Kaffe

Lenita

Flørter med forumet
Oktobergull 2022
Hvor mye kaffe drikker dere? Forrige svangerskap sluttet jeg å drikke, men kjenner at det er helt uaktuelt nå. Ligger på 1-2 kopper for dagen. Har lyst på en kopp til, men er usikker på hvor bra det er. Drikker ikke pepsi elns utenom

Klarer meg foreløpig med en kopp om dagen :happy: Men kommer til å slite på jobb fremover… hvertfall på natt

Har gått over til koffeinfri. Nå snakker de jo om at man ikke burde innta koffein i det hele tatt i svangerskapet.

Har stoppa all koffein for fullt. Bedre føre var tenker jeg for min del. Sier ikke at andre må det men ble enklere for min del da jeg fort kan drikke en hel 1 1/2 L cola uten sukker på en dag… så hehe

Har gått over til koffeinfri. Jeg tør ikke å ta noen sjanser denne gangen :rolleyes:

Takk for alle svar! Da får jeg prøve å redusere mengden istedenfor å øke den

Drikker ikke kaffe, men har enda litt å redusere mht cola zero…

Jeg har gått over til cola uten sukker og koffein nå-funker veldig bra;). Ellers så er det viktig å huske på at kaffe inneholder veldig mye mer koffein enn koffeinholdig brus. Sånn at 2 kopper kaffe tilsvarer omtrent 1,5 liter Pepsi Max! Dette visste jeg ikke under forrige graviditet. Denne gangen hadde jeg tenkt til å slappe av litt mer rundt dette med koffein,fordi jeg sjeldent drikker kaffe,men elsker Pepsi Max:D. Nå trenger jo ikke dette være noe dilemma lenger,takket være tipset jeg fikk her inne om cola uten koffein ;)

Jeg har gått over til cola uten sukker og koffein nå-funker veldig bra;). Ellers så er det viktig å huske på at kaffe inneholder veldig mye mer koffein enn koffeinholdig brus. Sånn at 2 kopper kaffe tilsvarer omtrent 1,5 liter Pepsi Max! Dette visste jeg ikke under forrige graviditet. Denne gangen hadde jeg tenkt til å slappe av litt mer rundt dette med koffein,fordi jeg sjeldent drikker kaffe,men elsker Pepsi Max:D. Nå trenger jo ikke dette være noe dilemma lenger,takket være tipset jeg fikk her inne om cola uten koffein ;)

Hvor får man kjøpt cola uten koffein, og hva heter den?

Får kjøpt det på vanlig matbutikk. Den finnes,så vidt jeg vet bare i str. 0,5L. Den heter bare « coca cola-uten sukker og koffein». Rød-og gullfarget etikett,med gullkork ;)

Har gått over til koffeinfri. Nå snakker de jo om at man ikke burde innta koffein i det hele tatt i svangerskapet.
Åh, det har jeg ikke fått med meg! Har drukket 3 små kopper kaffe idag.. tror ikke jeg holder meg heelt unna, drikker ikke kaffe hver dag heller, men kommer til å være mer bevisst på dette :)

Åh, det har jeg ikke fått med meg! Har drukket 3 små kopper kaffe idag.. tror ikke jeg holder meg heelt unna, drikker ikke kaffe hver dag heller, men kommer til å være mer bevisst på dette :)
Nei det er jo ennå bare snakk og ikke anbefalning, så jeg tenker det sikker er greit å drikke litt. Jeg er ekstra forsiktig pga 3 MA bak meg

Nei det er jo ennå bare snakk og ikke anbefalning, så jeg tenker det sikker er greit å drikke litt. Jeg er ekstra forsiktig pga 3 MA bak meg
Ja det forstår jeg godt, sjette graviditet uten resultat på 3 år her så ønsker å være så forsiktig som mulig :rolleyes:

Jeg mistet helt lysten på kaffe fra og med uke 8
Samme her, fra uke 6-7 klarte jeg ikke drikke kaffe i det hele, det smakte rett og slett forferdelig.
Og slik var det de to forrige graviditetene også. Så å gi opp kaffe var hardt for en nattevakt men jeg hadde ikke noe valg hehe.
Drikker litt cola zero men ikke mye.

Back
Topp