Turnus

Kakaoo

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
❤️Mailykke 2022❤️
Pumpkin Bumps 2025
♡Novemberhjerter 2025♡
Noen andre turnusarbeidere her? Hvordan er planen deres i fht å fortsette i turnus? Går dere natt? :)

Jeg trives veldig med turnus (natt, kveld, helg og dager), men lurer på hvor lenge jeg greier vaktene, spesielt natt og kanskje kveld. Sist gang jeg var gravid (jobbet bare dag) ble jeg veldig trøtt og sliten så det hendte jeg la meg 20:30... Så lurer på hvordan det blir denne gangen. Vil ikke slutte med det for tidlig, i tillegg til at jeg trives best med turnus så blir det jo ganske åpenbart hvorfor jeg plutselig ikke har vakter :P

Noen andre turnusarbeidere her? Hvordan er planen deres i fht å fortsette i turnus? Går dere natt? :)

Jeg trives veldig med turnus (natt, kveld, helg og dager), men lurer på hvor lenge jeg greier vaktene, spesielt natt og kanskje kveld. Sist gang jeg var gravid (jobbet bare dag) ble jeg veldig trøtt og sliten så det hendte jeg la meg 20:30... Så lurer på hvordan det blir denne gangen. Vil ikke slutte med det for tidlig, i tillegg til at jeg trives best med turnus så blir det jo ganske åpenbart hvorfor jeg plutselig ikke har vakter :p

Jeg jobber bare natt, og har et håp om at det går bra. Men om du er ansatt kommunalt/statlig så husk at du har krav på tilrettelagt turnus :) da kan du evt sette opp turnus som du tenker kan passe for deg i samråd med lege og leder.

Jeg jobber bare natt, og har et håp om at det går bra. Men om du er ansatt kommunalt/statlig så husk at du har krav på tilrettelagt turnus :) da kan du evt sette opp turnus som du tenker kan passe for deg i samråd med lege og leder.
Det visste jeg ikke :) har en ganske snill turnus da så håper det går bra så lenge som mulig, er evt nettene som jeg tenker kan bli utfordrende. En annen ting er smittevern og slik da jeg ikke har noen som kan ta situasjoner jeg kanskje skulle vært beskyttet mot, men tar en snakk med arbeidsmiljøavdelingen om dette neste uke

Jeg jobber også turnus, men tenker å be om fritak fra nattevakter fremover. Heldigvis vet lederen min at jeg ikke liker nattervakter uansett :smiley-angelic002. Hvor tidlig gir du beskjed til lederen din?

Jeg jobber også turnus, men tenker å be om fritak fra nattevakter fremover. Heldigvis vet lederen min at jeg ikke liker nattervakter uansett :smiley-angelic002. Hvor tidlig gir du beskjed til lederen din?
Jeg er ikke sikker :shy: han er litt for flink til å forsnakke seg til at jeg vil gi beskjed helt enda. Vil helst vente til jeg har vært på TUL i uke 9, men om vaktene blir et problem før er det litt dumt, det trengs også opplæring av noen for å dekke min turnus så vil jo gi lengst mulig tid for det også… enn du? :)

Jeg jobber kun natt og er litt småredd for hvordan det skal gå. Lest mye om faren for spontanabort når man går natt, gynekologen fraråder meg dette de første 8 ukene ihvertfall. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre :wacky: trives godt med nattevakter, men er kun 2 på jobb og ofte kaos. Kunne ikke tenkt meg å gå over på dag heller, ikke lett :hilarious:

Det visste jeg ikke :) har en ganske snill turnus da så håper det går bra så lenge som mulig, er evt nettene som jeg tenker kan bli utfordrende. En annen ting er smittevern og slik da jeg ikke har noen som kan ta situasjoner jeg kanskje skulle vært beskyttet mot, men tar en snakk med arbeidsmiljøavdelingen om dette neste uke
Cytostatika og andre gifter skal man unngå som gravid. Og nattevakter ansees som risikoarbeid for gravide. Anbefaler iallfall å koble inn fastlege for dette og at den kan komme med anbefaling om å slippe netter :-D du kan snakke med leder når som helst uten å måtte fortelle til kolleger at du venter bebis

Cytostatika og andre gifter skal man unngå som gravid. Og nattevakter ansees som risikoarbeid for gravide. Anbefaler iallfall å koble inn fastlege for dette og at den kan komme med anbefaling om å slippe netter :-D du kan snakke med leder når som helst uten å måtte fortelle til kolleger at du venter bebis
Har kontaktet bedriftsjordmor så vi skal ta et møte for å se på hva jeg bør gjøre fremover :) Cytostatika, stråling osv er ikke en problemstilling i mitt arbeid så slipper heldigvis det, det er mer smitterom osv. som har vært en sak, andre som har vært gravid har gjort litt forskjellig i samarbeid med jordmor, bl.a. i forhold til andre risikofaktorer. I følge arbeidsmiljøavdelings info så kan nattevakter påvirke fertilitet og øke spontanabortfaren om det er mer enn 2 netter i uka, jeg har en veldig snill nattevaktsplan med få nattevakter så tror ikke det vil være et problem, men vil gjerne ha input fra jordmor angående dette. Du har rett i at det er en fordel å snakke med helsepersonell om dette så man passer på å beskytte seg, spiren er jo viktigst :)

Jeg jobber turnus(100%), men har kun dag- og kveldsvakter. Jeg håper og tror at jeg kan jobbe slik turnusen min er frem til jeg skal i permisjon. Men mulig jeg må ha noe tilrettelegging til de tyngste oppgavene når magen blir større eller kroppen sier ifra. Men regner med at jeg klarer de fleste oppgavene. Mest spent på om jeg klarer tempoet som er når jeg blir mange måneder på vei, eller om jeg blir "hengende etter" på arbeidslisten min.

Back
Topp