Vet ikke hvor langt jeg er på vei...

Fossjinta

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Januarlykke 2020
Oktobergull 2022
Hei alle.

Denne graviditeten kom som en overraskelse kastet på oss og jeg går bare rundt å lurer på hvor langt jeg faktisk er på vei. Sist gang hadde jeg IVF forsøk og visste da nøyaktig hvor langt jeg var til enhver tid.

Jeg var hos legen 1 februar og tok hcg test, denne viste 3300, og legen mente jeg da var 5-6 uker på vei. Men jeg får det ikke helt til å stemme, samtidig hører og leser jeg at hcg tallet ikke er pålitelig til å stadfeste hvor langt man er på vei da dette kan variere fra person til person.

Vi har tenkt til å ta en tidlig ultralyd i uke 12, men jeg vurderer en før dette for å vite hvor langt jeg er på vei. Er det flere som er i samme situasjon, eventuelt hva tenker dere? Ville dere brukt penger på det, eller ville dere ventet til uke 12 uansett?

Siden du er usikker på hvor langt du er på vei, ville jeg personlig brukt penger på å få vite dette :Heartred Tenker ikke det er bortkastet hvis det kan fjerne en stressfaktor :happy:

Ville også tatt ultralyd :) gjorde det selv, da jeg ikke hadde en anelse om hvor langt jeg var på vei pga at jeg ikke fikk mensen etter jeg tok ut spiralen :)

Ville tatt ultralyd ja :) Forrige gang fikk jeg henvisning fordi termin var usikker, fjernet spiral og ble gravid på første eggløsning.

Ville også tatt ultralyd :) gjorde det selv, da jeg ikke hadde en anelse om hvor langt jeg var på vei pga at jeg ikke fikk mensen etter jeg tok ut spiralen :)

Ville tatt ultralyd ja :) Forrige gang fikk jeg henvisning fordi termin var usikker, fjernet spiral og ble gravid på første eggløsning.

Det er nettopp dette som skjedde med meg også, tok ut spiralen 8 desember og vipps så var jeg gravid Fastlegen mente hcg-prøven var til å stole på så da er den sikkert det. Men sist gikk vi også gjennom IVF og da fikk vi ultralyd i uke 8, det var beroligende. Så tror faktisk jeg må bestille meg en time :rolleyes:

Det er nettopp dette som skjedde med meg også, tok ut spiralen 8 desember og vipps så var jeg gravid Fastlegen mente hcg-prøven var til å stole på så da er den sikkert det. Men sist gikk vi også gjennom IVF og da fikk vi ultralyd i uke 8, det var beroligende. Så tror faktisk jeg må bestille meg en time :rolleyes:

Haha, så gøy da :) Jeg ringte jordmor, fikk time og henvisning derfra - på timen der sjekket de med sånn liten ultralydgreie, så vi fikk se hjerteslag <3

Back
Topp