Sove i egen seng

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Noen som har en mirakelkur på å få barna til å sove i egen seng hele natta? :D

Har en på 3 og 6 som pleier å komme inn uten at vi våkner, men blir jo helt ødelagt i kroppen av at de ikke ligger rolig. Kroppen er ikke god fra før, men det hjelper ikke når en stor 3-åring ikke ligger rolig og sparker på oss. Resultatet blir 2 foreldre med ødelagt rygg :(

Her har vi faktisk tatt inn en ekstra juniorseng i høyde med vår seng, slik at ved mareritt ect. Kan de komme inn å bruke den.

Ingen mirakelkur, men fireåringen må fint trampe misfornøyd tilbake til sin egen seng om hun prøver snike seg inn og blir oppdaget :P
Vi har blitt enige om at hun får lov til å komme inn på morran, men på natta trenger mammaen all plassen hun kan få (siden jeg er ca dobbelt så bred som normalt atm.)
Som regel funker det; men worst case så kan det ende opp med at man selv må gå å legge seg i barnas seng; for å få sove alene. :P

Men ingen egentlige gode tips. 12åringen var fæl sånn, da hun var 3-4. Ikke bare kom hun og sov med meg, men hun greide å okkupere omtrent hele 150-sengen selv. Og med henne så nyttet det ikke å be henne pent om å sove i egen seng heller..

Her får barna komme inn etter kl 4 om morgenen, da får vi noen timer søvn, og de kan komme etterhvert hvis de vil. Eldste sover veldig urolig, og siden jeg sover tyngst prøver vi å legge ham ved siden av meg og minste i midten. Jeg våkner vare når eldste sparker meg i hodet, eller når han har klatret over meg og legger seg oppå lillebror…

Her har vi faktisk tatt inn en ekstra juniorseng i høyde med vår seng, slik at ved mareritt ect. Kan de komme inn å bruke den.
Har en ekstra seng her og, og eldste bruker å være flink til å legge seg der. Verre med han minste som bruker hele senga på 180 cm :p

Kan de to sove sammen?

Kan muligens prøve. Eldste nevnte det i dag faktisk, men vil jo helst ikke at minste skal sparke ut henne heller. Fungerer dårlig med hver sin seng på samme rommet. Det har vi prøvd

Tester i natt at jeg legger meg i senga til eldste og de sover på rommet vårt... Hehe.
Tror det kanskje er beste sjansen for at alle skal sove litt bedre nå

Min har alltid foretrukket å sove i egen seng virker det som, kun når hu er sjuk at hu sover med meg, MEG og ikke pappaen vel og merke, uansett hvor mye jeg prøver å skyve hu over på pappa.. :p
Eldste var slik til hun var ca 3 år (helt fra fødsel) skulle IKKE sove sammen i det hele tatt. Men nå vil hun IKKE sove alene :o

Hvordan gikk det?

Jeg sov uforstyrret hele natta :D
Vi må nok legge en plan på dette, for i går ville de ikke sove sammen så i dag våknet jeg av spark i ryggen igjen...

Jeg er kanskje litt streng, men jeg følger barna mine tilbake til rommet, legger de og sier godnatt. Dette gjentar jeg omtrent hele natten til de forstår at de må sove i egen seng! Jeg kan ikke dele seng med barn, ingen søvn på meg. Men har de hatt mareritt eller noe sånt så trøster vi, roer og gjør de trygge før de blir fulgt tilbake.

Jeg er kanskje litt streng, men jeg følger barna mine tilbake til rommet, legger de og sier godnatt. Dette gjentar jeg omtrent hele natten til de forstår at de må sove i egen seng! Jeg kan ikke dele seng med barn, ingen søvn på meg. Men har de hatt mareritt eller noe sånt så trøster vi, roer og gjør de trygge før de blir fulgt tilbake.

Problemet med det er at de sniker seg inn så vi våkner ikke når de kommer og legger seg...

Problemet med det er at de sniker seg inn så vi våkner ikke når de kommer og legger seg...
Da er de flinke til å åpne døra, eller så har dere stille dører:P Når eldste kommer på soverommet om morgenen for å spørre om noe, så er det så bråkete:P Han dytter døra fra seg samtidig som han tar ned håndtaket. Det er så bråkete:wacky:

Dere gjør ikke det nei.. her bråker de enten så mye eller sover jeg veldig lett våkner før de har tatt i dørklinken :p
De har lært seg å være stille, for da vet de at de må gå tilbake i senga si. Eldste trekker ikke med på do en gang på natta, fordi hun ikke skal vekke oss :p
Så det er egentlig ikke noe problem at de kommer inn sånn sett, men minste vekker oss med spark og slag på morgenen. Og det hjelper ikke å snakke med ham om det.
Og nå i det siste har jeg slitt med smerter overalt i kroppen fra før, og da blir det ihvertfall ikke noe bedre av dette

Da er de flinke til å åpne døra, eller så har dere stille dører:p Når eldste kommer på soverommet om morgenen for å spørre om noe, så er det så bråkete:p Han dytter døra fra seg samtidig som han tar ned håndtaket. Det er så bråkete:wacky:

De har lært seg til å åpne dørene ja, for de er i utgangspunktet ganske bråkete dører.

Back
Topp