Tusen takkHvordan er formen og hvordan ligger det an med igangsettingen?
Ønsker deg en så fin fødsel du kan på tross av omstendighetene❤

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takkHvordan er formen og hvordan ligger det an med igangsettingen?
Ønsker deg en så fin fødsel du kan på tross av omstendighetene❤

Tusen takkFormen er elendig.. Skal inn på isolat nå kl 11, så får vi se hva de foreslår. Er jo ikke optimalt å føde i min tilstand akkurat.. Men alt avhenger av om babyen har det bra og at blodtrykket mitt er greit
![]()
Ja, sant detHåper alt løser seg til det beste for både deg og baby❤ Utrolig kjedelig med isolasjon, men da får både du og baby godt med tilsyn slik at dere begge ivaretas❤
Takk Så merkelig. På KK så får partner bli med selvom det kun er mor som er positiv, men personalet kler seg opp. Håper du får en fin fødsel og at du er frisk til den tid kommer.Tusen takk..! Partner får ikke bli med mest sannsynlig, så han blir hjemme med lillemor..![]()
Å stakkars deg. Håper du blir bedre fort og at du snart har babyen her uten for mye trøbbel. Vanskelig situasjon!!
Tusen takkFormen er elendig.. Skal inn på isolat nå kl 11, så får vi se hva de foreslår. Er jo ikke optimalt å føde i min tilstand akkurat.. Men alt avhenger av om babyen har det bra og at blodtrykket mitt er greit
![]()

Igangsetting er utsatt til jeg er friskLike greit.. Alt er i orden med lillemann, og det er det viktigste
Så da skjer det nok ikke noe før termin her tipper jeg.. Han er sikkert 4,6kg innen da men
![]()
Ja det regner jeg med å rekkeSå bra alt stod bra til og at du slipper å føde dårlig og i isolasjon. Betyr det at du rekker å få med deg mannen også?

Ja det regner jeg med å rekke
Veldig betryggende kontroll i dag.. Blodtrykket var greit, babyen hadde fin hjertelyd og blodprøvene viste ingen tegn til svangerskapsforgiftning![]()

TakkSå merkelig. På KK så får partner bli med selvom det kun er mor som er positiv, men personalet kler seg opp. Håper du får en fin fødsel og at du er frisk til den tid kommer.
Det kan hende han kunne vært med, og blitt isolert han også, men da vet jeg ikke hvor vi skulle gjort av 1,5åringen 
Jeg var selv 4450g når jeg ble født
Fortsatt god bedring! 
Tusen takkSå gode nyheter! Og du.. prøv å ikke tenk på vekta, for de aller aller fleste går det fint å føde «stor baby» ogsåJeg var selv 4450g når jeg ble født
Fortsatt god bedring!
![]()

Dere som er smitta som gravide. Hvordan har formen deres vært?
Popper opp smitte overalt nå og syns det blir drøyt å holde 2 åringen hjemme når det kan bli så mye som 6-7 uker. Er usikker på om vi uansett klarer å unngå det helt da samboer må på jobb. Nesten lettere å bare få det nå og vite med sikkerhet at samboer kan være med på fødsel.
Vi skal i bursdag til oldemor på 86 år som vi ikke vet hvor lenge lever på onsdag så holder henne uansett hjemme til da så vi får dratt dit, men etter det så er jeg frista til å bare sende henne i bhg og se hva som skjer....
Kan legge til at både jeg og samboer tok dose 3 onsdag i forrige uke så vi har så full beskyttelse som er mulig f.o.m onsdag denne uka.
Hvordan i all verden sove på siden med både hodet og beina høyt?Jeg fikk korona forrige uke, samme hvor forsiktige vi har vært. Var 35+4 da jeg fikk positiv test og har tatt 2 doser. Og det gikk helt greit selv om det var skikkelig dritt når jeg fra før er tett i nesa og sliter med søvn. Prøv å sove med både hodet høyt pga tette bihuler OG beina høyt pga trykk i beina fordi hodet ligger høyt OG ikke kunne sove på ryggen pga både baby og bekken…Hadde feber og spydde i 1-2 dager og var sofa/sengeliggende 3-4 dager. Hoster fremdeles litt nå nesten 2 uker enda og kjenner jeg er sliten, men sliten hadde jeg vel vært uansett med 16 dager til termin.
Det gikk jo helt greit, selv om jeg ikke anbefaler det til noen. Var mest som en sterk forkjølelse, men det også er jo kjipt å kombinere med å være høygravid. Er også sjeleglad for at mini ikke bestemte seg for å komme akkurat da, men både kroppen og mini er jo smarte og lar være å sette igang fødsel når kroppen ikke hadde klart det. Nå er det også en lettelse å vite at hverken jeg eller samboer får det i forbindelse med fødsel!
Jeg prøver å sove med øvre del av overkroppen/hodet høyt, men sliter med at jeg stadig havner på ryggen.. Er en rygg-sover
Haha, det ble en veldig rar side-banan-posisjon med masse puter til å støtte overaltHvordan i all verden sove på siden med både hodet og beina høyt?Jeg prøver å sove med øvre del av overkroppen/hodet høyt, men sliter med at jeg stadig havner på ryggen.. Er en rygg-sover
![]()
Ikke veldig behagelig, men langt bedre enn ikke å få sove noe som helst! Gleder meg til å kunne ligge på ryggen igjen!Jeg syns jo det er SÅ deilig å ligge på ryggen nå også…! Det er det som er litt av problemetHaha, det ble en veldig rar side-banan-posisjon med masse puter til å støtte overaltIkke veldig behagelig, men langt bedre enn ikke å få sove noe som helst! Gleder meg til å kunne ligge på ryggen igjen!

Så merkelig. På KK så får partner bli med selvom det kun er mor som er positiv, men personalet kler seg opp. Håper du får en fin fødsel og at du er frisk til den tid kommer.

Jeg tror ikke partner får delta da, men ta ikke mitt ord som noen fasit. Ring bare opp til føden og snakk med de. Håper dere begge er friske når tiden er inne.Vet du hvordan det er på KK dersom bare samboer er smittet? Jeg har vært smittet, men er ute av isolasjon. Nå er samboer smittet, og jeg er livredd for at han ikke får vært med på fødsel som kan skje når som helst…
Jeg har fått beskjed av både jm og sykehus at så lenge man ikke kjenner ubehag er det greit å ligge på ryggen.Jeg syns jo det er SÅ deilig å ligge på ryggen nå også…! Det er det som er litt av problemet![]()

Jeg har fått beskjed av både jm og sykehus at så lenge man ikke kjenner ubehag er det greit å ligge på ryggen.Jeg er også ryggsover, og forrige svangerskap sov jeg på ryggen hele veien. Denne gangen føler jeg ubehag så får det ikke til, men våkner av og til på ryggen uten at jeg kjenner dette ubehaget og da har jeg bare sovet videre. Som de sa på sykehuset, man klarer liksom ikke å stoppe seg selv fra å snu seg over på ryggen når man midt i dypeste søvn.
![]()