. Etter hun hadde covid har hun slitt med tett nese på natta, noe som plager henne litt (og dermed også meg :p) våkner som regel helt tett og kaver med maten før det løsner litt. Har noen ganger endt med å bare sitte i senga med henne delvis oppreist så sover vi sånn :wacky:

lille er 4 uker i morgen. spiser 4 ganger mellom 21-07. ca hver 2 time, og en liten våkenperiode pga jobbing med magen og bæsj :wacky:

Her spiser lille på 2 uker hver 2 eller 3 time på natta.
Har vært noen våkentimer også, hjelper når ho får bæsja og ny bleie som regel :cool:

Her tar lille på 3 uker natta fra 19-07 og spiser 3-4 ganger i den perioden. Etter hun hadde covid har hun slitt med tett nese på natta, noe som plager henne litt (og dermed også meg :p) våkner som regel helt tett og kaver med maten før det løsner litt. Har noen ganger endt med å bare sitte i senga med henne delvis oppreist så sover vi sånn :wacky:
Åh da MÅ du kjøpe nesesuger (Otribaby) Den er så effektiv :)

Mat ca hver 2. til 4.time her. Frøkna er 25 dager:)
Men begynt med en del uro. I går var hun max overtrøtt fra kl 22 til hun endelig sovnet kvart over 2 når eg gikk og bar på henne. Hun sov da til 6, fikk pupp, sov til 8, ny bleie og pupp og sov til 10:30.

Btw; når eg liggeammer på venstresiden så renner det melk ut av nesen til mini og det begynner å surkle. Det skjer kun på den siden og når puppen er ganske full. Andre? :bookworm:

Hoi! Må prøves neste gang hu er tett!
Jeg kaster ikke tuten etter en gangs bruk forresten.. Jeg vipper ut skumgummien med en spiss kniv, og så vasker jeg gummituten :)
Er for dyrt og unødvendig å tenke at de der er engangs :sour:

Jeg er like spent i forkant av hver natt, men stort sett går det 2-3 timer mellom hver amming døgnet rundt. Baby kan også «spise seg opp» til natten, dvs at jeg plutselig ammer en gang i timen i perioden 21-23 (men det variere). Han faller fortere til ro nå enn tidligere (11 dager gammel), så det betyr mer søvn på ho mor :angelic::happy:

Back
Topp