Svøpepose

BabyNr2-2024

Forelsket i forumet
Jeg hadde bestilt meg en Ergobaby Swaddler svøpepose, men butikken klarte å sende meg feil vare og de er nå utsolgte. Jeg er redd for å ikke ha en slik sak til lille melder sin ankomst om få uker, og jeg likte denne veldig godt.

Er det noen som vet om lignende svøpepose?
Kommer nok til å kjøpe vanlig svøpeteppe som nødløsning, men syntes denne var så fin ettersom det virket som den hadde så lett tilgang til evt bleieskift om natta.
 
Vi hadde en Love to dream og en Woombie som fungerte bra. Flere andre også, men disse var enkleste.

Vi brukte likevel mest vanlig svøpetepper i starten, mest fordi når de er helt nyfødte så trenger man ikke svøpe så stramt som når de blir 2-3 mnd. Vi brukte aden + anais svøpetepper eller et av de tynne lillelam pleddene når barnet var nyfødt. Denne gangen har jeg pakket et aden + anais teppe i fødebaggen :)
Jeg vet mange liker aden + anais svøpeposene også, men har en litt annen lukkemekanisme enn Love to dreame og Woombie poseen :) Jeg liker ikke så godt de med borrelås på fordi det henger seg oppi alt ved vask og lager en lyd. F.eks Woombie og love to dream så kan du åpne glidelåsen nedenfra ved bleieskift og de lager ingen lyd:)

Svøping fra nyfødt er noe av det lureste vi gjorde. Vi fikk en kolikkbaby som skrek mye av døgnet, men akkurat på natten så roet baby seg veldig ned av å bli svøpt og vi fikk faktisk sove vedig godt. Ble værre igjen når vi måtte stoppe med svøpingen når babyen ble for stor :hilarious:
 
Last edited:
Jeg hadde bestilt meg en Ergobaby Swaddler svøpepose, men butikken klarte å sende meg feil vare og de er nå utsolgte. Jeg er redd for å ikke ha en slik sak til lille melder sin ankomst om få uker, og jeg likte denne veldig godt.

Er det noen som vet om lignende svøpepose?
Kommer nok til å kjøpe vanlig svøpeteppe som nødløsning, men syntes denne var så fin ettersom det virket som den hadde så lett tilgang til evt bleieskift om natta.

https://www.lilleprinsen.no/?s=ergobaby+swaddler&post_type=product&tags=1&ixwps=1 (aldri handlet her, så kjenner ikke til butikken/kundeservicen)

https://www.mimmis.no/ergobaby-swad...XfARzdJFy8G6t7ZwNPBlg1T0KubFd7VIaArf_EALw_wcB
 
Hei.
Har ikke brukt svøping før. Noen som har erfaring med denne?
Kan man svøpe også om natten, så lenge babyen ikke kan snu seg rundt? :)
 

Vedlegg

  • Screenshot_20210915_093142_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20210915_093142_com.android.chrome.jpg
    818,7 KB · Visninger: 26
Hei.
Har ikke brukt svøping før. Noen som har erfaring med denne?
Kan man svøpe også om natten, så lenge babyen ikke kan snu seg rundt? :)

Den der tror jeg ikke er regnet som trygg siden baby fort kan vikle seg inn i hetten eller bevege seg nedover i posen. Ikke noe skal over nakkenivå og stoffet på overkroppen må være stramt.

Du kan svøpe på natten om du gjør det riktig, sltså med svøpepose eller svøpeteppe. Vi svøpte stort sett bare på natten med førstemann. Man slutter å svøpe innen de klarer å rulle :)
 
Back
Topp