Strikke hentesett

Har du noen fine eksempler?:angelic: Gjerne som ikke er så altfor vanskelige, har bare strikket litt før!
Har strikket denne nå. Heeeeelt enkel. Har også noen flere mønster jeg tenkte å lage etterhvert. Screenshot_20211213-210649_Gallery.jpg

Eg strikka "minsten hentesett" i lerke til forrige baby. Veldig greit med blanding med bomull og ull på sommaren :)
DSC_0379.JPG

Hva kan man strikke til en julibaby? :happy: Har dere noen gode tips? Bommull istedenfor ull kanskje?
Sniker fra August..

Ull er gull hele året - men jeg har strikket masse til mine sommerbarn i Lille Lerke og Lerke :) Det er kjempedeilig :)

Sniker litt enda.

hentesett ja. Tror jeg kanskje lar svigermor få strikke det denne gangen også. Jeg strikket en dress sist, men hun lå i pute, så vi fikk aldri brukt den. Kanskje denne gangen.

Jeg skal strikke Ellens hentesett designet av PetiteKnit Velger nok Dale Lerke.

Jeg tror jeg har landet på at jeg skal strikke garntopia hentesett. I knitting for olive sin cotton merino..
Strikket garntopiateppet til tanteungen, og kommer til å strikke det igjen til denne, men kanskje med mindre pinner enn i oppskrifta, synes hullene i mønsteret ble for stor.

Jeg tror jeg skal få ordnet mormorstrikk til denne også, hun har strikket til de to andre. Kanskje jeg ønsker meg hvit body og strømpebukse, og en bukseseleromper eller hva jeg skal kalle det..

Forrige kom jo i uke 31+4, og da vi dro hjem fra sykehuset veide han såvidt 2 kg. Så hun måtte stresstrikke mindre størrelse, han svømte jo så lenge i str 50 (bikket ikke 4 kg før han var 4,5 mndr).

Jeg tror jeg skal få ordnet mormorstrikk til denne også, hun har strikket til de to andre. Kanskje jeg ønsker meg hvit body og strømpebukse, og en bukseseleromper eller hva jeg skal kalle det..

Forrige kom jo i uke 31+4, og da vi dro hjem fra sykehuset veide han såvidt 2 kg. Så hun måtte stresstrikke mindre størrelse, han svømte jo så lenge i str 50 (bikket ikke 4 kg før han var 4,5 mndr).

Anbefaler mormor sjekke ut disse oppskriftene om dere får smått igjen:

Tiriltunge nyfødtbody
3-1 selebuksen fra Tiddelibom
Jakken fra Hanni hentesett

Back
Topp