Hcg-nivå

Linnni

Blir kjent med forumet
Oktobergull 2022
På lørdag begynte jeg å blø litt så tror kanksje jeg er på vei til en spontanabort. Tok blodprøve (hcg) når jeg skulle være 6+4 og igjen i dag 6+6 uker. Får vite på mandag om det går oppover eller nedover. Men fikk vite nivået på den jeg tok på onsdag (6+4), som var på 102162. Var ikke det veldig høyt til å være i uke 6+4? Andre som har målt?

På lørdag begynte jeg å blø litt så tror kanksje jeg er på vei til en spontanabort. Tok blodprøve (hcg) når jeg skulle være 6+4 og igjen i dag 6+6 uker. Får vite på mandag om det går oppover eller nedover. Men fikk vite nivået på den jeg tok på onsdag (6+4), som var på 102162. Var ikke det veldig høyt til å være i uke 6+4? Andre som har målt?
Høres ikke unormalt ut.
Se denne oversikten som eksempel frem til 30 dpo
http://www.betabase.info/chart/basic/single

Sniker.

Etter uke 6 eller hcg < 100.000 så vil hcg stabilisere seg og kanskje til og med synke endel. Så måling av hcg etter uke 6 er egentlig ikke noe lurt, med mindre man vet 100% at det ikke er liv laga. Ved uke 6+ så vil man oftest kunne se forsteranlegg og muligens hjerteaktivitet ved UL, så det er en mye bedre måte å undersøke om hvordan ståa er. Så er du usikker, få en ul i stedet..

Krysser armer og bein for at det går rette veien for deg!

Krysser fingrene for deg :)

Sniker.

Etter uke 6 eller hcg < 100.000 så vil hcg stabilisere seg og kanskje til og med synke endel. Så måling av hcg etter uke 6 er egentlig ikke noe lurt, med mindre man vet 100% at det ikke er liv laga. Ved uke 6+ så vil man oftest kunne se forsteranlegg og muligens hjerteaktivitet ved UL, så det er en mye bedre måte å undersøke om hvordan ståa er. Så er du usikker, få en ul i stedet..

Krysser armer og bein for at det går rette veien for deg!
Jeg hadde småblødninger i uke 6, gikk da på ul og fikk beskjed om at alt så helt perfekt ut og jeg kunne slappe av å glede meg over svangerskapet, 2 dager etterpå mistet jeg. Hadde da målt hcg i mellomtiden og den viste stor nedgang. Så er ikke alltid det har noe å si om du ser et fint foster med fine hjerteslag og alt. Jeg fikk meg ett realt slag i trynet, det var det verste når jeg bare dager før hadde fått vite at alt var helt perfekt. Så dessverre så er det noe alle opplever forskjellig. En blødning hos noen trenger ikke å bety noe fare, men for andre betyr det slutten på svangerskapet.
Og det er det verste med disse ukene vi er i nå. Jeg kjenner at jeg går med en konstant frykt for at det skal gå galt. Det hjelper ikke akkurat at jeg ikke har noen symptomer. Har vært gravid 9 ganger nå, og da har jeg tidligere fått symptomer tidlig. Men så er det slik som jeg sier til alle andre enn meg selv, du er gravid helt til du ikke er det lengre, om det er om noen dager, uker eller 8-9 mnd, men denne ventetiden er så drit tøff og vanskelig.
Så er så godt med ett slikt fellesskap som er her inne slik at vi kan lufte både følelser og tanker :Heartred:Heartred

Back
Topp