Vi prøver å få nr 2, men det har ikke klaffet, enda. Vi stresser ikke, det skjer når det skjer
Mitt dillemma nå er at jeg har fått et tilbud om en stilling jeg virkelig ønsker meg. Det er ett års vikariat, i drømmejobben for meg! Jeg må gi svar innen en ukes tid.
Jeg ønsker å takke ja, men er det dårlig gjort mot arbeidsgiver?
Hva om jeg blir gravid i løpet av vinteren, noe vi håper, da kan jeg ikke fullføre vikariatet.
Ikke lett for arbeidsgiver å ansette noen i slutten av vikariatet..
Men skal jeg tenke på det..?
Innspill?
Barnet vi har fra før er halvannet år, så å utsette å få en til er ikke et alternativ. Ønsker at barna skal ha jevn alder.
Mitt dillemma nå er at jeg har fått et tilbud om en stilling jeg virkelig ønsker meg. Det er ett års vikariat, i drømmejobben for meg! Jeg må gi svar innen en ukes tid.
Jeg ønsker å takke ja, men er det dårlig gjort mot arbeidsgiver?
Hva om jeg blir gravid i løpet av vinteren, noe vi håper, da kan jeg ikke fullføre vikariatet.
Ikke lett for arbeidsgiver å ansette noen i slutten av vikariatet..
Men skal jeg tenke på det..?
Innspill?
Barnet vi har fra før er halvannet år, så å utsette å få en til er ikke et alternativ. Ønsker at barna skal ha jevn alder.

Er jeg gravid nå, har jeg termin i slutten av august. Hvis vikariatet starter i januar har jeg kontrakt frem til juni. Selv om gravide har rettigheter er det ingen arbeidsgiver som forlenger kontrakten til en vikar som er 6-7 måneder gravid
Jeg går allerede på dagpenger. Kan jeg da jobbe vikariat i 6 måneder og ha krav på dagpenger igjen?