Søster eller bror?

Hvem er du mest glad i?

• Broren min

Votes: 7 26,9%
  • Søsteren min

Votes: 6 23,1%
  • Like mye

Votes: 13 50,0%

• Antall som har svart
    26

Athea87

Flørter med forumet
Hei! Dere som har både søster og bror, hvem har dere hatt det nærmeste og beste forholdet til, som barn, ungdom og så voksne?

Som barn var det søster, men fra ungdom og til voksen så er det bror. Større aldersforskjell mellom meg og bror, men vi har mange like interesser og samme humor :)

Edit: Tenkte hvem jeg er nærmest, er like glad i begge :P

Last edited:
Jeg er like glad i begge to, men jeg står nærmere min bror. Rett og slett fordi vi aldri krangler(som søsken kan gjøre). Alltid god stemning mellom oss. Gjør mye sammen oss to uten partnere og barn.

Spørsmålet kunne kanskje vært formulert annerledes :angelic: Høres så fælt ut å skulle svare at man er mer glad i søsteren enn broren sin :P

Spørsmålet kunne kanskje vært formulert annerledes :angelic: Høres så fælt ut å skulle svare at man er mer glad i søsteren enn broren sin :p

Skjønner! Men man kan jo være veldig veldig glad i begge, men likevel litt mer i den ene, uten at det er så veldig ille? Man trenger jo ikke si det til dem da

Var egentlig vanskelig med spørreundersøkelse med tanke på at du spør litt mer gjennom hele livet, typ barndom, ungdom og voksenlivet liksom... Ofte kan jo sånt forandre seg litt og da blir det svar på alle...

10 års forskjell på meg og broren min, så det avgjør nok en del :wacky: Men jeg og søstera mi har alltid vært nære, gjennom hele livet. 19 mnd i mellom oss. Ser på hun som min bestevenninne.

Vanskelig spm her. Broren min driver med mye rart og krangler helt uten grunn. Er noe galt der. Jeg har halv søstre så jeg har ikke det samme forholdet med dem som om vi hadde bodd sammen hele oppveksten. Men er mest glad i søsteren min i Tyskland siden vi faktisk har kontakt. Mannen min er like glad i begge sine brødre. De er 6 og 8 år yngre enn han. Søsteren hans døde før brødrene ble født så han kan ikke sammenligne det.

Har bare brødre, og er akkurat like glad i dem begge to. De har sine styrker og svakheter selvfølgelig, så jeg har veldig ulik relasjon til dem ❤️

Er nærmest i alder til søster og kjenner henne best, det er vi som har vokst opp sammen, vet ikke om jeg kan at jeg er mest glad i henne, men felles minner og båndet går dypest med henne.
Jeg se henne mindre nå når hun har samboer og forholdet går bra.

Jeg var allerede flyttet ut da halvbrødrene mine ble født, så jeg kjenner ikke dem like godt som søster.
Den yngste ser på meg som en tante, og på barna mine som søskenbarn, mens den eldste ser på meg som storesøster og han oppdaget til sin store glede at vi deler pappas humor og ler oss fillete av de samme tingene :)
Jeg vil si at også har et spesielt bånd til eldste halvbror fordi han var et år da jeg mistet i spontanabort, og å være med lillebror hjalp meg gjennom sorgen. Det var et par år da jeg var heldig og fikk være mye barnevakt og passe på ham da han var liten :Heartred

Synes undersøkelsen og valg av tekst «mest glad i» er utrolig teit:hilarious:

jeg har en bror og to søstre, jeg er like glad i de alle:-)

det jeg forstår av det faktiske spørsmålet ditt «hvem har man hatt nærmest forhold til nå og i ungdommen» blir noe helt annet spørsmål enn hvem man er mest glad i, to vidt forskjellige ting:-)

for å svare på spørsmålet ditt.

jeg er like glad i alle søskene mine, hvem jeg er nærmest har endret litt på seg igjennom oppveksten, og det som har virket å ha noe betydning er, interesse, alder og «hvor» vi er i livet.

når jeg var barn/ungdom var jeg nærmest lillebror og søster som er nærmest i alder, ganske naturlig hadde vi da mer til felles, eldste søster hadde flyttet ut å stiftet familie, vi var dermed på vidt forskjellige steder i livet! Ikke mindre glad i henne av den grunn bare mindre «nær»

i voksen alder har dette skiftet.

nå er jeg nærmest mine to eldre søstre, igjen er vi nå på mer like steder i livet, vi har egen bolig, jobb, familie/barn og endel felles interesser. Yngre bror er på et helst annet sted i livet, han er student, singel og har funnet interesser i en litt anen retning enn hos meg.

Er like glad i alle, men naturlig nok er jeg og bror på litt «ulike» plasser og det har noe å si for nærheten. Men hvem vet, kanskje det endrer seg senere?

:excited001 Tror jeg har vekslet med 5 års intervaller jeg. Storesøster er 2 år eldre og lillebror 5 år yngre. Har allikevel vært nær begge i voksen alder, men på to vidt forskjellige måter! At søster er etablert med to barn og lillebror er singel sier vel sitt

Back
Topp