Symptomer

Ja Jeg fikk rosa utflod søndags kveld, våknet mandags morgen med friskt rosa blod på papiret når jeg tørket meg. Ble naturligvis veldig redd da jeg har hatt mye murringer og kramper.
Dro til legen for å ta hcg, skal ta ny prøve til sammenligning i morgen
Har ikke hatt noen stor blødning eller like mye blod som på mandag siden det ene tørket på morgenen. Men utfloden har vært rosa eller brun daglig. Synes det er skikkelig guffent, men idag er jeg i uke 4+3 så jeg håper det var en festeblødning. ❤️
Oppdatering : Hcg prøvene viste fin stigning, den rosa-brune-utfloden forsvant etter noen dager ☺️ Senker skuldrene og håper alt kommer til å gå bra i tiden framover ❤️

4+0 i dag, fikk positiv test for et par dager siden Jeg har vært mer sliten de siste dagene og har mye murringer, jeg var overbevist om at det ikke klaffet denne runden for jeg var skråsikker på at mensen skulle komme når som helst. Litt ømme pupper og spesielt brystvortene. Sist gang var det murringer og ømme bryster før trøtthet og kvalme kom i uke 6. Husker jeg la meg 20:30 til tider :oops: Håper det ikke blir like ille denne omgangen med en 2-åring hjemme.

Fikk litt lyserosa blod idag som etterhvert ble litt mørkere ferskt blod - ingen smerter og nå er det ingenting… Redd for att det skal være noe, men igjen så er graviditetstesten sterkere enn noen gang i:Heartred Flere med erfaringer? Snart 6 uker nå

Fikk litt lyserosa blod idag som etterhvert ble litt mørkere ferskt blod - ingen smerter og nå er det ingenting… Redd for att det skal være noe, men igjen så er graviditetstesten sterkere enn noen gang i:Heartred Flere med erfaringer? Snart 6 uker nå

Mye da, eller bare litt? Eller har du gjort noe som kan provosere slimhinnene (sex, tunge løft osv)?
Det er jo ikke uvanlig å ha noe blødninger fra slimhinnene, har jeg skjønt. Men skjønner godt du blir redd. Blir jo det for alt som har mer enn én forklaring.
Ville prøvd å tenke positivt, selv om det ikke er så lett. Hvis det skulle skje flere ganger, eller du skulle få smerte, kan det kanskje være lurt å ta kontakt med lege / jordmor.

Men det ER mange som blør uten noen spesiell grunn flere ganger under svangerskapet. Satser på det er det.

Jeg hadde flere gjentatte små blødninger (spotting) med første barn i 1. trimester, gav seg etter det og hadde et helt normalt svangerskap:)

Jeg er 3+4 i dag, har til tider hatt skikkelig murring/vondt i korsryggen. Har lest at dette er ganske normalt? men kan ikke huske å ha opplevd det i de andre svangerskapene

Mye da, eller bare litt? Eller har du gjort noe som kan provosere slimhinnene (sex, tunge løft osv)?
Det er jo ikke uvanlig å ha noe blødninger fra slimhinnene, har jeg skjønt. Men skjønner godt du blir redd. Blir jo det for alt som har mer enn én forklaring.
Ville prøvd å tenke positivt, selv om det ikke er så lett. Hvis det skulle skje flere ganger, eller du skulle få smerte, kan det kanskje være lurt å ta kontakt med lege / jordmor.

Men det ER mange som blør uten noen spesiell grunn flere ganger under svangerskapet. Satser på det er det.
Ikke spesielt mye nei, og gikk over fort. Ja kan være att jeg anstrengte meg litt..

Er det noen andre som har mye hodepine? Jeg tror jeg er syk hele tida fordi jeg har veldig mye gjentakende hodepine - dager på, dager av.
4+3 om man regner unnfangelse (vi hadde bare sex en gang denne gangen - morsomt at det er Da det skjedde) men kommer til å få andre uker hos lege - lang syklus. Jeg har visst det en stund men venta litt med å teste. Testa positivt nå i dag.

Ikke spesielt mye nei, og gikk over fort. Ja kan være att jeg anstrengte meg litt..
Hadde en slik runde jeg en dag i forrige uke jeg også. Ble selvfølgelig redd. Men har bestemt meg for å prøve å tenke at sannsynligheten faktisk er størst for at det er noe normalt. Klarer det innimellom;)

Last edited:
Er det noen andre som har mye hodepine? Jeg tror jeg er syk hele tida fordi jeg har veldig mye gjentakende hodepine - dager på, dager av.
4+3 om man regner unnfangelse (vi hadde bare sex en gang denne gangen - morsomt at det er Da det skjedde) men kommer til å få andre uker hos lege - lang syklus. Jeg har visst det en stund men venta litt med å teste. Testa positivt nå i dag.
Jeg har også mye hodepine. Nå skal det sies at jeg faktisk er litt syk da, men ikke så godt å si hva som skyldes graviditet, og hva som skyldes sykdom når alt kommer samtidig

Hadde helt sinnsykt hodepine i 3 dager rundt mellom uke 4 og 5. den ene dagen tok jeg maks anbefalt dose av Paracet, som ikke funka. Plutselig ga det seg

Er vanvittig plaget med «maur» i leggene og hodepine! Ellers er det bare stuptrøtt og vonde pupper.. men glad for alle symptomer egentlig flere her som har urolige ben og er tørste?

Er vanvittig plaget med «maur» i leggene og hodepine! Ellers er det bare stuptrøtt og vonde pupper.. men glad for alle symptomer egentlig flere her som har urolige ben og er tørste?
Det er min verste frykt å få igjen.. kjenner det litt på kveldene når jeg begynner å bli trøtt. hatt det med alle mine 3, men da på slutten av svangerskapet. Helt grusomt. Magnesium tabletter hjalp litt for meg.

4+5 i dag, og føler jeg har fått alt av symptomer :hilarious:
Jeg får noen bølger med kvalme (spesielt hvis det er litt siden jeg spiste), svimmel bare jeg snur på hodet, halsbrann, kroppstemperatur på ville veier (alt for varm i det ene øyeblikket, og frysepinne i det neste), hodepine, såååå trøtt (!!), brystene har begynt å vokse, og korsryggen murrer....
Innimellom kommer det noen «stikk» som kiler midt i magen, og som mest bare kjennes koselig :Heartred
Litt plagsomt har det begynt å bli, men mest av alt koselig og tar det som gode tegn!:D:D:D

4+6 idag. Er sulten og spiser KONSTANT…Ømme pupper innimellom, stikninger og så sykt trøtt :yuck:

Det er min verste frykt å få igjen.. kjenner det litt på kveldene når jeg begynner å bli trøtt. hatt det med alle mine 3, men da på slutten av svangerskapet. Helt grusomt. Magnesium tabletter hjalp litt for meg.

takk for svar, får prøve magnesium! Er så slitsom når man holder på å sovne

takk for svar, får prøve magnesium! Er så slitsom når man holder på å sovne
Ja sant?? Det er helt grusomt. Finnes mange kjerringråd der ute, ulltråd rundt ankelen osv når man skal sove.. men syns aldri det virka :shifty:

Kjempekjedelig tips, jeg VET! Men jeg tror trening hjelper mot urolige ben (på meg var det som krampe forrige svangerskap) Nå er jeg så tidlig så vet ikke ennå.

4+2 - er trøtt, kvalm og det stikker og murrer :wacky: Trøttheten kom for et par dager siden, murringen har pågått i halvannen uke, kvalmen har vært av og på i underkanten av en uke.

Er I dag 6+1. I går meldte kvalmen sin ankomst på ordentlig:depressed: Ble brått kvalm på morningen og kastet opp før jeg skulle på jobb:sick009 Var meeeeget stressa for at at det skulle fortsette utover dagen og mulig måtte fortelle kollegaer, men passet på å spise før jeg ble ordentlig sulten + knasket ritz kjeks gjennom dagen:happy090 det funket faktisk haha!

Trøtt trøtt trøtt… jeg er til vanlig en typisk trøtt person, og blir trøtt rundt 18/19 tiden på kvelden. Nå begynner ettermiddagsknekken rundt kl 14 :woot:

eller har jeg ømme bryster, og litt murring av og til.

Back
Topp