Navnetråd

Jeg ELSKER navn, og har tenkt helt sjukt mye på det.

Har et toppnavn på jente som jeg er usikker på om jeg tør å velge, fordi det ganske gammeldags. Kun 5 som fikk navnet i fjor, men tipper det stiger snart fordi det funker internasjonalt. Har noen alternativer som er mer safe, får se hva vi ender opp med. Typen er med på førstevalget mitt.

Førstevalget på gutt synes jeg at jeg hører ganske ofte lokalt, selv om det ikke er et toppnavn enda. Så leter etter alternativer der.

har to barn fra før som er oppkalt. Det har ikke vært et must, men synes det er utrolig hyggelig. Blir ikke oppkalling denne gangen.

Jeg ELSKER navn, og har tenkt helt sjukt mye på det.

Har et toppnavn på jente som jeg er usikker på om jeg tør å velge, fordi det ganske gammeldags. Kun 5 som fikk navnet i fjor, men tipper det stiger snart fordi det funker internasjonalt. Har noen alternativer som er mer safe, får se hva vi ender opp med. Typen er med på førstevalget mitt.

Førstevalget på gutt synes jeg at jeg hører ganske ofte lokalt, selv om det ikke er et toppnavn enda. Så leter etter alternativer der.

har to barn fra før som er oppkalt. Det har ikke vært et must, men synes det er utrolig hyggelig. Blir ikke oppkalling denne gangen.
Ble veldig nyskjerrig på de to navna som du vurderer:knegg:

Jeg har faktisk begge disse navnene på mine lister!
Så morsomt! Tenkt at jeg og kjæresten er alene om å like Margot nå :) en av mine beste venninner heter Ågot, så blitt veldig glad i lyden på navnet.

Hvilke andre navn har du på lista di da?

Vi er fast bestemr på guttenavn, men jentenavn er vi litt uenige om. Og så er det mange barn på begge sider som alle har fått navn vi har hatt på lista. Kjipt å være sent ute :wtf::angelic:

Så morsomt! Tenkt at jeg og kjæresten er alene om å like Margot nå :) en av mine beste venninner heter Ågot, så blitt veldig glad i lyden på navnet.

Hvilke andre navn har du på lista di da?
Ingunn, Ebba, Hilda, Agnes, Elin, Tora, Inger og Astrid

Når det gjelder guttenavn står jeg mer fast altså. Må bare krysse fingrene for at jeg får en jente denne gangen, hehe.

Vi har begge gangene vi skulle finne i navn vært inspirert av VM-sluttspill :p

Vi får begge velge 12 navn hver, som vi setter opp to navn hver i hver gruppe. Deretter slår vi ut to navn fra hver gruppe (ett navn hver vi har valgt). Så blir disse satt opp mot hverandre i utsalgsrunder, og tilslutt står vi igjen med to navn i finalen. Sist ang valgte vi begge navnene i finalen, fordi det passet sammen so dobbeltnavn :D

Fine navn til gutt som vi ikke skal bruke:
Peter, Samuel, Abel, Fredrik, Sandor, Sebastian, Benjamin, Conrad, Henry, Sander, Axel.

Fine navn til jente vi ikke skal bruke (som min mann syns er for "spacet" :p)
Jørgine, Adrienne, Amelie, Perline, Serine, Regina, Sienna, Celia, Violet, Belle, Leonore, Ophelia, Rose

Også er James veldig fint med engelsk uttale, men som jeg ikke syns klinger så bra på norsk. Svigerfamilien er fra en plass hvor de snakker veldig bredt, så tror de vil få vanskeligheter med å uttale :laughing005

Vi har funne jentenavn, men sliter sånn med å finne eit guttenavn vi liker.. venter spent på ka det er før vi leter meir, føler at eg har lest alt av navn som er :hilarious:

Back
Topp