Hva kjøpte du som du ikke trengte?

Tjorven05

Flørter med forumet
Dere som har barn fra før, kan ikke dere dele med forumet hva dere kjøpte til babyen som dere virkelig ikke trengte? :)

Elektrisk vippestol har jeg hørt fra flere at babyen ikke likte.
 
Kommer ikke på noe som absolutt ikke ble brukt faktisk :) Men hadde klart meg uten babynest og ekstra dyne til vognen. Vognpose fungerer mye bedre.
 
Nå er det noen år siden jeg hadde små sist, men husker bleiebøtten ble minimalt brukt, så det kommer jeg ikke til å få tak i igjen..
 
Nyfødtsete til badekaret kjøpte vi og det ble aldri brukt. Lekegrind på hjul har for oss vært en av de beste innvesteringene.
 
Enig i bleiebøtte. Den ble kastet ganske fort. Røk vel også på en del klær som jeg angret på, men som har ført til at jeg nå vet hva jeg foretrekker av praktiske grunner. Her er en liten liste over klær jeg ikke likte den første tiden (sikkert mange som er helt uenige).
- Klær i syntetisk materiale - blir klamt og ekkelt
- Collegegensere (ja, det er søtt, men hjelp så upraktisk)
- Vanter og labber som ikke kan knytes fast/strammes
- Klær som ikke er elastiske - jeg fant et merke i bodyer som var i helt smal rillestrikk, i økologisk bomull. De var helt fantastiske. Tynne ullbodyer er også elastiske, men ikke alle som kan bruke det.
- Sparkebukser med fot
- Helpysjer som ikke kan åpnes fra begge ender - (upraktisk med nattbleieskift når hele pysjen må av)

Sikkert mye mer, men kommer ikke på mer akkurat nå...
 
Bleiebøtte ble kastet ganske fort.
Klær med hette på.
Hun hadde mye klær, jeg fikk noen favoritt klær, og disse ble mye brukt, resten vokste hun utav før det ble brukt.

Det jeg angret på at jeg ikke kjøpte var babynest
 
Sniker fra mai her :)

Stellevesken brukte jeg aldri, jeg hadde en liten sekk jeg alltid hadde med uansett så den fungerte bedre.

Babybestet ble ikke mye brukt, men var greit å legge henne i på sofaen så hun lå trygt.

Generelt upraktiske klær som t-skjorter, genser, jakker, overdeler med hette. «søte luer» uten knyting var ubrukelig, babyvotter (klorevotter) hadde ikke sjans å holde på. Babysko var søte men ble aldri brukt. Det er også begrenset hvor mange finklær/kjoler man får brukt. Fine bodyer, behagelige bukser (med føtter i starten) og strømpebukser ble mest brukt.

Nesesug var ubrukelig, men tror det må ha vært noe dårlig jeg kjøpte for den hadde ikke sjans til å få plass i neseborene til ungen.
 
Badesete til nyfødt, sklir jo bare oppi der :facepalm:
Ellers må det være mye upraktiske klær vi droppet etter første når vi fikk nr 2.

Første var elektrisk vippestol GULL! kolikk.
Med nr 2 var det baby bjørn vippestol som var best.
 
Interresant at flere kvitter seg med bleiebøtte, ville tenkt den var gull. Hvorfor fungerer det ikke? Mindre lukt enn antatt? Man må uansett ut med bleiene daglig? Lukter gjennom bøtta likevel? Eller ting jeg ikke tenker på?
 
Sparkebukser med fot… Passet liksom aldri.
 
Interresant at flere kvitter seg med bleiebøtte, ville tenkt den var gull. Hvorfor fungerer det ikke? Mindre lukt enn antatt? Man må uansett ut med bleiene daglig? Lukter gjennom bøtta likevel? Eller ting jeg ikke tenker på?
Vi syntes bare den tok plass og var upraktisk. Vi slenger bare brukte bleier i bleieposer og får det ut med en gang.
 
Interresant at flere kvitter seg med bleiebøtte, ville tenkt den var gull. Hvorfor fungerer det ikke? Mindre lukt enn antatt? Man må uansett ut med bleiene daglig? Lukter gjennom bøtta likevel? Eller ting jeg ikke tenker på?
Vi brukte det mye i starten fordi den vi har trenger man vanlige bæreposer til og lokket snurres rundt så du slipper lukten i rommet. Vi kjøpte den på Finn både fordi vi kjøper det meste der, men også fordi den er gått ut av produksjon. Vi har ikke brukt den etter at tulla ble ca. 5 mnd. Det handlet mest om at når hu begynte å få fast avføring lukta det så ille uansett at vi heivd det i bosset med en gang. Gjør fortsatt det nå etter snart ti mnd med tulla. Vi har beholdt bøtta, og tenker å teste om vi tar den i bruk med ny baby. Hvis ikke selges den rimelig kjapt.

Andre ting vi har kvitta oss med, selv mens jeg har gått gravid nå, er;

Nyfødtsete til badebalja
Babynest (vi har en lav kurv med teppe oppi og svøpte eldste i denne. Stellekurv heter vår)
Fikk to ammeputer. Brukte kun bb hug me puta som gravid, så den har vi fortsatt. Brukte nesten aldri vanlig ammepute. Den vi hadde lignet på IKEA sin.
Vi har «aldri» brukt babyolje, men noen bruker det mye. Kjøpte tre på tilbud. Har to og tre kvart igjen snart ti mnd seinere.

Ellers har vi brukt det meste vi har kjøpt. Gir selvfølgelig liten indikasjon på hva det er vi ikke hadde klart oss uten. Men den lista er lang
 
Den beste investeringen er babynest! Jeg hadde det til begge barna!
Og stor stelleveske er ett must, men det var nok mer fordi begge barna var/er sykehusbarn!

Bleiebøtta ble ikke mye brukt :shy:

Den verste investeringen var nok mye klær i str 50..fikk ikke brukt noe stort av det pga barna passet best str 56 fra nyfødt.. :hilarious:
 
Interresant at flere kvitter seg med bleiebøtte, ville tenkt den var gull. Hvorfor fungerer det ikke? Mindre lukt enn antatt? Man må uansett ut med bleiene daglig? Lukter gjennom bøtta likevel? Eller ting jeg ikke tenker på?
Her røk bleiebøtten ut med en gang fordi den ble så fort full at vi uansett måtte ut med posen hver dag. Derimot kom den inn igjen da lille begynte i barnehage rundt 18 mnd, og derfor etterlot seg ganske få bleier per dag. Den er også helt gull nå når vi (stort sett) kun har nattbleie! Så for oss har den vært super, men absolutt upraktisk den første tiden.
 
Ser at mange nevner bleiebøtte, vi trivdes stort med den helt i starten (første 2mnd kanskje) etter det ble den særdeles lite brukt. Mener du kan få en gratis gjennom barnashus om det er interresant, ellers ville jeg bare kjøpt en vanlig søppelkasse med lokk og pedal.
Vi hadde sånt nyfødt sete til å ha i badekar/dusj, og det var gull verdt. Vårt er sammenleggbart så tok det med oss til babysvømming bl.a. Dessverre ble det kjøpt i USA så vet ikke om det finnes noe tilsvarende i norge. Men anbefaler noe med mesh/hull slik at vannet renner ut bak ryggen. (Vi har tilsvarende denne: https://www.target.com/p/summer-inf...r/-/A-79760432?preselect=76675336#lnk=sametab )

Vi brukte vel alt vi kjøpte, men vi kjøpte ikke alt på en gang heller.
Om jeg skulle valgt noe på nytt, ville jeg valgt et annet stellebord (vi hadde IKEA Sundvik). Det var upraktisk å komme til skuffene under.
Ville også ha brukt litt mer penger på et babynest (valgte omtrent det billigste jeg fant). Vi brukte det jo, men kunne tenkt meg til et som var litt bedre og penere i stoffet.
Og kjøpt noen flere svøpetepper, siden de ble brukt så og si hele tiden.
 
Sniker

Klær bør du kjøpe lite av i større størrelser, for du merker raskt (!) hva du liker. Ga bort kanskje halvparten av det jeg hadde i 0-6 mnd av den grunnen.

Babynest var såpass uunnværlig for oss at vi kjøpte en til. Vurderer nesten kjøpe enda ett til nestemann (brukte overalt: vognen, sofa, sengen..) :)

Hadde personlig heller aldri giddet investere i en dyr seng for mange barn sover aldri der, som vår. Vi arvet seng, men madrass + sengetøy kom på 2000 pga ugunstige mål.
 
Babynest og newborn set til Tripp trapp stol ble aldri brukt med førstemann. Ironisk nok angrer jeg nå på at vi solgte det, siden jeg ser for meg at det kan bli praktisk denne gangen, så vi kan ha babynest i lekegrinden (som heller aldri ble brukt med nr 1 forresten), så babyen kommer litt opp i høyden fra storesøster, og Newborn settet fordi at vi nå kommer til å sitte mer ved middagsbordet alle sammen på grunn av storesøster, noe vi ikke gjorde noe særlig sist :hilarious:
 
Back
Topp