Barnevogn og andre praktiske ting

Kloppikula

Andre møte med forumet
Hei,
Jeg er førstegangs, 13 uker på vei, med tvillinger. Toeggede. Alt ser veldig fint ut per nå. Og jeg har så smått begynt å planlegge barnevogn, seng osv. Jeg ser mange har bedsidecrib, hvordan vil dette fungere med tvillinger? Vi har ikke kjempe plass til to senger på soverommet, men vet ikke hva som er mest praktisk ?

har dere gode tips å komme med ?
 
Lurer også på dette og 1000 andre ting. Er 18 uker nå med toeggede.

Det eneste vi har kjøpt er vogn. Kjøpte en tfk duo kombi da den var mest lik babyjogger city elite som vi hadde til førstemann. Den er ganske ny, så fant den ikke brukt.
 
Samme lurer jeg på. Også 13 uker gravid med toeggede tvillinger. Jeg tror vi kommer til å ha sebra seng fra minikids helt inntil senga vår, og at begge deler denne sengen en god stund. Ser ut som det går an å ta bort ene veggen på senga, men usikker om det går an når den er på det høyeste nivået..

https://www.minikids.no/products/seng-sebra-baby-jr-wooden-edition

Vi skal også prøve å ha begge i en sprinkelseng som vi har fra før. Tar av den ene siden og setter den inntil dobbeltsenga.
 
Hei,

Er selv tvillingpappa og kom over dette spørsmålet. Vi hadde de begge i en sprinkelseng de første månedene, så gikk det egentlig ganske raskt til at de sov på eget rom. Og der sov de godt fra første stund så lenge de var begge.

Det var litt mer mas for mor med amming, men måtte til og var verdt det totalsett.

Så slippet vi nattammingen ganske hardt og brutalt så fort det lot seg gjøre. Så var de happy med feet.

Det er jo som dere nevner en plassutfordring for mange, så man har ikke så mye valg.

Det fungerte helt fint for oss siden de var to.

Nå er de 1,5 år og sover ennå på samme rom. De vekker hverandre sjelden, så selv om de ikke er de barna som sover best så lar de i alle fall den andre sove.

Når det gjelder Vogn så har vi bugaboo donkey 2, anbefales virkelig. Har ikke test andre, men vi er happy med den.

Det er masse utfordringer i hverdagen man ikke forstår og ikke vet, så anbefaler fødselforbredenede kurs hos tvillingforeldreforeningen. Virkelig nyttig.

Hvis ikke er det alltids bare å spørre.
 
Takk for svar :)

ja, vi har god plass, ikke beste plassen på soverommet dog. Men barnerommet vegg i vegg. Tenker vi får prøve med bedsidecrib evt en sprinkelseng med siden tatt vekk først på soverommet ? Jeg har problemer med ryggen, og det er ikke det letteste for meg og fysisk stå opp om
Natten, er nok lettere hente barna fra siden. Hvertfall første tiden.



vi har vurdert den nye emiljunga tvillingvogna. denne ser veldig god ut! Ellers tenker jeg en babybrezza er en god invistering. :)
 
Back
Topp