Forteller dere noen om graviditeten ?

Første svangerskap delte vi nyheten med familie i uke 12. 2 og 3 svangerskap endte i MA før uke 12 og ingen visste om det. Denne gangen blir jeg å fortelle familie så fort svaret på blodprøven kommer tilbake på selveste bursdagen min. Om hcg nivået ser greit ut altså. Om det skulle gå feil vei denne gangen så har jeg flere som kan støtte og lytte i en tung tid.

Vi venter lengst mulig siden flere vi kjenner sliter med å bli gravide. Ble ikke akkurat jubel og fest når vi delte nyheten forrige gang :(

Har fått time hos gyn til TUL 7+0, som tilfeldigvis er samme dag mine foreldre kommer til byen på besøk. Så om alt er bra forteller vi det da :)

Vi venter lengst mulig siden flere vi kjenner sliter med å bli gravide. Ble ikke akkurat jubel og fest når vi delte nyheten forrige gang :(
Så kjedelig at de ikke kunne være glade på deres vegne :(

Det der synes jeg er så vanskelig selv, har flere vennepar som har slitt/sliter, så kommer man med attpåklatt og de jobber med sin første. Så håper de rekker å si de er gravide før vi annonserer vår spire. Jeg håper så inderlig de blir gravide snart!!!

jeg skjønner deres reaksjon, samtidig som man vil vise glede. Jeg mistet samme dag som noen fortalte de skulle få sin 4. og 5., det var sååå tungt!!

Så enig, håper virkelig at de klarer det snart. De to som er nærmest har prøvd i flere år og begge har mistet på forskjellige stadier. Så jeg vil vente lengst mulig med å fortelle den i håp om at de får det til.
Men det er jo kjedelig for meg som ikke kan dele vår glede med dem. Får heller dele den med dere :Heartred

Så enig, håper virkelig at de klarer det snart. De to som er nærmest har prøvd i flere år og begge har mistet på forskjellige stadier. Så jeg vil vente lengst mulig med å fortelle den i håp om at de får det til.
Men det er jo kjedelig for meg som ikke kan dele vår glede med dem. Får heller dele den med dere :Heartred
Men klart du kan dele med dem. Ta det fra ei som har gått igjennom mange år med prøving og aborter. Det du må tenke over er måten du deler det på. Ta det på enmannshånd, si at du forstår om de ikke kan glede seg over din graviditet med engang. Gi de muligheten til å trekke seg litt unna om de trenger. Vis forståelse, ikke si disse klassiske setningene. Som f.eks det blir deres tur snart, bare slapp av så blir du sikkert gravid til slutt osvosv. Bare si at du er der om de trenger å prate. Bare lytt. Alt handler om hvordan vi kommuniserer med hverandre og hvordan vi deler gode nyheter for oss selv, som er sårt for andre. Det blir ikke mindre sårt om du venter, men de som får nyheten får lenger tid å prosessere tankene og følelsene sine før barnet ditt kommer.

Men klart du kan dele med dem. Ta det fra ei som har gått igjennom mange år med prøving og aborter. Det du må tenke over er måten du deler det på. Ta det på enmannshånd, si at du forstår om de ikke kan glede seg over din graviditet med engang. Gi de muligheten til å trekke seg litt unna om de trenger. Vis forståelse, ikke si disse klassiske setningene. Som f.eks det blir deres tur snart, bare slapp av så blir du sikkert gravid til slutt osvosv. Bare si at du er der om de trenger å prate. Bare lytt. Alt handler om hvordan vi kommuniserer med hverandre og hvordan vi deler gode nyheter for oss selv, som er sårt for andre. Det blir ikke mindre sårt om du venter, men de som får nyheten får lenger tid å prosessere tankene og følelsene sine før barnet ditt kommer.

Ja du har rett i det, takk for gode råd ❤

Vi har tenkt til å vente til 14+4 ved å fortelle det, vi har planlagt alt :) Da har vi samlet begge familier til en førjulsmiddag, og tenkte å annonsere det med en rebus. Håper det blir like gøy som vi ser for oss.
Ellers må jeg kanskje gi beskjed til nærmeste sjef før hvis formen sier det.

Med første barn fortalte vi ingen om noe som helst før etter TUL i uke 12, da fortalte vi kun vår nærmeste familie og venner. Min sjef fikk vite det etter 7 uker pga kvalmen og tilrettelegging. Pga risikosvangerskap forstod han at dette var strengt fortrolig, og det opprettholdt han helt til jeg "annonserte" det på jobb. Vi delte ikke noe på FB før to uker etter fødsel.

Denne gangen vet vi ikke helt. Har allerede bedt fastlege om TUL - og hadde vært kjekt å annonsere det på julaften til våre kjære, men det blir jo i uke 15 ca :P spørs om kvalmen blir for kraftig etc. Men har fire venniner som også prøver/har nylig prøvd som har fått vite det i fortrolighet :) Kjekt å kunne prate med de om utvikling og tanker. Samboer fikk vite det når vi var ute å spiste middag/feiret bursdagen hans - han med ei flaske rødvin og jeg kun med brus - han skjønte raskt hvorfor når jeg fortalte :)

Her vet hele arbeidsplassen det, gamle arbeidsplassen, flere venninner, venninner av mamma :hilarious:

Vi har valgt å dele reisen vår rimelig offentlig (har side på Instagram). Har fortsatt ikke postet noe om positiv test, men det er fordi offisiell testdag er i morgen og jeg egentlig ikke hadde planer om å teste før det :bag:

Ettersom vi har hatt en lang og tung reise hit så er det mange som har blitt engasjert i prosjekt baby her. Mamma var på hotelltur med venninner i helgen da ho fikk bilde av positiv test og klarte ikke å holde det for seg selv :p

Jeg syns det var bedre å få vite det før en senere. Vet ikke om dere har snakket med disse vennene om at dere prøver selv, men jeg har selv vært klar på noen ting;
Jeg sa ifra selv når jeg hadde gode og dårlige perioder.
Jeg ville helst ha oppdateringer skriftlig, da får jeg litt lenger tid for å kunne respondere.
Jeg er veldig var for klager angående svangerskapet. Har full forståelse for at det er slitsomt, vondt og vanskelig, men jeg har ikke vært der at jeg har kunnet vært en støtte for sånne ting.

Vi har vært prøvere siden 2015, har to senaborter og en SA bak oss, samt 3 utsatte innsett.

Fortalte det til 25 venninner, en kollega, svigers, tanten min og brødrene mine samme dag som positiv test (10 dpo) :D Og mamma og pappa tok testen sammen med oss. Har alltid vært utenkelig for meg å ikke fortelle alle som kan tenke seg å bry seg fra første sekund :p Har alltid vært helt åpen om hele IVF-prosessen (til og med i Dagbladet:hilarious:)

Her vet hele arbeidsplassen det, gamle arbeidsplassen, flere venninner, venninner av mamma :hilarious:

Vi har valgt å dele reisen vår rimelig offentlig (har side på Instagram). Har fortsatt ikke postet noe om positiv test, men det er fordi offisiell testdag er i morgen og jeg egentlig ikke hadde planer om å teste før det :bag:

Ettersom vi har hatt en lang og tung reise hit så er det mange som har blitt engasjert i prosjekt baby her. Mamma var på hotelltur med venninner i helgen da ho fikk bilde av positiv test og klarte ikke å holde det for seg selv :p

Nå ble jeg rimelig nysgjerrig på om jeg har sett deg på insta :p

Fortalte det til 25 venninner, en kollega, svigers, tanten min og brødrene mine samme dag som positiv test (10 dpo) :D Og mamma og pappa tok testen sammen med oss. Har alltid vært utenkelig for meg å ikke fortelle alle som kan tenke seg å bry seg fra første sekund :p Har alltid vært helt åpen om hele IVF-prosessen (til og med i Dagbladet:hilarious:)
Fantastisk! :D
Trenger flere som er komfortable med å dele, det er en tøff og jævlig prosess å gå igjennom, man trenger å vite at man ikke er aleine.
Jeg har funnet meg en fantastisk gjeng i skjult forumet på assistert, hadde ikke klart meg uten dem :Heartred
Vi fant ingen informasjon om PGD da vi skulle starte opp med det og fant ut at dette er noe som må snakkes mer om :)

Nå ble jeg rimelig nysgjerrig på om jeg har sett deg på insta :p
Godt mulig, men vi har ikke sånn suuuupermange følgere, er mest familie, venner av mamma og litt andre ivf/pgd folk :p

Her er vi så ulike :Heartred Noen vil ikke dele det i tilfelle man må reversere nyheten, og at det gjør det ekstra tungt. Og andre synes det er godt at andre vet, så man kan høste støtte, både om det går bra, og ikke. Vanskelig..

Oh, Dagbladet? :D Er det offentlig?

Jeg syns det var bedre å få vite det før en senere. Vet ikke om dere har snakket med disse vennene om at dere prøver selv, men jeg har selv vært klar på noen ting;
Jeg sa ifra selv når jeg hadde gode og dårlige perioder.
Jeg ville helst ha oppdateringer skriftlig, da får jeg litt lenger tid for å kunne respondere.
Jeg er veldig var for klager angående svangerskapet. Har full forståelse for at det er slitsomt, vondt og vanskelig, men jeg har ikke vært der at jeg har kunnet vært en støtte for sånne ting.

Vi har vært prøvere siden 2015, har to senaborter og en SA bak oss, samt 3 utsatte innsett.

Har du offentliggjort det på Instagram i dag da? :love7

Back
Topp