Strikk & sy

Fjellguri

Betatt av forumet
Juliknøttene 2022
Dine fineste strikkeplagg til små søte? Gjerne med bilde og navn :cat: Har du noen fine syprosjekt? :anyone

Følger denne! Er ikke så god på strikking, men håper å klare noen enkle prosjekter i løpet av graviditeten. Om det ikke blir så pent så er det i hvert fall koselig:D

Følger denne! Er ikke så god på strikking, men håper å klare noen enkle prosjekter i løpet av graviditeten. Om det ikke blir så pent så er det i hvert fall koselig:D
Sant! Det er veldig koselig :woot: var bare det at jeg mistet all lyst under forrige graviditet, og aldri helt funnet lysten igjen. Men kanskje den kommer tilbake nå? :joyful:

Sant! Det er veldig koselig :woot: var bare det at jeg mistet all lyst under forrige graviditet, og aldri helt funnet lysten igjen. Men kanskje den kommer tilbake nå? :joyful:
Ja perfekt tidspunkt å ta det opp igjen: gravid, mørkt og kaldt :hilarious: tenker å starte med noe superenkelt, jeg går så fort lei om det er ting som tar lang tid, og ender opp med å ikke gjøre det ferdig :wideyed:

Ja perfekt tidspunkt å ta det opp igjen: gravid, mørkt og kaldt :hilarious: tenker å starte med noe superenkelt, jeg går så fort lei om det er ting som tar lang tid, og ender opp med å ikke gjøre det ferdig :wideyed:
Ikke sant! Det som funket for meg var å strikke med mønster, ikke bare 1 farge liksom. Da holdt jeg meg konsentrert og det var lettere å se at det ble til noe mer enn et plagg, hvis du skjønner :happy:

Den var nydelig fin! Syns det er litt vanskelig med fletter, med hjelpepinne og slik!
Ja synes den var så fin:love017 har såvidt prøvd å strikke flettemønster før, men kan hende denne blir litt for komplisert:wacky:

Ja synes den var så fin:love017 har såvidt prøvd å strikke flettemønster før, men kan hende denne blir litt for komplisert:wacky:
Du har 9mnd til å lære det på, så tror det skal gå :cat: må starte å lete litt jeg og. Så mye fint! Her er det tradisjon at mormor strikker hentesett til barnebarna!

Du har 9mnd til å lære det på, så tror det skal gå :cat: må starte å lete litt jeg og. Så mye fint! Her er det tradisjon at mormor strikker hentesett til barnebarna!
Ja det er sant:p å så koselig! :Heartred

KJEMPEFIN! Den burde du strikke! :woot: og fletter er egentlig veldig lett. Når man først har fått det til 1 gang, så går resten som er drøm :joyful: gjør det!:woot:
Jaa tror jeg må prøve det:D hvis det ikke skulle gå så har jeg noen strikkere i familien som sikkert gladelig hjelper til når de får vite hvem det er til:rolleyes:

Jaa tror jeg må prøve det:D hvis det ikke skulle gå så har jeg noen strikkere i familien som sikkert gladelig hjelper til når de får vite hvem det er til:rolleyes:
Ja, det har jeg også. Helt perfekt! Mammaen min strikker til fingrene blør.. så fort hun er ferdig med en ting, så har hun allerede begynt på neste prosjekt. Det er helt vilt hva hun får tid til :wacky:

Ja, det har jeg også. Helt perfekt! Mammaen min strikker til fingrene blør.. så fort hun er ferdig med en ting, så har hun allerede begynt på neste prosjekt. Det er helt vilt hva hun får tid til :wacky:
Fantastisk med en sånn mamma :Heartred

C3228623-7B8B-4C43-86E0-89E6DA22FE2E.jpegJeg har akkurat strikket Marius-sett til en venninne, body, lue og knestrømper Cortina-body er veldig enkelt og artig å strikke. Og som det blir nevnt over, fletter er absolutt ikke så skummelt som det ser ut som

Vis vedlegget 370271Jeg har akkurat strikket Marius-sett til en venninne, body, lue og knestrømper Cortina-body er veldig enkelt og artig å strikke. Og som det blir nevnt over, fletter er absolutt ikke så skummelt som det ser ut som
Så fin! Jeg husker da Marius var veldig populært og jeg strikket en kjole og 2 vogntepper i samme mønster en gang. Faktisk så fant jeg igjen ett av dem som er ferdig strikket, men ikke montert :wacky:

Her er noen av mine favoritter til han jeg har allerede.

Det hvite hentesettet heter Hjem (boken Kjærlighet på pinner).

Ellers er jeg glad i Willums selebukse, Gamache Oda, Kirsebærbloomer, Olives strømpebukse og Ankersjakke ☺️

Vedlegg

• CD07F08D-31A2-459C-93EA-A144C83A0A7E.jpeg
    CD07F08D-31A2-459C-93EA-A144C83A0A7E.jpeg
    2,8 MB · Visninger: 21
  • 8E3226FE-C9E5-41F5-835E-174C2FA1F9FF.jpeg
    8E3226FE-C9E5-41F5-835E-174C2FA1F9FF.jpeg
    7,3 MB · Visninger: 22
  • 94F48672-B740-404D-86C3-D4023595999C.jpeg
    94F48672-B740-404D-86C3-D4023595999C.jpeg
    4,7 MB · Visninger: 21
  • 9C9EC328-3E95-4835-ACC0-5D77BD1C5DFA.jpeg
    9C9EC328-3E95-4835-ACC0-5D77BD1C5DFA.jpeg