Forkjølelse/influense

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Har du noen gode tips for å lindre ubehag? Annet enn vann, hvile og paracet ;)

Har nå holdt på av og på i et par uker. Forst litt nysing og småtett i nesa, men følte meg fin over helga igjen. En uke senere begynte jeg med så hals, hoste, feberfølelse (typ 37,5) og var litt slapp hele helgen nå.

Mandag (i går) følte jeg meg helt fin bortsett fra litt hoste som henger igjen og litt snørr.
I dag derimot våkent jeg med 39 i feber, og skikkelig tett og hoster masse og vondt over alt :p feber hele dagen, selv om paracet senker den noe.
Får ikke sove, og har dårlig matlyst og ork.
Noen som har noen tips til lett mat og ting som kan lindre?

Følte jeg hadde nok med de smertene jeg hadde fra før :p

Har du noen gode tips for å lindre ubehag? Annet enn vann, hvile og paracet ;)

Har nå holdt på av og på i et par uker. Forst litt nysing og småtett i nesa, men følte meg fin over helga igjen. En uke senere begynte jeg med så hals, hoste, feberfølelse (typ 37,5) og var litt slapp hele helgen nå.

Mandag (i går) følte jeg meg helt fin bortsett fra litt hoste som henger igjen og litt snørr.
I dag derimot våkent jeg med 39 i feber, og skikkelig tett og hoster masse og vondt over alt :p feber hele dagen, selv om paracet senker den noe.
Får ikke sove, og har dårlig matlyst og ork.
Noen som har noen tips til lett mat og ting som kan lindre?

Følte jeg hadde nok med de smertene jeg hadde fra før :p
God bedring!!
Først av alt ; tåler du ibux? Jeg har personlig mer effekt av det. Evt kombiner det. De har noen gode halstabletter på apoteket som heter Fribol. Evt kjøp Zyz eller annet med litt lokalbedøvelse. Ta et varmt bad. Hold deg varm på føttene. Se på masse serier… Vet det er kjedelig, men kroppen trenger og slappe av :(

God bedring!!
Først av alt ; tåler du ibux? Jeg har personlig mer effekt av det. Evt kombiner det. De har noen gode halstabletter på apoteket som heter Fribol. Evt kjøp Zyz eller annet med litt lokalbedøvelse. Ta et varmt bad. Hold deg varm på føttene. Se på masse serier… Vet det er kjedelig, men kroppen trenger og slappe av :(
Takk :)

Tåler ibux ja. Tok en naproxen, som jeg har fått for leddsmerter, og den fungerte litt bedre. Men den fungerer ikke på leddsmertene :p
Skal se hva jeg finner på apoteket her, og teste :)

Noen tips til serier? :)

Tåler ibux ja. Tok en naproxen, som jeg har fått for leddsmerter, og den fungerte litt bedre. Men den fungerer ikke på leddsmertene :p

Hvis du har Disney + kan jeg foreslå last man standing, ler oss ihjel her :P

Jeg begynte nettopp på : Close to me på Viaplay.
Ellers har jeg nettopp sett ferdig : Huss. Likte det veldig godt :D

Har 2 barn med samme problem. Etter feberen kom en forferdelig slimhoste på 2 åringen. Han har hatt den hosten i en uke nå. Han startet i bhg i august men han har ikke vært der så mye pga dette. Eldste startet på mandag og har grått i mer eller mindre hele natt. Hu sover nå. Jeg har vondt i halsen, så slipper visst ikke unna. Forferdelig forkjølelse i år. Mellomste har korona i bhg så han er testet 3 ganger med husrtigtester. Heldigvis er han ikke syk enda og tester negativt. Alle barna er testet og alle negative. Det i kluderer også nieser og nevø som også har denne langtekkelige forkjølelsen.

Skal ikke ta en tur til legen da?

Jeg hadde det slik for noen år siden. Begynte med en lang forkjølelse, men fikk etter noen uker plutselig høy feber og enda dårlige form. Viste seg da at det hadde utviklet seg til en lungebetennelse og jeg hadde plutselig 200 i crp. Bare en god hestekur antibiotika som tok knekken på det.

Skal ikke ta en tur til legen da?

Jeg hadde det slik for noen år siden. Begynte med en lang forkjølelse, men fikk etter noen uker plutselig høy feber og enda dårlige form. Viste seg da at det hadde utviklet seg til en lungebetennelse og jeg hadde plutselig 200 i crp. Bare en god hestekur antibiotika som tok knekken på det.
Var hos legen senest i går, men ble ikke tatt noen crp e.l. Sjekket kun urin pga jeg nevnte mye skum... Skal tilbake til mandag for blodprøver av andre årsaker, så om jeg ikke er bedre da, skal jeg be om crp og.

Back
Topp