Våre innkjøp

Dette er vårt 4 barn men i å me at vi egentlig var «ferdig» produsert etter nr 3, så har vi gitt bort å solgt det meste.

Til når har vi kjøpt bruk:
*sprinkelseng brio
*babynest voksi
*tripptrapp stol med newbornseat
*bilstolpose voksi
*babygym og uro
*stellebord vegghengt troll
*ullklær (body,bukser,strømpebukser,heldress)str 50-68
*bilstol med base besafe

Ting vi har kjøpt nytt:
*dyne og pute i dun
*sengklær bomull
*gulpekluter og vaskekluter
*stellematte
*brystpumpe medela maxi swing
*flasker, smukker ol

Ting vi har:
*skinpose til vogn 2 størrelser
*vogn skin
*strikka klær i masse vis :Heartred
*reisetrille
*reiseseng
*leandervugge

Må enda kjøpe:
*Madrass til seng (det blir kjøpt ny)
*laken
*vogn (håper finne en brukt emmaljunga nxt 90)
*badebalje og badestol
*vippestol

Elvie er så sinnsykt dyrt! Jeg vurderte den selv, men endre opp med å velge medela pga prisen. Tenker at jeg skal revurdere dersom det ender opp med at jeg kun skal pumpe. Tror forøvrig elvie har fått en konkurrent nå som er litt samme konsept, men husker ikke navnet. Kanskje verdt å sjekke ut? :)
Det finnes flere forskjellige på amazon som er myyyyye billigere (der betalter man toll og alt i ett. Den jeg vurderte var vel 12-1500 inkl toll og avgifter hvis jeg husker rett), og har mer kapasitet. Har vurdert dem et par uker nå.. men får pumpe av ei venninne, så da er det på en måte ikke en nødvendighet for meg, og føler ikke jeg kan forsvare kjøpet. Samtidig har jeg store, slappe pupper, så vet ikke hvor godt det vil fungere å bare plassere den i bh'en:p

Det finnes flere forskjellige på amazon som er myyyyye billigere (der betalter man toll og alt i ett. Den jeg vurderte var vel 12-1500 inkl toll og avgifter hvis jeg husker rett), og har mer kapasitet. Har vurdert dem et par uker nå.. men får pumpe av ei venninne, så da er det på en måte ikke en nødvendighet for meg, og føler ikke jeg kan forsvare kjøpet. Samtidig har jeg store, slappe pupper, så vet ikke hvor godt det vil fungere å bare plassere den i bh'en:p
Jeg føler at det er det største problemet med pumper! Man vet aldri hva som passer sitt bryst. Har hørt at mange sliter med å finne riktig størrelse på "trakten" uansett hvilket merke de har valgt. Og det er jo vanskelig å vite på forhånd!

Jeg føler at det er det største problemet med pumper! Man vet aldri hva som passer sitt bryst. Har hørt at mange sliter med å finne riktig størrelse på "trakten" uansett hvilket merke de har valgt. Og det er jo vanskelig å vite på forhånd!
Ja veldig vanskelig å vite. Jeg har hatt 2 forskjellige pumper, og aldri opplevd at de ikke funker på mine puppet. Så har nok vært heldig! Men usikker på om en hands free ville funket like bra:hilarious:

Vårt 4. barn, men har solgt alt etter de andre.

Har kjøpt:
•Sebra seng
•Babyjogger City Elite 2 vogn
•Cybex Aton babybilstol
•Easygrow grandma vognpose
•Voksi Move bilstolpose
•Baby bjørn vippestol
•Stokke tripp trapp babysete
•Liewood babygym
•Dema V21 babycall
•Ikea Stellebord
•Stokke flexi bath
•Ergobaby Omni Dream bæresele
•Konges sløjd stelleveske + vognkroker
•Konges sløjd stellematte
•Medela swing
•Gulpekluter og håndklær m/ hette
•Easygrow nattpose
•2×babynest
•Moonie sovebamse med lyd og nattlampe
•Koseklut med navn
•Lille lam ullteppe
•Dundyne
•Sleepee babypute
•Konges sløjd sengehimmel
•Div. klær
•Smokker

Mangler dette: (som jeg kommer på..sikkert mere vi mangler )
•Regntrekk og myggnetting
•Klær
•Uro
•Sengesett

Last edited:
Dress i dun og lue i ull til hjemreisen fra sykehuset :Heartred Også har vi kjøpt stellebord idag! Skal skrus opp på badet i løpet av helga, er så gøy å ordne og fikse til hun kommer :happy:
Selv om jeg enda ikke klarer helt å forstå at det er vår baby vi ordner til, tror ikke det blir å gå opp for meg før vi har henne i armene:hilarious:
Så fint :love7 vet ikke om du har tenkt til det eller vet om det, men baby må ikke ha på mye klær eller yttertøy i bilstolen. Det utgjør en stor fare dersom det skulle skje en kollisjon. Ikke for å være mammapoliti, men mange som ikke er opplyst om det:Heartred

Så fint :love7 vet ikke om du har tenkt til det eller vet om det, men baby må ikke ha på mye klær eller yttertøy i bilstolen. Det utgjør en stor fare dersom det skulle skje en kollisjon. Ikke for å være mammapoliti, men mange som ikke er opplyst om det:Heartred
Jeg har tenkt litt på dette med klær og hjemreise. Er det lurt med en tynn ulldress og bilstolpose? Da sitter vel selen godt på under posen og man kan åpne opp posen dersom det blir varmt? Dette blir min første så jeg kan ingenting :hilarious:

Jeg har tenkt litt på dette med klær og hjemreise. Er det lurt med en tynn ulldress og bilstolpose? Da sitter vel selen godt på under posen og man kan åpne opp posen dersom det blir varmt? Dette blir min første så jeg kan ingenting :hilarious:
Vi har reist hjem med bilstolpose og tynt hjemmestrikka hentesett. Så har jeg sittet bak og kjent i nakken på baby og kledd av etterhvert hvis det ble behov :) Det har vært veldig kaldt hver gang vi fikk baby, så mannen har varma opp bilen i forkant også. Ble likevel kaldt over fjellet, så tok ikke av så mye klær underveis. Gjerne bare lester, votter og evt lue.

Kjøpt bilderamme med leireavtrykk sett ❤️
Og min bok perm fra Alfabetdyr.

Begge deler likt som vi har til storebror :)

Ja, det er helt innafor :) vi har alltid på en tynn ulldress og bilstolpose. Bilstolposen er lukket helt igjen når vi ferdes ute og åpner den litt opp inni bilen på korte turer og helt opp på lengre turer! Med førstemann hadde vi et tynt ullpledd inni posen i tillegg når det var veldig kaldt ute. Så lenge selen sitter tett inntil kroppen uten mye klær under så kan du heller ha pose og teppe over. Selen skal sitte så godt at du skal kunne holde bilstolen opp ned uten at baby siger ut :D

Jeg trodde jeg var ca ferdig men nå har jeg plutselig kjøpt sykkelvogn, klær, vugge og ekstra babyenhet til babycall og vurderer om vi trenger en vogn til som storesøster kan sove i når hun har dupp i bhg :hilarious: pengene bare flyr avsted :bag:

Klarer ikke å finne en stellesekk jeg liker til en akseptabel pris :wideyed:

Back
Topp