9 mnd og vil ikke sove

GardsHulder

Elsker forumet
Himmelbarn
Marshmallows2021
Stjerneskuddene 2024
Septemberlykke 2024
Nå trenger jeg litt råd her.
Lille Gullet som ble 9mnd her om dagen har hatt to døgn nå med helt elendig søvn.
Fra jeg la han i går rundt kl 18.00 og til nå har han sovet kanskje 2 små timer, mesteparten av tiden på fanget.
I går sov han litt mer, men langt ifra så mye som han pleier. Han er blitt litt forkjøla, men spiser og drikker som normalt.

Dette kommer etter en veldig lang og god søvnprriode. Jeg har sovet rundt 5 timer de siste 48 timene og klarer ikke tenke klart lenger.
Råd?
Tips?
Trøst?
 
Gråter han,eller er han bare våken liksom ?
Sikker på at han ikke har vondt noe sted, ørene for eksempel?
Håper det ordner seg fort, nattesøvnen er viktig, kan jeg skrive under på :hungover:
 
Min sover dårlig hver natt men det blir ekstra ille når følgende skjer
  • Hun holder på å bli/ er syk
  • Får tenner
  • Har lært noe nytt motorisk eller kognitivt (det kognitive ser jo ikke nødvendigvis vi heller)
  • Sliter med fordøyelse
Siden du sier han er syk så holder jeg en knapp på at der bedrer seg når han blir frisk. Gi gjerne døgndose med Paracet (mener det er 3 per døgn) for å se om det hjelper han. Og ellers bare kjøre på med det som hjelper enten det er bæretøy, vogn, biltur osv.
Hvis han gråter når du legger han ned kan det gjerne være ørebetennelse. Lege sa man kan trykke forsiktig inn i øret for å se om det kan være ørene. Har de ørebetennelse hyler de gjerne voldsomt da
 
Last edited:
Gråter han,eller er han bare våken liksom ?
Sikker på at han ikke har vondt noe sted, ørene for eksempel?
Håper det ordner seg fort, nattesøvnen er viktig, kan jeg skrive under på :hungover:

Gråter når han merker vi skal prøve å sove. Han sov halvannen time i vognen i dag, endelig, og har nå sovnet i sengen sin.
Han virker i kjempeform når han er våken, hele tiden altså, bortsett fra når det nermer seg blundene. Da blir han trøtt og grinete

Tusen takk:Heartred
 
Min sover dårlig hver natt men det blir ekstra ille når følgende skjer
  • Hun holder på å bli/ er syk
  • Får tenner
  • Har lært noe nytt motorisk eller kognitivt (det kognitive ser jo ikke nødvendigvis vi heller)
  • Sliter med fordøyelse
Siden du sier han er syk så holder jeg en knapp på at der bedrer seg når han blir frisk. Gi gjerne døgndose med Paracet (mener det er 3 per døgn) for å se om det hjelper han. Og ellers bare kjøre på med det som hjelper enten det er bæretøy, vogn, biltur osv.
Hvis han gråter når du legger han ned kan det gjerne være ørebetennelse. Lege sa man kan trykke forsiktig inn i øret for å se om det kan være ørene. Har de ørebetennelse hyler de gjerne voldsomt da


Kan krysse av på syk og tenner ihvertfall. Har en tann som bryter frem nå.
Det virker ikke som om det å bli lagt ned er noe problem, kan ligge på ryggen og bli lekt med uten plager.
Eneste gangen han har hylt voldsomt er nå rett før jeg skulle legge ham. Han var ferdig stelt for kvelden, jeg skulle bare på do , og da hylte han masse og gråt store tårer. Virket stuptrøtt og roet seg med en gang han fikk pupp. Sovnet raskt, men veldig lett søvn. Våknet av den minste ting.
Håper dette går over når han er kvitt forkjølelsen.

Tusen takk for råd og tips:Heartred
 
Oppdatering:

Det går bedre med søvnen nå. Var nok forkjølelsen som var skyld i det hele. Ble treig oppdatering for jeg og fikk jo svineriet og har dermed ligget rett ut ved enhver anledning:depressed:

Tusen hjertelig takk for help og trøst Brooke og Veivalsa:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred Det trengtes virkelig!
 
Back
Topp