Sommerferie

Ja men vi er tvunget til å ta ut eldste fra barnehagen 3 uker sammenhengende i sommer så vi må nesten bare ta ferien da. Men veldig spent på hvordan det blir med nyfødt på slep! Krysser fingrene for at det ikke blir noe kolikk! Men det trenger jo ikke være så avansert nei :)
Vi og - en i bhg som skal begynne på skolen og derfor må ha minst tre uker ferie, og en femteklassing som har ferie helt til skolestart i august! Det blir folksomt i allefall ;)

Vi ble tipset om den og vurderer dra dit i år!:) vet su om man bør bestille plass i god tid eller om de har mulighet for drop inn?
Dei siste åra har det vært ganske fullbooka (korona har ført til mange nye campingturister;)) , så eg ville ikkje satsa på dropin. Men vi snakka med andre då vi var der midt i travlaste sesongen i fjor som hadde komme på dropin. Dei fekk ikkje ha den same plassen under heile oppholdet sitt men flytta seg litt rundt. Det synes eg høyres litt stress ut med 3 barn, men det er jo mulig. Vi har pleid å booke tidlig fordi vi veit kvar vi vil ha plass.

Skikkelig mykje kjekt for ungane der som sagt. Lekeplasser tilpassa fleire aldre både ute og inne.

Har barn fra før, men eldste er født i midten av august og yngste i april. Har mao aldri fått barn midt i fellesferien før, så gruer meg litt det. Først og fremst fordi jeg lurer på hvordan vi skal klare å ivareta de største behov når de har ferie og skole/bhg er stengt. Vi får prøve å planlegge litt lavterskelaktiviteter - dra på fjellet, være i nærområdet osv… og kanskje planlegge en utenlandstur til våren istedenfor når mini er større?!
Her er vi så heldige at sambo er lærer at ungene alltid har hatt fri så og si hele sommeren fra barnehagen, det går fint så lenge man har lav terskel :) Dagene går med å sove lengre , ute ++. Vi har slått endel telt i hagen, det er og gøy :D Heldige med tanke på at alle ferier har vi noen hjemme siden lærerne har samme ferie som elever.

Vi og - en i bhg som skal begynne på skolen og derfor må ha minst tre uker ferie, og en femteklassing som har ferie helt til skolestart i august! Det blir folksomt i allefall ;)

Nesten så det blir deilig når august kommer og man får huset for seg selv med baby igjen neida jeg ser faktisk litt frem til å ha mann og søsken der den første tiden og❤️

At nr 3 blir gratispassasjer kan jeg se for meg Så lenge det er lege og sykehus i nærheten skulle man tro man var trygg selv med liten på slep:) bare denne koronaen roer seg litt da…
Nesten uansett kor vi reiser er vi nærmere lege og sjukehus enn heime :bag: vi har lege nært heime 8-16 i kvardagane, elles er det 1,5 t til sjukehus og legevakt.

Vi får se hva vi skal gjøre i sommer, burde fikse litt mer på terrassen vi begynte på i fjor men tror vi tar det som det kommer.
Vi skulle egentlig reist med svigermor til Spania når eldste fikk ferie fra skolen, men så blir det baby den uken i steden :hilarious: :rolleyes:
Det er mulig han får seg en ferie hos mormoren sammen med en kusine og fetter i juli, om han synest det blir for mye baby skriking :spitoutdummy:

Vi har bestilt hytte på sørlandet cirka 1 mnd etter ks. Våre eldste er da 8 og 10 år:) tenker som så at jeg og baby kan være på hytta om ikke form/baby tillater farting:) jeg vil være med på ferie, men legger terskelen veldig lavt, og tenker vi vurderer undervegs hvordan det går

Vi har bestilt hytte på sørlandet cirka 1 mnd etter ks. Våre eldste er da 8 og 10 år:) tenker som så at jeg og baby kan være på hytta om ikke form/baby tillater farting:) jeg vil være med på ferie, men legger terskelen veldig lavt, og tenker vi vurderer undervegs hvordan det går

Høres lurt ut:)

Kommer nok til å være mye på hyttene til foreldrene våre! Da får vi både masse avlastning og litt feriefølelse :happy: Og datteren vår er bare to år, så hun krever lite «action». Måtte avlyse planlagt tur til Portugal (som allerede har blitt utsatt to sommere pga corona :wacky:), men har til gjengjeld bestilt et nydelig hus på Mallorca i 3-4 uker i september-oktober :D

Back
Topp