Mye vann

Lillpill

Flørter med forumet
Noen som har opplevd mye vann i kroppen ETTER fødsel? Har ikke vært plaget med hevelser eller vann i kroppen i svangerskapet, men etter vi kom hjem har kroppen sammla opp en del vann i føtter og hender. Er det normalt, eller bør jeg ta en legekontakt? Hater å ringe å mase unødvendig..
Er ikke smerter, bare veldig ubehagelig :bag:
 
Helt normalt, for meg i hvertfall :happy:
Frøkna er to uker i dag og jeg har nettopp fått anklene mine ‘tilbake’ :p:p

Hadde det likt med de to eldste også :happy:
 
Samme her, med forrige hadde jeg MYE vann og hovne ankler/føtter i allefall en god uke etter fødsel. Gikk plutselig over :)
 
Sniker
Helt vanlig. Drikk mye vann, spis lite salt og beina høyt. Går som regel over innen et par uker. Begynner å svette eller tisse mye feks, da er det på vei ned. Jeg tisser helt syyyykt mye. Veide meg flere ganger og på et par dager forsvant vannet og SYV kilo. Så det var myyye vann.
 
Det var motsatt for meg. Men jeg hadde veldig mye vann i kroppen før fødsel pga svangerskapsforgiftning. Så etter fødsel så fylte jeg den ene kateterposen etter den andre (på sykehuset) og når jeg kom hjem så var det voldsomt med svette om natten. Husker jeg var klissvåt av svette... :facepalm:
Så det gikk ganske fort av så snart ungen var ute...
 
Tusen takk for svar damer ! Ble litt bekymra for anklene mine en stund der :p Endelig kan se føttene mine igjen, så forsvinner anklene - bare går i ett med leggene :rolleyes:
 
Tusen takk for svar damer ! Ble litt bekymra for anklene mine en stund der :p Endelig kan se føttene mine igjen, så forsvinner anklene - bare går i ett med leggene :rolleyes:
Akkurat sånn var det for meg også! Hvor ble anklene mine av liksom :hilarious:
 
Jeg hadde helt sykt med vann etter fødsel, er overbevist om at de kunne høre det skvulpe helt ut i gangen når jeg reiste meg fra sengen på barsel. Ikke bare såg det fælt ut, men var så hoven at det gjorde vondt. Kjentes ut som om huden skulle rivne når jeg prøvde å vigle på føttene og tærene og leggene var sååååå stramme at jeg fikk skikkelig vondt av å sitte meg på huk.

Gav seg når jeg kom hjem etter en uke, svettet seriøst ut så mye vann første dagene hjemme at vekten gikk ned ca 1kg hver natt og plutselig en morgen rullet jeg ut av sengen, så ned og tenkte "wow! Jeg kan se føttene mine igjen!"

Legger ved bilde av ankelen min, men det var ikke bare i beina det var vann, ser på bildene at ansiktet var godt rundt også :playful:
 

Vedlegg

  • 20210728_005557.jpg
    20210728_005557.jpg
    807,5 KB · Visninger: 41
Jeg hadde helt sykt med vann etter fødsel, er overbevist om at de kunne høre det skvulpe helt ut i gangen når jeg reiste meg fra sengen på barsel. Ikke bare såg det fælt ut, men var så hoven at det gjorde vondt. Kjentes ut som om huden skulle rivne når jeg prøvde å vigle på føttene og tærene og leggene var sååååå stramme at jeg fikk skikkelig vondt av å sitte meg på huk.

Gav seg når jeg kom hjem etter en uke, svettet seriøst ut så mye vann første dagene hjemme at vekten gikk ned ca 1kg hver natt og plutselig en morgen rullet jeg ut av sengen, så ned og tenkte "wow! Jeg kan se føttene mine igjen!"

Legger ved bilde av ankelen min, men det var ikke bare i beina det var vann, ser på bildene at ansiktet var godt rundt også :playful:

Det der så meget ubehagelig å smertefult ut ja! Så bra at hevelsen har gått ned nå da. Jeg holder på å svetter ut en god del nå jeg :oops: Skal bli så godt når alle de " etterplagene" gir seg :rolleyes:
 
Ja!! Jeg måtte bruke samboerens flippflopper hjem fra sykehuset, for fikk ikke på meg mine egne sko eller fippflopper! :hilarious:
 
Back
Topp