Sniker meg inn… hjelp

Mammanord24

Andre møte med forumet
Er ca. 8 dpo i dag, vi hadde ubeskyttet sex én dag etter antatt EL. Har to små barn fra før og ønsket egentlig ikke en til, men tok en test for gøy og fikk svaak svak strek nå nettopp. Veldig spent på om dette er en spire som sitter nå!
Flere i samme båt?

Vedlegg

• EDCCAD6C-A456-4518-AFA8-F4388192987B.jpeg
    EDCCAD6C-A456-4518-AFA8-F4388192987B.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 141
Ser egt ikke noe, 8 dpo er ganske tidlig da i såfall. Og vet desse fra babyplan har slitt litt med skygger? Men håper for deg :D

Ser egt ikke noe, 8 dpo er ganske tidlig da i såfall. Og vet desse fra babyplan har slitt litt med skygger? Men håper for deg :D

Nei, utrolig vanskelig å fange på kamera, men var akkurat sånn strekene med minstemor begynte. Vet egentlig ikke selv hva jeg håper på, men takk! :nailbiting:

Synes også det er vanskelig å se.. men ta en ny imorgen.

ganske lik situasjon som deg da.. uplanlagt gravid, gikk på p-piller og hadde sex typ én gang den måneden, nå 6+1:confused013 jeg har alltid hatt et ønske om tre barn, men mannen var fornøyd etter to. Så jeg har sakte men sikkert klart å legge det fra meg.. så kommer denne overraskelsen da! Og jeg kan ikke annet enn å bli glad. Mannen derimot er fortsatt i sjokk:confused004

Er ca. 8 dpo i dag, vi hadde ubeskyttet sex én dag etter antatt EL. Har to små barn fra før og ønsket egentlig ikke en til, men tok en test for gøy og fikk svaak svak strek nå nettopp. Veldig spent på om dette er en spire som sitter nå!
Flere i samme båt?
Har en to og tre åring her så kjenner følelsen... litt panikk. Men for meg har det roet seg ned litt og litt fir hver dag.

Flere i samme båt?

Sniker. Det er ikke mulig å bli gravid dagen etter EL, men det kan jo hende du har bommet med en dag :happy: I så fall er du bare 7 dpo på vei, så veldig tidlig å få strek. Men er vel ikke umulig. Blir spennende å se:)

Jeg ser strek, men usikker på om det er babystrek eller skyggestrek… men den ligner veldig på min 7 dpo :-)

Har en to og tre åring her så kjenner følelsen... litt panikk. Men for meg har det roet seg ned litt og litt fir hver dag.

1,5 år og snart 7 mnd her, så skjønner deg godt! Jeg regner med gleden kommer seg mer og mer hos deg når tanken får roa seg litt :Heartpink

Sniker. Det er ikke mulig å bli gravid dagen etter EL, men det kan jo hende du har bommet med en dag :happy: I så fall er du bare 7 dpo på vei, så veldig tidlig å få strek. Men er vel ikke umulig. Blir spennende å se:)

Et egg kan leve i egglederen i opptil 48 timer, så det er ikke umulig nei :) Blir veldig spennende ja!

1,5 år og snart 7 mnd her, så skjønner deg godt! Jeg regner med gleden kommer seg mer og mer hos deg når tanken får roa seg litt :Heartpink
Ja det håper og regner jeg med. Blir jo veldig kjekt for barna å være så tett. Jeg og mine søsken er 5 års mellomrom mellom så vi hadde ikke noe særlig nær relasjon før vi ble eldre. Ser 2 og 3åringen som er pseudotvillinger har ett helt unikt bånd. Så nå er vi lissom i rutine på alt som er med baby. Men jeg hadde håpet å unngå 3 barnehageplasser. Heldigvis er 3 plassen halv pris da. Hva blir aldersforskjellen på dine når der kommer en til i oktober da? Blir vell 3 under 3 på dere? Det står i respekt av.

Et egg kan leve i egglederen i opptil 48 timer, så det er ikke umulig nei :) Blir veldig spennende ja!

Jeg har også hørt dette, men forskningen var veldig tydelig sist jeg sjekket - i det egget slipper, er det ingen mulighet for å ligge seg til graviditet. Mulig det med 48 timer handler om at sperm som ev. finnes der fra før kan bruke opptil 48 timer på å befrukte? Eller så er det bare enda en av mange myter som lever i beste velgående der ute. Lenge siden jeg leste forskning på dette, så har ingen kildehenvisninger akkurat nå, dessverre, men tror det skal være ganske enkelt å finne :happy:

Last edited:
Jeg har også hørt dette, men forskningen var veldig tydelig sist jeg sjekket - i det egget slipper, er det ingen mulighet for å ligge seg til graviditet. Mulig det med 48 timer handler om at sperm som ev. finnes der fra før kan bruke opptil 48 timer på å befrukte? Eller så er det bare enda en av mange myter som lever i beste velgående der ute. Lenge siden jeg leste forskning på dette, så har ingen kildehenvisninger akkurat nå, dessverre, men tror det skal være ganske enkelt å finne :happy:

Mener på at sæden kommer dit den skal meget kjapt. Men i utgangspunktet handler det vel om at el slippet resulterer i dårlig slim og miljø for sæden og vanskeligere å komme til. Men det er nok ikke helt umulig. Dog sjansen er vel kanskje større for senere el?

Mener på at sæden kommer dit den skal meget kjapt. Men i utgangspunktet handler det vel om at el slippet resulterer i dårlig slim og miljø for sæden og vanskeligere å komme til. Men det er nok ikke helt umulig. Dog sjansen er vel kanskje større for senere el?

Det er mye mulig, aner ikke. Leste bare på NHI at egget lever i opptil 48 timer. Kan godt hende EL var senere, derfor jeg skrev antatt :happy:

Tok en ny test tidligere, dog på ganske utvannet urin. Fremdeles veldig svak strek, men ikke blitt noe sterkere. Så mye mulig det bare er et dårlig parti tester! Men drømte om tenner i natt, det gjorde jeg da jeg var gravid med minste også, så tar én i morgen og om den er lik venter jeg bare på mensen :D

Ja det håper og regner jeg med. Blir jo veldig kjekt for barna å være så tett. Jeg og mine søsken er 5 års mellomrom mellom så vi hadde ikke noe særlig nær relasjon før vi ble eldre. Ser 2 og 3åringen som er pseudotvillinger har ett helt unikt bånd. Så nå er vi lissom i rutine på alt som er med baby. Men jeg hadde håpet å unngå 3 barnehageplasser. Heldigvis er 3 plassen halv pris da. Hva blir aldersforskjellen på dine når der kommer en til i oktober da? Blir vell 3 under 3 på dere? Det står i respekt av.

Det skjønner jeg! Er jo sinnsykt dyrt med barnehage. Om det er spire der nå blir det 15 mnd mellom alle, dvs. 3 på 2,5 år :confused:

Det høres ut som en sannsynlig forklaring, ja! :happy: Nja, forskning forholder seg vel sjelden til umuligheter, så var litt klønete formulert av meg. Men mener å huske at studier med relativt store utvalg, viste at 0% av de som hadde sex dagen etter påvist EL ble gravide, så jeg vil tro sjansene er ganske mikroskopiske. Nå fikk jeg lyst til å undersøke dette nærmere på nytt - skal si ifra hvis jeg får tid, og hva jeg ev. finner ut :happy:

Dagens test, for de ekstra interesserte xsmile9
Liten sjans for at jeg er gravid, spesielt siden det er såppass tidlig. Men dumt med sånne skyggestreker i så fall!

Vedlegg

• 98E865A4-B41F-4865-92B9-3F8935EB2E8E.jpeg
    98E865A4-B41F-4865-92B9-3F8935EB2E8E.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 88
Så ingen strek på den i går, men nå skimter jeg noe der :)

Hvis du er gravid: her var det mannen som ikke var helt begeistret for nummer tre. Jeg har hatt samtaler med Amathea, de tilbyr også parsamtale. Utrolig godt å snakke med noen.

Dagens test, for de ekstra interesserte xsmile9
Liten sjans for at jeg er gravid, spesielt siden det er såppass tidlig. Men dumt med sånne skyggestreker i så fall!
Jeg skimter strek der!
Sniker fra prøverforumet :) jeg fikk min nr 3 når de to eldste var 2 og 3, det har gått veldig bra!

Så ingen strek på den i går, men nå skimter jeg noe der :)

Hvis du er gravid: her var det mannen som ikke var helt begeistret for nummer tre. Jeg har hatt samtaler med Amathea, de tilbyr også parsamtale. Utrolig godt å snakke med noen.

Æææ, spennende!!
Tusen takk for tips :Heartred

Det er da det er viktig å bare puste med magen og la alt annet ligge i ro en stund. Krysser fingrene for deg.

Veldig sant! Hadde et mål om å fullføre studiene, så jeg fortsatte da lille var 1 mnd. Men om jeg er gravid nå blir det nok et år permisjon ja :hungover:

Jeg skimter strek der!
Sniker fra prøverforumet :) jeg fikk min nr 3 når de to eldste var 2 og 3, det har gått veldig bra!

Så godt å høre! To små har gått helt ok, men tanken på en liten til må jeg si skremmer vettet av meg. Vet jo det hadde ordnet seg men Pjoh det hadde blitt noen travle år :nailbiting:

Back
Topp