Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det noen som har tatt vaksine mens de er gravide? Har tatt to doser før graviditet, men merker at jeg er litt bekymret for å ta mens jeg er gravid![]()
Jeg fikk ordnet meg slik at jeg var fullvaksinert før dette ivf-forsøket, og fikk tidlig andre dose, og var fornøyd med det. Vi har brukt over 6 år å bli gravid (inkl. 3 år med ivf), jeg er nå 38 år. Jeg skal ikke nekte for at jeg er redd for vaksinen nå når jeg er kommet så langt på vei som jeg aldri har gjort før, jeg tør ikke ta paracet en gang pga. frykt for abort eller misdannelser. En del av meg tenker at gravide prioriteres nå fordi det belaster helsesystemet, mtp. at hvis en gravid blir syk så blir det to innlagte, altså dobbelt så mange.
Jeg hater at denne pandemien ikke er over enda, men vil bidra med mitt ut fra det som anbefales. Jeg så senest i går hvor berørt alvorlig syke kreftpasienter f.eks blir. Det er jo grusomt at de får utsatt sin behandling! Jeg har selv ventet forgjeves på en innkallelse til screening som skulle vært gjort for 5 måneder sider, pga. svulst i blindtarmen (fjernet i mai). Ikke at det er sammenlignbart, men det er en realitet at systemet blir presset. Den egoistiske delen av meg har lyst å vente med dose 3 til etter andre trimester, er i uke 12.

en 3.dose har jeg ikke tatt stilling til

Men anbefaler de 3 dose i 1 trimester også nå? Jeg er i 2 trimester om en uke. Men legen min sko seg helt vrang og sa jeg bare fikk vente til 2 trimester