Når forteller du om graviditeten?

SillyMilly

Forelsket i forumet
Jeg vil gjerne høre om når dere ønsker eller har tenkt til å dele graviditeten med andre :)
Jeg vet det er lurt å vente til etter 12 uker, men det er jo forskjellig fra hva folk ønsker å dele.

Har fortalt til et par av mine nærmeste venninner, fordi jeg ikke har noen partner å dele med!

Ellers håper jeg egentlig på at magen holder seg borte så lenge som mulig, for jeg gruer meg litt til å dele det!
Fordi jeg vet familien er skeptisk til mitt ønske om 2 barn alene!
Tok det opp så vidt for 3 år siden og når jeg så reaksjonene fant jeg ut at dette får bli et valg jeg ikke inkluderer de i før det er for sent!

Har fortalt til et par av mine nærmeste venninner, fordi jeg ikke har noen partner å dele med!

Ellers håper jeg egentlig på at magen holder seg borte så lenge som mulig, for jeg gruer meg litt til å dele det!
Fordi jeg vet familien er skeptisk til mitt ønske om 2 barn alene!
Tok det opp så vidt for 3 år siden og når jeg så reaksjonene fant jeg ut at dette får bli et valg jeg ikke inkluderer de i før det er for sent!
Kjedelig når reaksjonene er ikke som ønsket :( heldigvis er det deg og din kropp :Heartred Fint at du har venninner som støtter deg og som du kan snakke med :love7

Forteller våre nærmeste (foreldre og søsken + et par venner) etter TUL rundt 12 uker. Resten får vite det etter OUL sånn som sist :happy:

Fortalt mine nærmeste venner, familie venter vi litt lengre med. Og søsken venter vi til jul ca :)

Jeg har sagt det til EN venninne, som jeg stoler på (tror jeg). *Trustissues*
Ellers vil vi først ta en ul for å se hvordan det står til og hvor langt jeg er kommet. Regner med det blir rundt uke 12. Vil heller ikke fortelle familie og øvrige venner før etter uke 12, slik at de forhåpentligvis ikke skal komme med noen dumme spørsmål eller kommentarer. Har fått det på både nummer tre og fire, så regner med de kommer på nr fem også.
Men om jeg kan vise et ulbilde og si at jeg er kommet et stykke, så blir det gjerne ikke like lett å lire av seg dumme kommentarer¯\_(ツ)_/¯
Ellers deler vi nok med resten etter fødsel, slik som sist :)

Har to venninner som vet det, de fikk vite det sist også. Hun ene har selv barn og er godt å ha noen å snakke med som vet mer enn meg selv! Begge bor langt unna og er til å stole på.

Etter SA i august så vet mamma det. Rart hvor stort behov man får for å snakke med henne når man blør og venter på legetime. Angret da på å ikke ha fortalt det til henne tidligere. Behovet for å prate om det ble faktisk større etter å ha mistet. Tror ikke det er lurt å bære alle de tankene og følelsene inni seg selv.

Nærmeste sjef på jobben får vite det etter 12 uker, siden jeg har en jobb som krever at jeg er i fysisk form og har noe risiko. Resten av familien kommer jeg sikkert til å sprekke til også da. Men har ikke stort behov for å fortelle allmuen det, allefall ikke før om lenge.

Eg har fortalt det til mine foreldre og den eine bestemora mi. Ho er sjuk og har ikkje lenge igjen å leve, så ville at ho skulle få vite det. Den andre bestemora mi må vente til det er ok at alle får vite, for ho har ingen filter.

Forteller nok til svigerfar no i helga då han kjem på besøk. Det er godt at nokon veit om det skulle gå galt. Sjefen min får nok vite det ganske snart også, kanskje i forbindelse med at eg skal på TUL. Tenker det kan være greit at han også veit om det skulle gå galt.

Kjem elles til å fortelle resterende familie, venner og øvrige etter kvart som det føles naturlig, kanskje etter TUL. Annonserer ingenting på sosiale medier før ungen er ute.

Jeg har sagt det til EN venninne, som jeg stoler på (tror jeg). *Trustissues*
Ellers vil vi først ta en ul for å se hvordan det står til og hvor langt jeg er kommet. Regner med det blir rundt uke 12. Vil heller ikke fortelle familie og øvrige venner før etter uke 12, slik at de forhåpentligvis ikke skal komme med noen dumme spørsmål eller kommentarer. Har fått det på både nummer tre og fire, så regner med de kommer på nr fem også.
Men om jeg kan vise et ulbilde og si at jeg er kommet et stykke, så blir det gjerne ikke like lett å lire av seg dumme kommentarer¯\_(ツ)_/¯
Ellers deler vi nok med resten etter fødsel, slik som sist :)
aa ja sikkert lurt å vente hvis det kommer kommentarer og spørsmål ‍:( Spennende at du venter nr 5:love7

Vi måtte si det til brødrene mine og deres partnere veldig tidlig fordi vi dro på en tur sammen rett etter at vi fant ut at jeg var gravid, og de hadde lagt merke til at jeg var i dårlig form og ikke drakk vin :p Fortalte det til foreldrene våre når vi kom hjem igjen, også fortalte jeg det til bestevenninna mi som var på besøk, fordi jeg ville fortelle det til henne face-to-face og hun bor i utlandet.
Vi forteller det nok til noen få andre nærme etter TUL om to uker, men venter med resten av verden til etter OUL.
Må også si det til sjefen om ikke så altfor lenge, fordi jeg ønsker å fortsette med hjemmekontor til jeg har kommet over den verste kneika med kvalme og tretthet, og de krever at vi skal begynne å komme inn 3 ganger i uka så fort som mulig.

Venter lengst mulig, håper vi klarer å skjule det til jul, så får de det i ‘julegave’ :angelic:
Nærmeste sjef skal få vite det rundt uke 10-12 tenker jeg :)

Back
Topp