Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tok NIPT for snart 3 uker siden og har heller ikke fått svar enda. Tok på SUS og de skulle sende brev eller ringe tror jeg? Aner ikke. Men får jeg ikke svar denne uken, så ringer jeg poliklinikken og etterlyser selvHei! Dere som har tatt Nipt test, hvordan fikk dere svaret? I posten, på helsenorge?
på sykehuset sa de det ville ta opp mot 14 dager, har det tatt samme tid for dere?
Den ble tatt på sykehuset på Vestlandet og skulle bli analysert i Oslo.
takk for svar
Tok hjemme og sendte selv. Fra Ultralydklinikken dk. Fikk svar etter 1,5uke ca. Fikk svar i dag alle prøvene var fine og lav risiko for alt. + at det er en liten gutt på vei
Gutt nr. 3
Tatt i Norge?Fikk brev i posten i går, 2 uker nøyaktig etter blodprøven, stod ikke noe om kjønn. Men ingen tegn på avvik![]()
Testet tatt i Norge, ja, Rikshospitalet.Tatt i Norge?
Ikke lov å oppgi kjønn da, sa de på St.Olavs iallefall.
Tok hjemme og sendte selv. Fra Ultralydklinikken dk. Fikk svar etter 1,5uke ca. Fikk svar i dag alle prøvene var fine og lav risiko for alt. + at det er en liten gutt på vei
Gutt nr. 3
Er vel anbefalt mellom 10+0 og 13+6.Hvilken uke kan man ta nipt testen?
Det er nok ikke en øvre grense for når man kan ta NIPT i svangerskapet. Dette er samme teknologi som brukes når man tar prøve av en RhD-negativ mor for å finne ut om barnet er RhD-negativt eller positivt. Denne prøven tas i uke 24. Men det er en nedre grense for NIPT som er avhengig av produsenten av testen, de fleste har en grense på 10+0. Det må være store nok mengder av barnets DNA i blodet til mor og det blir ikke mindre av dette utover i svangerskapet.Hvilken uke kan man ta nipt testen?
Tok du blodprøve selv hjemme?![]()