Forsikring

Adelheid

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg, min mann og kommende barn trenger forsikring, men blir så forvirret av alt sammen, er det et sted hvor man kan samle alt og få akkuratt hva man trenger? Og hvor mye koster egentlig forskikring for en familie i måneden? Takk for alle svar!
 
Tror de fleste forsikringsselskapene har mulighet for å få alt samlet. If og gjensidige har forsikring du kan sette opp nå før svangerskapet er over, som er gyldig til baby er 3-6 mnd..?
(Da får du gjerne tilbud om barneforsikring etterpå).

Jeg har alt mitt samlet i gjensidige. Da altså livsforsikring, barneforsikring, hus/innbo/bil ....
Og pris beregnes vel litt etter diverse forhold, så tror ikke det finnes noen fasit.. Men om du søker litt, så tror jeg det finnes noe sammenligningssider for forsikring (bytt.no eller noe slikt, mente jeg).
Godt mulig man kan få tilsendt tilbud eller bli oppringt med tilbud.

Også spørs det jo om du tenker ha andre forsikringer på samme sted også; man får ofte rabatt for å samle forsikringene på et sted.
Er nok ikke ét spesifikt selskap som er billigere enn andre, men noen er billigere eller bedre på diverse områder.
Jeg valgte gjensidige, fordi de var billigst for meg da jeg byttet forsikringsselskap sist. Også liker jeg at de gjør det veldig enkelt å ordne nye forsikringer. Altså, selv jeg som har angst for å ringe, synes det er veldig lettvint å ringe dem for å sette opp nye forsikringer.. :)
 
Tror de fleste forsikringsselskapene har mulighet for å få alt samlet. If og gjensidige har forsikring du kan sette opp nå før svangerskapet er over, som er gyldig til baby er 3-6 mnd..?
(Da får du gjerne tilbud om barneforsikring etterpå).

Jeg har alt mitt samlet i gjensidige. Da altså livsforsikring, barneforsikring, hus/innbo/bil ....
Og pris beregnes vel litt etter diverse forhold, så tror ikke det finnes noen fasit.. Men om du søker litt, så tror jeg det finnes noe sammenligningssider for forsikring (bytt.no eller noe slikt, mente jeg).
Godt mulig man kan få tilsendt tilbud eller bli oppringt med tilbud.

Også spørs det jo om du tenker ha andre forsikringer på samme sted også; man får ofte rabatt for å samle forsikringene på et sted.
Er nok ikke ét spesifikt selskap som er billigere enn andre, men noen er billigere eller bedre på diverse områder.
Jeg valgte gjensidige, fordi de var billigst for meg da jeg byttet forsikringsselskap sist. Også liker jeg at de gjør det veldig enkelt å ordne nye forsikringer. Altså, selv jeg som har angst for å ringe, synes det er veldig lettvint å ringe dem for å sette opp nye forsikringer.. :)

Takk, Jeg får høre med de! Har den gratis barneforsikringen! :D
 
Takk, Jeg får høre med de! Har den gratis barneforsikringen! :D

Den gratisforsikringen er jo veldig kjekk i alle fall. Da trenger man ikke tenke på sånt før man har fått samlet hodet etter fødsel og kommet i rutiner. :)
Men er jo greit å bare se over alt av forsikringer, og sette alt på samme sted. Enn så utrolig kjedelig tiltak akkurat dét er. :p
 
Vi ordnet ganske tidlig den gratise spedbarnsforsikringen gjennom gjensidige + gravidforsikring av IF. Spedbarnsforsikringen gjelder til barnet er 6 mnd, men blir i tillegg å kjøpe barneforsikring gjennom LO der vi har resten av forsikringene våre :)
 
Back
Topp