En bleie av de helt ille!

GardsHulder

Gift med forumet
Himmelbarn
Marshmallows2021
Stjerneskuddene 2024
Septemberlykke 2024
Må bare dele denne historien:laughing021

Det var forrige torsdag at jeg hadde kjørt Husbonden til båten da han skulle reise bort noen dager.
Jeg kjente eimen i det øyeblikket jeg åpnet bildøra bak og løftet lille EM ut av bilstolen, men vi hadde ikke tid til å ta bleia før Pappa var vinket avgårde, så med mini på armen ønsket vi Husbonden god tur og ventet de fem minuttene til båten var gått.

Med stellesekken på ryggen gikk vi inn på handlesenteret og fant det litt halvhjertede stellerommet hvor vi har tatt mang en bleie før.
Jeg vikler EM ut av teppet sitt og kjenner noe fuktig mot underarmen.
Magen synker et øyeblikk.
Det er et faktum, dette er en av de ille bleiene.
Puster dypt en gang og beroliger meg selv med at jeg har med skift, stellematte, våtservietter og alt vi ellers trenger.
Romsterer i sekken etter matte, skift og våtservietter.
Legger ut matta, danderer skiftet godt utenfor rekkevidde av små fingre og leter etter våtserviettene.
De er ikke der:eek:
Leter i alle rom, ingen servietter!
Begynner å bli svett.
Alt av klær må av. Genser, body, bukse og sokker. Sokkene er det eneste som slapp fra det.
EM makker seg på benken og vasken, tørkepapir og dorull er godt utenfor rekkevidde ettersom dette i tillegg er handicap toalett.
Soper opp matte med baby på og rigger oss til på gulvet ved dorullen i første omgang.
Mislykket!
Vi MÅ ha vann og såpe til dette! Det er bæsj nedover beina, oppover ryggen, i håret og på små føtter.
EM snur seg på magen, setter seg opp og planter bæsjerompa på matta på 5 sekunder blank.
Kryper deretter av matta,:nailbiting: bortover ekle gulvet mens jeg desperat prøver å få tak i litt vann og såpe på dopapiret.
Skroter håpet om at dette kan løses på vanlig vis.
Napper baby opp fra gulvet, tempererer vannet i springen og putter hele ungen under krana.
Vanlig håndsåpe må bare duge i dette tilfelle!
Får vasket det verste og tørker med tørkepapir mens ryggen skriker om nåde.
Setter Gullet på teppekrøllen jeg slengte fra meg i et hjørne på hyllen som fungerer som stellebord, og får kledd på ny bleie og rene klær.
Trekker et lettelsens sukk og pakker alle skitne klær inn i stellematten og stapper det hele i sekken.
EM er storfornøyd og roper til ekkoet sitt på badet.
Vi går tilbake til bilen og jeg priser meg lykkelig for at jeg i siste liten tok med ekstra genser til meg selv. Jeg har nemlig bæsj på ermet der rompa til EM satt mens jeg bar ham mens vi vinket Husbonden avgårde. Heldigvis ikke mer enn at ermet kunne brettes opp for å holde det hele vekk til jeg kunne skifte.
Når vi kommer hjem skal det tappes i baljen for jeg kjenner en liten en som skal bade:D

Verste. Bleien. Til. Nå!:laughing025 Kunne ikke annet enn le da jeg stod i det da, hvis ikke tror jeg at jeg hadde hylgrått:laughing021

Flere som har historier? Til skrekk, advarsel og underholdning;)

Last edited:
Tusen takk! Fikk meg en god latter, og ble faktisk litt ekstra letta over at eksplosjonbleiene alltid har vært hjemme her i hus! Har ikke en historie på lager som topper denne altså :)

Tusen takk! Fikk meg en god latter, og ble faktisk litt ekstra letta over at eksplosjonbleiene alltid har vært hjemme her i hus! Har ikke en historie på lager som topper denne altså :)

Godt du fikk deg en latter:hello2 Kan som sagt ikke gjøre annet enn å le av det:laughing002 Disse bleiene er en trend her, hjemme som ute. Og mini går stadig opp i level når det gjelder ekstrembleier så kjenner jeg begynner å lure litt på pottetrening:D
Gratulerer med veltimede skrekkbleier til deg og din mini:Heartred:hello2

Dette sier jo litt om den tragiske tilstanden majoriteten av «stellerommene» er i også, desverre. Jeg har tatt mangt et skift på gulvet. Enten er det ikke stellebord, eller stellebordet er brukt til lagringsplass, eller er plassert helt ubrukelig i rommet. Gjerne oppi et eller annet møbel eller en plante, sånn at du får hekseskudd av å bruke det.

Stellematte på gulvet er i mange tilfeller det beste.
Og så kan jeg anbefale tøybleier. Blir ikke sånne eksplosjonsbleier da (tykkere og bedre strikker i lår og ryggen).

Dette sier jo litt om den tragiske tilstanden majoriteten av «stellerommene» er i også, desverre. Jeg har tatt mangt et skift på gulvet. Enten er det ikke stellebord, eller stellebordet er brukt til lagringsplass, eller er plassert helt ubrukelig i rommet. Gjerne oppi et eller annet møbel eller en plante, sånn at du får hekseskudd av å bruke det.

Stellematte på gulvet er i mange tilfeller det beste.
Og så kan jeg anbefale tøybleier. Blir ikke sånne eksplosjonsbleier da (tykkere og bedre strikker i lår og ryggen).

Joda, det er ikke allverdens de stellerommene jeg har vert borti. Men stort sett har det gått greit når våtserviettene har vert med i sekken:) Da er baksetet på bilen og en favoritt, når det er vær og varmt nok til det vel og merke.
Når jeg tenker på det har to av de tre stelleromene jeg har besøkt hatt plassbygde hyller/benker som fungerer som stellebord.
Tøybleier begynte vi med ganske tidlig og vi hadde aldri en slik bleie med de. Fantastisk på det punktet:gen053 Desverre var det vanskelig å få de til å holde tisset inne så vi ble litt motløse og sluttet med de. Skal prøve igjen med nestemann da:happy:

Last edited:
Å, de bleiene der:p Yngste her hadde veeeeeldig ofte sånne bleier. Langt oppover ryggen, magen, nedover lårene, osv. Og samtidig helt umulig å skifte på:P Morsomt å tenke tilbake på, men ikke så morsomt der og da:P

Å, de bleiene der:p Yngste her hadde veeeeeldig ofte sånne bleier. Langt oppover ryggen, magen, nedover lårene, osv. Og samtidig helt umulig å skifte på:p Morsomt å tenke tilbake på, men ikke så morsomt der og da:p

Haha, det er en fryd sant:p:hilarious:
Åh, de oppover magen er ille! Små hender som skal ned og krafse akkurat da før man rekker til med klut eller mellom tørk:nailbiting:

Vi hadde aller første eksploderende bleie på juleaften, knappe 2 mnd gammel. Det ble bad i vasken på toalettet hos svigers :p og findressen ble bløtlagt for å hindre flekker :p helt opp i nakken :hilarious:

Vi hadde aller første eksploderende bleie på juleaften, knappe 2 mnd gammel. Det ble bad i vasken på toalettet hos svigers :p og findressen ble bløtlagt for å hindre flekker :p helt opp i nakken :hilarious:

Ånei:nailbiting: og så på julaften da:bag: Dere må ha tenkt at klarte vi dette klarer vi alt :hilarious:
Opp til nakken, wow:wideyed: akkurat det har jeg heldigvis til gode. Bank i bordet!

Her satt jeg alene på innenriksfly med jenta på 5 mnd og hadde akkurat startet å slappe av etter vellykket letting og frøkna var på vei til å sovne...

*Ruuuumle*.. Brrrrrrosssj! Og der kom DEN bæsjen. Den største jeg noensinne har opplevd og selvfølgelig måtte det skje på flyet. Ved vindusplass. Alene.

Bæsj rundt bena og oppover ryggen til ungen. På genseren min, buksa, samt setebeltet. Herregud. Jaja. Her var det bare å begynne på steg 1: Toalett!

Reiste meg opp og de to superhyggelige personene som satt ved siden av meg fikk snirklet seg ut og til siden og hjalp til med å hente ut sekk med skift (heldigvis hadde jeg med det!) og holdt til og med ungen (om enn litt godt under armene på avstand) mens jeg fant frem skift til meg selv. Skift til ungen hadde jeg i stellevesken. Gikk til toalettet og fikk hjelp av en flyvertinne med å åpne døren og ta ned stellebordet og deretter lagt på engangsstellematte før jeg satte igang. Ned med ungen og så var det bare begynne å kle av og vaske. Hjemme ville jeg bare dusjet ungen, men det var ikke mulig nå, så måtte bare vaske så godt jeg kunne med varmt vann og en haug med stellekluter mens ungen selvfølgelig skulle være makken selv på verdens minste stellebord. Tok en evighet!

Ren(e) , påkledd, skiftet for min del, og temmelig stolt, kom jeg meg til slutt ut av toalettet og forberedte meg til steg 2: beltevask... Takket flyvertinnen som sto utenfor for hjelpen da engelen sa at hun hadde gitt meg et nytt setebelte til ungen og vasket mitt så godt hun kunne.

Jeg kunne gitt henne en klem.

Var og er så utrolig takknemlig for den hjelpen jeg fikk den flyturen!!

Her satt jeg alene på innenriksfly med jenta på 5 mnd og hadde akkurat startet å slappe av etter vellykket letting og frøkna var på vei til å sovne...

*Ruuuumle*.. Brrrrrrosssj! Og der kom DEN bæsjen. Den største jeg noensinne har opplevd og selvfølgelig måtte det skje på flyet. Ved vindusplass. Alene.

Bæsj rundt bena og oppover ryggen til ungen. På genseren min, buksa, samt setebeltet. Herregud. Jaja. Her var det bare å begynne på steg 1: Toalett!

Reiste meg opp og de to superhyggelige personene som satt ved siden av meg fikk snirklet seg ut og til siden og hjalp til med å hente ut sekk med skift (heldigvis hadde jeg med det!) og holdt til og med ungen (om enn litt godt under armene på avstand) mens jeg fant frem skift til meg selv. Skift til ungen hadde jeg i stellevesken. Gikk til toalettet og fikk hjelp av en flyvertinne med å åpne døren og ta ned stellebordet og deretter lagt på engangsstellematte før jeg satte igang. Ned med ungen og så var det bare begynne å kle av og vaske. Hjemme ville jeg bare dusjet ungen, men det var ikke mulig nå, så måtte bare vaske så godt jeg kunne med varmt vann og en haug med stellekluter mens ungen selvfølgelig skulle være makken selv på verdens minste stellebord. Tok en evighet!

Ren(e) , påkledd, skiftet for min del, og temmelig stolt, kom jeg meg til slutt ut av toalettet og forberedte meg til steg 2: beltevask... Takket flyvertinnen som sto utenfor for hjelpen da engelen sa at hun hadde gitt meg et nytt setebelte til ungen og vasket mitt så godt hun kunne.

Hjelp:nailbiting::laughing021
Oida! Dette tar kaka, du vinner foreløpig:gen014 Hvor skal man begynne her, haha:hilarious: Jeg begynner med å si at jeg har aldri vert så glad for at jeg utrolig sjelden flyr. Hadde ikke tenkt på dette scenarioet som et alternativ engang, men såklart. Finnes det et transportmiddel så finnes muligheten for at babyen bæsjer nettopp der:hilarious: Hvor er egentlig stellebordet på et fly? Og hvor stort (lite) er det?
Det er i sånne situasjoner man virkelig ser at fremmede mennesker faktisk er ganske ok på det hjevne, så utrolig snilt og hjelpsomt av alle dem som hjalp deg:Heartred Ser for meg han/hun som holdt babyen din mens du fant fram skift til deg selv:hilarious: Vedder på at et par til på den flyturen fikk en historie å fortelle når de landet.
Var det lang flytur?

Hjelp:nailbiting::laughing021
Oida! Dette tar kaka, du vinner foreløpig:gen014 Hvor skal man begynne her, haha:hilarious: Jeg begynner med å si at jeg har aldri vert så glad for at jeg utrolig sjelden flyr. Hadde ikke tenkt på dette scenarioet som et alternativ engang, men såklart. Finnes det et transportmiddel så finnes muligheten for at babyen bæsjer nettopp der:hilarious: Hvor er egentlig stellebordet på et fly? Og hvor stort (lite) er det?
Det er i sånne situasjoner man virkelig ser at fremmede mennesker faktisk er ganske ok på det hjevne, så utrolig snilt og hjelpsomt av alle dem som hjalp deg:Heartred Ser for meg han/hun som holdt babyen din mens du fant fram skift til deg selv:hilarious: Vedder på at et par til på den flyturen fikk en historie å fortelle når de landet.
Var det lang flytur?

Haha, stellebordet er på toalettene, og snedig plassert rett ovenfor eller ved siden av doen til å flippe ned. Akkurat stort nok til bebis og litt stæsj.

Haha, stellebordet er på toalettene, og snedig plassert rett ovenfor eller ved siden av doen til å flippe ned. Akkurat stort nok til bebis og litt stæsj.

Tusen takk:) Har ikke vert om bord på et fly på 100 år, så minnet om hvordan doene ser ut er heller rustent:hilarious: Godt det i det minste er stellebord der:D

Å herrefred:hilarious:
Jeg fløy alene med bebis forrige uke,og var såå redd for at dette skulle skje :p
Slapp heldigvis unna med en tissebleie, og jeg må si at det er godt gjort å klare å få til å skifte DEN bleia OG dine egne klær innpå den doen der:hilarious::hilarious:

Å herrefred:hilarious:
Jeg fløy alene med bebis forrige uke,og var såå redd for at dette skulle skje :p
Slapp heldigvis unna med en tissebleie, og jeg må si at det er godt gjort å klare å få til å skifte DEN bleia OG dine egne klær innpå den doen der:hilarious::hilarious:

Var jammen ikke lett med buksa! Forstår nå hvorfor det er en real stropp på stellebordet... :)

De to eldste brukte tøybleier så jeg var ikke vant til slikt. Minstemor slet med eksem og vi hadde rett og slett for mange tøffe runder med å finne noe hun tålte at det ble papir

Så hvem hadde en sånn hyggelig belei. Vel og merke helsigvis ikke så ille alle veier. Men sånn at det ble behov for skifte av bodyen og alt annet "etterpå", vi måtte bare bli ferdig med en bitte liten detalj. Vi var i kirka. Jeg i bunad. Hun i en lang kjole. Guess... Barnedåp. Så ja, vask så godt en klarer brett til side, legg vekk strømpebukse, ut og døp barnet, og ta skift av body etterpå.

De to eldste brukte tøybleier så jeg var ikke vant til slikt. Minstemor slet med eksem og vi hadde rett og slett for mange tøffe runder med å finne noe hun tålte at det ble papir

Så hvem hadde en sånn hyggelig belei. Vel og merke helsigvis ikke så ille alle veier. Men sånn at det ble behov for skifte av bodyen og alt annet "etterpå", vi måtte bare bli ferdig med en bitte liten detalj. Vi var i kirka. Jeg i bunad. Hun i en lang kjole. Guess... Barnedåp. Så ja, vask så godt en klarer brett til side, legg vekk strømpebukse, ut og døp barnet, og ta skift av body etterpå.

Eeek:nailbiting: Ånei, dette må være i topplasseringen over verste bleier:hilarious: Bare hele situasjonen selv om det kanskje ikke var total destruksjon:hilarious:

Uff, så trist å høre om eksemet til minstemor. Det kan ikke ha vert lett. Har ingen personlig erfaring med det men har et søskenbarn som er plaget med det.

Hvordan gikk det med bunaden og kjolen? Var det hel dåpskjole eller en av dem som er åpen bak?

Eeek:nailbiting: Ånei, dette må være i topplasseringen over verste bleier:hilarious: Bare hele situasjonen selv om det kanskje ikke var total destruksjon:hilarious:

Uff, så trist å høre om eksemet til minstemor. Det kan ikke ha vert lett. Har ingen personlig erfaring med det men har et søskenbarn som er plaget med det.

Hvordan gikk det med bunaden og kjolen? Var det hel dåpskjole eller en av dem som er åpen bak?

Det gikk bra med kjolen. Strømpebuksa tok det meste. Og bunaden klarte jeg å bevare ren, dog noe mindre stivstrøken skjorte, men det har man jo egenelig ikke når man styrer med en baby uansett.

Et minne, kan man jo si.... Og ei god, tykk strømpebukse. Lurer på om hun ikke hadde to egentlig, for det var så kaldt. To bodyer og to strømpebukser, siden kjolen ikke er noe varm. Det var vel det som reddet kjolen. Døpt med bare en body under kjolen da, og muligens ene Strømpebuksa. Husker ikke detaljene.

Det gikk bra med kjolen. Strømpebuksa tok det meste. Og bunaden klarte jeg å bevare ren, dog noe mindre stivstrøken skjorte, men det har man jo egenelig ikke når man styrer med en baby uansett.

Et minne, kan man jo si.... Og ei god, tykk strømpebukse. Lurer på om hun ikke hadde to egentlig, for det var så kaldt. To bodyer og to strømpebukser, siden kjolen ikke er noe varm. Det var vel det som reddet kjolen. Døpt med bare en body under kjolen da, og muligens ene Strømpebuksa. Husker ikke detaljene.

Takk og pris for kaldværet skjønner jeg:D De strømpebuksene vil jeg ha og, hørtes fortreffelig ut for en som synes det er litt kjølig når det er 20°C inne:rendeer
Godt bunad og kjole kom trygt ifra det! Er nervepirrende nok å gå i sånne plagg uten å ta med den type uhell i beregningen.
Herlig historie:Heartred:hilarious:

Back
Topp