Gravid med nr 3 og mannen har gitt ett ultimatum

3småblir4❤️

Flørter med forumet
Mailykken 2025
Jeg har termin i april om jeg velger å beholde. Er idag 6+2. Men problemet er at mannen har gitt meg et ultimatum , beholder jeg barnet så flytter han ut. Og vil ikke ha noe med dette å gjøre. Vi har to barn sammen fra før. Der eldste ble 4 i år og minste blir 2år nå i august. Jeg selv er 30 og mannen er 50. Jeg skjønner godt at han kanskje ikke orker fler. Men er jeg som har ansvaret over barna allikevel da han jobber borte hele ukene og er bare hjemme på helgen. Men jeg er så usikker på om jeg skal beholde å risikere å bli alenemor til tre. Og samtidig gjøre at dem 2 andre også mister pappaen sin. Så jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.

Huff! Det høres ut som et kjipt ultimatum. Skjønner godt at du har det vanskelig nå!

Har dere snakket om abort tidligere (før dette barnet ble unnfanget)? Kan jeg spørre, har dere vært uforsiktig med prevensjon eller er det kun du som har vært uforsiktig med å glemme p-piller for eksempel?
Jeg tenker nemlig at det er veldig feil å gi et slik ultimatum hvis man er dårlig med prevensjon (da burde man klare å ta «konsekvensen» av det). Er det litt hardt å si det?

Jeg føler med deg og jeg hadde tatt et valg basert med mine egne følelser i denne situasjonen. Hvis du velger å ta abort mot dine egne ønsker tror jeg du kommer til å ha et savn til det som ikke ble noe av. Så kanskje forholdet kommer til å briste uansett pga det

lykke til med valget!

Sniker…

Jeg syntes det er ett utrolig umodent ultimatum, og bare det at han har sagt det viser til at han egentlig ikke fortjener å være sammen med deg og dere. Virker som han nesten vil bruke graviditeten som en unnskyldning for å komme seg vekk?

ett annet spørsmål til deg; kunne du vært sammen med han dersom du tar abort for hans del?

Jeg har troen på at du klarer deg som aleneforelder, siden du allerede er alene med dem i ukedagene. :)

Jeg heier på deg :Heartred

Jeg har termin i april om jeg velger å beholde. Er idag 6+2. Men problemet er at mannen har gitt meg et ultimatum , beholder jeg barnet så flytter han ut. Og vil ikke ha noe med dette å gjøre. Vi har to barn sammen fra før. Der eldste ble 4 i år og minste blir 2år nå i august. Jeg selv er 30 og mannen er 50. Jeg skjønner godt at han kanskje ikke orker fler. Men er jeg som har ansvaret over barna allikevel da han jobber borte hele ukene og er bare hjemme på helgen. Men jeg er så usikker på om jeg skal beholde å risikere å bli alenemor til tre. Og samtidig gjøre at dem 2 andre også mister pappaen sin. Så jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.
Det er jo ikke du som da er årsaken til at barna kanskje «mister» pappaen sin. Det er jo han! Jeg vil bare presisere dette, fordi det er så alt for ofte at kvinner tar på seg ansvaret for mannens handlinger. Han velger selv om han vil dra, det er hans valg og hans avgjørelse og det må han stå for selv. Det kommer aldri til å være pga deg, eller din feil, eller ditt valg. Om han drar er det utelukkende pga han selv.
Du må gjøre det som er rett for deg. Andres handlinger kan du aldri kontrollere eller stå ansvarlig for. Og du ble ikke gravid på egenhånd heller.
Min mening: enhver som stiller meg et ultimatum kan pakke sine saker og dra.

Det er jo ikke du som da er årsaken til at barna kanskje «mister» pappaen sin. Det er jo han! Jeg vil bare presisere dette, fordi det er så alt for ofte at kvinner tar på seg ansvaret for mannens handlinger. Han velger selv om han vil dra, det er hans valg og hans avgjørelse og det må han stå for selv. Det kommer aldri til å være pga deg, eller din feil, eller ditt valg. Om han drar er det utelukkende pga han selv.
Du må gjøre det som er rett for deg. Andres handlinger kan du aldri kontrollere eller stå ansvarlig for. Og du ble ikke gravid på egenhånd heller.

Signerer denne jeg altså, uten tvil.

Hvis han velger å gå pga det så er det nok ikke barnet alene som er grunnen..

Greit nok at han kanskje ikke ønsker dette, men er man virkelig glad i noen så er ikke det grunn nok i mine øyne. Det sier isåfall mer om ham enn om deg. Beskyttelse eller ikke, man vet hva som kan skje når man har sex.. og takler man ikke det burde han kanskje la være?

Hadde du klart å være med han etterpå hvis du tar abort bare for å gjøre han happy, men du ikke er glad selv?

Har en følelse på at det er noe han sier bare for å overtale deg, men hadde det vært meg og jeg ville hatt barnet hadde jeg da bedt han pakke sakene sine med en gang hvis han virkelig mener det. Når en kommer med slike ultimatum føler ikke jeg at det vi har sammen betyr mye ihvertfall.

Tenk på deg selv og hva som gjør deg lykkelig. Det er du som må leve med det etterpå uansett valg. ❤ om han så velger å gå pga dette, var det kanskje like greit?
Det er hans valg om han vil gå, IKKE ditt. Han har et like stort ansvar.

Denne!

Helt ærlig? Dra selv! En mann som kan finne på å si noe sånt er ikke til å stole på i utgangspunktet. Han vil heller forlate deg og de to andre barna enn å få et barn til? Hvorfor i h... har han da ikke sterilisert seg? Var det du som hadde ansvaret for prevensjon til tross for at han ikke ville ha flere? Har han uttrykt tidligere hvor krise det ville være for han å få et barn til?
Jeg skjønner at dette ikke er så lett som å "bare dra", men vil du klare å være i et forhold med en mann som tydeligvis er ekstremt selvsentrert og villig til å tvinge kvinnen han liksom elsker til å ta en abort mot hennes vilje?

Huff! Det høres ut som et kjipt ultimatum. Skjønner godt at du har det vanskelig nå!

Har dere snakket om abort tidligere (før dette barnet ble unnfanget)? Kan jeg spørre, har dere vært uforsiktig med prevensjon eller er det kun du som har vært uforsiktig med å glemme p-piller for eksempel?
Jeg tenker nemlig at det er veldig feil å gi et slik ultimatum hvis man er dårlig med prevensjon (da burde man klare å ta «konsekvensen» av det). Er det litt hardt å si det?

Jeg føler med deg og jeg hadde tatt et valg basert med mine egne følelser i denne situasjonen. Hvis du velger å ta abort mot dine egne ønsker tror jeg du kommer til å ha et savn til det som ikke ble noe av. Så kanskje forholdet kommer til å briste uansett pga det

lykke til med valget!

jeg har brukt pilla til punkt å prikke :/ så er ikke at vi er uforsiktig heller. Han vet egentlig at jeg er i mot abort… men han har hele tiden sagt at det er nok med dem 2 vi har sammen. Pluss sin som han har fra før. Og det er vel egentlig det jeg sagt også. Er også derfor jeg brukt pilla til punkt å prikke :/ men nå står vi her da. Og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre :/ har bestilt time til undersøkelse for abort. Og den timen har jwh den 24/8. å først når jeg er der får jeg time til abort. Men må si at jeg er veldig usikker

Sniker…

Jeg syntes det er ett utrolig umodent ultimatum, og bare det at han har sagt det viser til at han egentlig ikke fortjener å være sammen med deg og dere. Virker som han nesten vil bruke graviditeten som en unnskyldning for å komme seg vekk?

ett annet spørsmål til deg; kunne du vært sammen med han dersom du tar abort for hans del?

Jeg har troen på at du klarer deg som aleneforelder, siden du allerede er alene med dem i ukedagene. :)

Jeg heier på deg :Heartred

synes selv det er umodent ja. Men det gjør meg hverken mer eller mindre usikker på hva jeg skal gjøre :(

synes selv det er umodent ja. Men det gjør meg hverken mer eller mindre usikker på hva jeg skal gjøre :(
Har dere snakket noe mer om det uten at det skal være ett ultimatum? Hva med å ta kontakt med familievernkontoret eller Amathea?
Kan være greit å snakke med noen, for å se hva som kan gjøres for dere begge :) håper virkelig at det ordner seg på best mulig måte :Heartred

Har dere snakket noe mer om det uten at det skal være ett ultimatum? Hva med å ta kontakt med familievernkontoret eller Amathea?
Kan være greit å snakke med noen, for å se hva som kan gjøres for dere begge :) håper virkelig at det ordner seg på best mulig måte :Heartred

han mener fortsatt på at han flytter om jeg beholder. Å jeg er vel litt der at jaja da får du flytte da. For å neste sekund tenke at jeg skal ta abort. Og at det som er i magen er et problem. Men er mest hjernen som sier at jeg skal ta bort, mens hjertet sier at jeg skal beholde. For barn er en velsignelse mener jeg

han mener fortsatt på at han flytter om jeg beholder. Å jeg er vel litt der at jaja da får du flytte da. For å neste sekund tenke at jeg skal ta abort. Og at det som er i magen er et problem. Men er mest hjernen som sier at jeg skal ta bort, mens hjertet sier at jeg skal beholde. For barn er en velsignelse mener jeg
Vet det er en vanskelig situasjon, og med tanke på at du har 2 barn fra før. Men jeg tror (helt ærlig) at forholdet allerede er ødelagt, fordi du har fått ett umulig ultimatum. Tror du at forholdet kan overleve en abort? Jeg sier det ikke for å være slem, men er han virkelig verdt det? Jeg blir litt oppgitt på at han kan si noe slikt som en trussel mot deg:depressed::banghead:

Denne!

Og bestill time på familievernkontoret. Det må dere uansett gjennom om det blir brudd, men de er der for å hjelpe. Forholdet her hadde røket tvert om det ble stilt ett sånt ultimatum. Hvor langt på vei er du? Og vil være 24? Kanskje han endrer oppfatning når han får se ett bankende hjerte?

Det høres veldig usunt ut at han bruker slike hersketeknikker ovenfor deg. Høres ikke ut som det er en mann som er verdt i å være i et forhold med, og IALLFALL ikke en som skal diktere hva du gjør med kroppen din. Hvis du vil beholde barnet så syns jeg du skal gjøre det.

Kjære deg ❤ Først og fremst syns jeg det er leit å høre at du står i denne situasjonen. Jeg er også overrasket over at en mann på 50 kommer med slike trusler. Du skriver at de to andre risikerer å miste pappaen sin - er det virkelig slik at han ikke vil ha noen kontakt med barna sine om du velger å bære frem det siste barnet? Han høres ekstremt egoistisk og manipulerende ut. Jeg skjønner at det sikkert er flere sider ved denne saken, men syns virkelig ikke du skal finne deg i å bli behandlet slik. Håper virkelig ikke du blir presset til å ta abort. Om du skulle lande på at du heller ikke ønsker flere barn er det en annen sak ❤ Lykke til med avgjørelsen din. Håper du får snakket med en tredjepart som kan gi litt støtte ❤

Der forandret mannen seg ❤️ Han sa at spiren kunne beholdes. Visste innerst inne at han ikke var så kald som han skulle utgi seg for å være

Der forandret mannen seg ❤️ Han sa at spiren kunne beholdes. Visste innerst inne at han ikke var så kald som han skulle utgi seg for å være
Så bra å høre! Håper dere kan snakke godt ut med hverandre etter dette også, slik at det ikke blir som en elefant i rommet ved senere anledninger :) :Heartred

Ville likevel ha bestilt en time hos familievernkontoret, selv om han kanskje fikk ett sjokk, så er det ikke normal oppførsel, og noe dere bør få snakket gjennom

Godt å høre! Jeg er veldig enig med Kitty2019, ta en samtale med familievernkontoret likevel. Det var ikke noe ok oppførsel av en såpass voksen mann som du allerede har barn med. Det gav deg masse bekymringer, stress og jeg kan bare tenke meg til hvordan dagene har vært for seg oppi alt dette. Det var et ordentlig rødt flagg som burde få varsellampene til å lyse og absolutt ikke bør bli oversett. Jeg valgte å overse slike røde flagg og det bet meg skikkelig i baken bare noen måneder senere og ble bare verre etter barnet ble født. Det trenger ikke å bli slik men da er det bedre å ha vært hos familievernkontoret og fått noen ekstra samtaler sammen om det. Er det ikke noe å bekymre seg over og alt nå blir så bra som su håper vil det ikke være noe problem å snakke litt hos dem. Er det derimot noe som fremdeles egentlig ikke er riktig lover jeg deg at det er mye bedre for deg, for barna dine og dette nye barnet at det kommer frem i lyset nå.

Jeg ønsker deg masse lykke til:Heartred

Back
Topp