Bedside crib

Kakaoo

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
❤️Mailykke 2022❤️
Jeg vurderer bedside crib denne gangen. Noen med erfaring, tips eller anbefaling?

Sist følte jeg ikke behov, lillemor krevde å sove med oss den første måneden, men sov deretter i egen (sprinkel) seng. Denne gangen derimot lurer jeg på om det kan bli nødvendig. Storesøster kommer oppi senga vår noen ganger så blir ikke så aktuelt med samsoving i samme seng i det tilfellet.

Jeg hadde det til 2. mann og synes det var veldig praktisk! Veldig enkelt å «hente og bringe» ved amming. Har tatt vare på den i 8 år (:hilarious:), så planen er å bruke den denne gangen også! :happy:

Det lurer jeg også på om jeg skal kjøpe :) med storebror brukte vi nesten ikke sprinkelsenga før han var 1år :hilarious: det var bare samsoving som funket :p men kan være en fordel med bedsidecrib når lillebror kommer og storebror fortsatt kan ha behov for å sova i seng med oss :angelic:

Så følger med i tråden her etter tips om hvilken som funker bra til en grei pris :)

Jeg har en mann som sover urolig, dvs armer og bein overalt. Og han sover tungt!
Så vi har kjøpt en brukt bedside crib, og ser for meg at det blir så mye enklere da mtp amming om natten:)
Til de tre andre barna hadde jeg en sånn kurv på hjul ved siden av senga, men siden jeg fysisk måtte reise meg opp for å legge babyen oppi der, så ble det mest samsoving. Far til de barna sov dog mye roligere enn min nåværende samboer:p da de to eldste var små så var det heller ikke bedside crib, eller baby nest for den saks skyld:hilarious: minnes at «det store» da var vippestol med vibrasjon og isofix til bilstol. Dette var ganske nytt da:hilarious:

Vi har tatt vare på bedside crib fra første, den ble brukt i 6-7 mnd hvis jeg husker riktig. I begynnelsen med babynest selvom det ikke er anbefalt. Da sov vi godt alle mann, når hun ble større fjerne jeg babynestet. Jeg er den som sover urolig og måtte ha det sånn.

Bedside crib er en av de tingene jeg ikke ville klart meg uten. Med første endte vi med å skrape på døren hos Babyshop kl 10 om morgenen etter den første natten hjemme fra sykehuset. Da hadde jeg stått opp 100 ganger for å ta baby opp og ned i en sprinkelseng (turte ikke ha henne i sengen pga litt trang seng og urolig mann). Bedside crib løste alt. Vi har en modell som minner om denne: https://www.jollyroom.no/barneromme...t_gd=C0CE114EE769BAFAD3AA38D52A0EB41FB0DA23C1

Så fint å høre at mange har dratt nytte av den :) da blir det nok innkjøp av det etter hvert! Sist gang var det så mange i barselgruppa som kjøpte men ikke brukte så var litt skeptisk til hvor nyttig det var , men med søsken på besøk i senga er det nok mer behov :D

Har troll bedside crib sun. Elsker den!:gen014 Brukte den både på natt og dagtid, da vi har alt i samme etasje og den er på hjul. Ser for meg at den blir enda kjekkere nå når eldstemann er 2 år når neste kommer. ;)

Dette er vår første, men vil garantert ha bedside crib. Vi beveger oss begge en del når vi sover, i tillegg til at senga vår er splitta på midten (har sånn hev-senk-seng, så måtte ha splitta madrass), så tør ikke helt samsove med baby i den senga.
Tar gjerne imot tips om gode bedside cribs :D

Vi skal ha bed side crib, prøver å se etter en som kan bli litt dyp. Vi mangler soverom til babyen, skal nok bygge ut etterhvert, men babyen vil sove hos oss ganske lenge. Så trenger seng som er Max 1 m bred :bag: alle sprinkelsenger er minst 120

Bestilte nettopp bedside crib fra Jollyroom :) var 20% på pakke fra jly seng og babydan madrass, rett over 1000kr :)

Kjøpte Troll bedside crib brukt for 500 kr. Noen som har tips til god madrass? 40×90

Vi har tatt vare på bedside crib fra første, den ble brukt i 6-7 mnd hvis jeg husker riktig. I begynnelsen med babynest selvom det ikke er anbefalt. Da sov vi godt alle mann, når hun ble større fjerne jeg babynestet. Jeg er den som sover urolig og måtte ha det sånn.

hei, du jeg bare lurer på hvorfor de ikke anbefaller å sove i nest i sengen? Så du skrev det gjorde det med andremann å syns det var trygt å legge oppi det etter amming.. de første ukene hvertfall

hei, du jeg bare lurer på hvorfor de ikke anbefaller å sove i nest i sengen? Så du skrev det gjorde det med andremann å syns det var trygt å legge oppi det etter amming.. de første ukene hvertfall
Ut i fra et føre var prinsipp så anbefaler LUB ikke babynest osv. «Det er idag ikke god nok evidens for å anbefale eller fraråde bruk av babynest eller sengeslange grunnet økt risiko for krybbedød. Dette fordi det finnes lite forskning på dette. På bakgrunn av kunnskap om hva som generelt kjennetegner et trygt sovemiljø for spedbarnet og kjente risikofaktorer, kan ikke bruk av slike innretninger i barnesengen aktivt anbefaleshttps://www.lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedød/sørg-gode-pusteforhold

jeg synes å huske det var en enda mer aktiv fraråding rundt om på nett om dette når jeg skulle ha første (2018), men jormødre/helsesykeplerirr på både helsestasjon og barsel var positiv til det og mente det ga en trygghet til barnet og om man samover var det mindre risiko for å rulle på barnet. Jeg turte allikevel ikke å bruke babynest på natt da jeg ville redusere risiko for krybbedød der det var mulig, men jeg likte ikke babynestet vårt så godt og hun sov fint uten det :)

Ut i fra et føre var prinsipp så anbefaler LUB ikke babynest osv. «Det er idag ikke god nok evidens for å anbefale eller fraråde bruk av babynest eller sengeslange grunnet økt risiko for krybbedød. Dette fordi det finnes lite forskning på dette. På bakgrunn av kunnskap om hva som generelt kjennetegner et trygt sovemiljø for spedbarnet og kjente risikofaktorer, kan ikke bruk av slike innretninger i barnesengen aktivt anbefaleshttps://www.lub.no/forebygging/forebygging-av-krybbedød/sørg-gode-pusteforhold

jeg synes å huske det var en enda mer aktiv fraråding rundt om på nett om dette når jeg skulle ha første (2018), men jormødre/helsesykeplerirr på både helsestasjon og barsel var positiv til det og mente det ga en trygghet til barnet og om man samover var det mindre risiko for å rulle på barnet. Jeg turte allikevel ikke å bruke babynest på natt da jeg ville redusere risiko for krybbedød der det var mulig, men jeg likte ikke babynestet vårt så godt og hun sov fint uten det :)

Sniker fra August! Helt enig, tror dette var "strengere" både i 2018/2019 og 2013/2014 når jeg fikk barn sist. Begge mine har sovet i babynest i seng eller bedsidecrib. Men hvis man planlegger det vil jeg i allefall tenke at en tykk, solid nest er bedre enn en myk. Jeg hadde en hjemmelaget til eldste som jeg ikke ville latt yngste sove på natten i(med kunnskapen jeg da hadde i motsetning). Til yngste hadde jeg Voksi sitt babynest, og det var veldig bredt og solid og jeg opplevde aldri at hun ble liggende med fjeset i nærheten av kanten på det. :)

Synes det er lettere med bedside crib for amming på natta. Føler man får mer søvn enn å stå opp og bruke sprinkelseng.

Det er I forbindelse med krybbedød tror jeg, mener jeg leste det i en brosjyre etter fødsel. Men det er vel kanskje mest skummelt når de blir større og snur seg rundt.

Back
Topp